Hjælp ønskes til af togplan 6 "Personførende togs oprang.

af Jan-Eddie, 26/7 2022, 20:40 (633 dage siden)

I togplan 6 2. distrikt 3. juni 1956 Struer - Thisted er opført at tog 721 ankommer til Thisted med EH I 477 - F 518 - F 545 og F 1102.
Det kunne se ud som om EH-vognen afsendes med tog 742 som EH I 485 A, men hvad med de 3 fragtstykgodsvogne?
Tog 705 ankommer med EH I 475 - DA 153 - F 534 A - F 879 - F 926 A og R 332.
Er det rigtigt, at EH-vognen returnerer med tog 2762?
Hvad med F-vognene? Og hvad betyder "R" ved vogn R 332?
Blev EH-vognene tømt og læsset ved perronen eller kørt til pakhuset?
Tog 742 afgår med I 485, hvor kommer den vogn fra?
Tog 724 afgår med I 54 A og tog 756 afgår med I 486 A, hvor kommer disse to vogne fra?
Hvilke vognlitra blev benyttet til F-vognene i 1956 til/fra Thisted?
Jeg spørger fordi jeg gerne vil lave en korrekt oprangering af alle tog og en korrekt "afspilning" af et hverdagsdøgn på min model af Thisted Station i skala H0. Heri indgår alle rangerbevægelser med vogne og lokomotiver / motorvogne.
Findes der en beskrivelse af rangerarbejdet på Thisted Station 1956?
Nørdet? JA absolut, men det giver respekt for det enorme planlægningsarbejde der blev præsteret bag skrivebordene i distrikterne og ærbødighed for de medarbejdere der skulle udføre arbejdet og ikke lige glemme en ilstykgodsvogn f.eks.
Med de venligste hilsener
Jan-Eddie Mathiasen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak