Hornby?
Det kunne da være at man skulle undersøge hvorfra HORNBY bliver solgt og husk på, at HORNBY jo dækker over flere europæiske ældre MJ firmaer som bl.a. RIVAROSSE, LIMA mv. Så et lager må der jo findes indenfor EU???
God fornøjelse med 00 Hornby!
Steff
Hej Steffen.
Det er ikke noget problem at finde en del Hornby-modeller i EU - mange tyske, franske og i hvert fald én dansk forhandler har mærket på hylderne. Et bredere udvalg kan man nok finde på Malta, der førhen var britisk koloni, men som nu er i EU (= ingen told).
Mange af Hornby-gruppens øvrige mærker - f.eks. arnold, Electrotren, Humbrol, Jouef, Lima, MKD, Rivarossi osv. - er lige så nemme at få fat i rundt om i EU, og jeg kan af egen erfaring stærkt anbefale nye modeller fra Jouef, Electrotren og til dels Rivarossi. Glem Lima og MKD, som er gammel vin på nye flasker. I øvrigt hører Airfix også under Hornby i dag.
Af nyudviklede Hornby-modeller har jeg fire, som alle er glimrende og kører godt - The Rocket, Locomotion, Lion og Sentinel-traktoren. De øvrige 00-modeller holder jeg mig dog fra...
Med venlig hilsen,
Flemming Søeborg