Heljan solgt
Kære Andreas
Ja, det er det jeg mener og der er sikkert mange forklaringer, som jeg ikke skal kloge den på.
Men taler du med forhandlere, nuværende og lukkede, har tendensen været færre kunder (uddødende race/mindre interesse generelt) og mindre avancer for forhandleren. Og indenfor de sidste nok 10 år, er internetsalget incl. internetbaserede MJ-forretninger jo steget. De har jo overhovedet slet ikke de udgifter en almindelig forretning har, bl.a. i og med at et køkkenbord/kælder hjemme i boligen er nok.
Så køberne har sparet penge på internetsalg og derved SELV automatisk fravalgt MJ-forhandleren med den fysiske forretning og derved de mange fordele der var, bl.a. bytning, reparationer, reservedele og hyggen ved at komme fysisk og tale med andre ligesindede mv.
Så her er HELJAN vel kommet til den konklusion, at et salg til en stor engelsk kæde, beliggende, hvor HELJANs største salg af deres vare ligger og denne med egen salgsorganisation, er det bedste for HELJAN (ja, ja, ja, der er sikkert en der kender en der kan og vil bytte ved fejl etc., men her taler jeg om den generelle tildens
).
Som jeg forstår det, vil deres salg af danske modeller så bare foregå gennem denne egne internetbaserede forretning, altså spare et led.
Steff
NB: Det kan jo være, at vi alle bliver lidt mere oplyste efter morgendagens DMJU messe i Vejle, det håber jeg da på!!