Heljan solgt

af Steff, 27/3 2026, 16:02 (16 dage siden) @ AndreasM

Hej igen

Det er vel i sidste ende herhjemme i DK et spørgsmål om holdninger. Men for mig at se, er løbet (toget;-) ) kørt.

Du har helt ret i, at de store tyske butikker som Lippe m. fl. sagtens kan og gør, hamle op med de fysiske butikker. Men der er - igen - mængden af potentielle handlende kæmpestor i forhold til DK. Se også bare på alle de forskellige messer og ikke mindst "træf", der årligt bliver afholdt med i hundredvis af besøgende købelystne gæster i GE/NL/FR og UK. Og så har de jo ofte både reservedele og andet tilbehør i mange størrelse (Z, N, TT, H0 etc.) end en tilsvarende DK internetbutik, der for det meste drives absolut på amatørbasis og ikke som en levevej med stort og varieret udvalg.

Når jeg besøger hobbymesser og andet herhjemme er det groft sagt brugt Märklin, hvis ikke det er brugt Märklin eller Märklin.

Glæder mig til at se i Vejle imorgen om ikke udbuddet gentager sig, men man kan jo bliver overrasket!!

Her til slut (for mit vedkommende), bortset fra et par - heldigvis - stadig fysiske butikker (hurra:-D) er det jo nok på internettet man skal finde det man ønsker i de "små størrelser" (sorry) som Z, TT og H0. Større størrelser (0, 1 og LGB) direkte hos fabrikker/fabrikatører eller de store butikker i udlandet.

Steff

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak