CM 2193-2202 bogier og inddækninger

af UTJ, 12/11 2021, 17:20 (868 dage siden) @ Hans Peter Balle

Som mange andre, glæder jeg mig til deres CM-vogne endda med lovning på flere trævogne hvis de sælger godt.

Jeg tror, der er nogle detaljer som burde rettes. Det kan ikke være svært når de allerede har kontakt til UTJ...

Fra billeder på Jernbanen samt det billede de selv viser af 2197 ser det ud som om ihvertfald tre af vognene ikke har de rigtige kombinationer:

2193 skal være med inddækning
2194 skal (vist) have træbogier
2197 skal være med inddækning og have jernbogier

Jeg kan ikke lige finde billeder af 2198 og 2201 men det vil nok være klogt også at kigge dem efter.

venlig hilsen
Hans Peter

PS Selvom fejlene ikke bliver rettet køber jeg sikkert mindst et par af vognene alligevel - om ikke andet kan man jo forbedre situationen lidt ved at købe 2194 og 2197 og så bytte om på bogierne:-D

Det er pænt af dig at nævne mig. Vognene er i de rigtige kombinationer. Det har vi billeder af og ja, nogle billeder er nævnt med forkert nummer. 2193 har jeg mindst to billeder af uden inddækning og ingen med (kan have fået det "senere". 2194 kan sagtens optræde med begge begge bogietyper, men de fleste billeder jeg har liggende har den berlinerbogier. 2197 har vi to billeder af uden inddækning og med træbogier.

[image]
CM 2197 i Fredericia 1957 (foto HT)

Billedet i personvognsbogen, side 155 øv, viser CM 2198 og ikke 2193. 2198 er i øvrigt speciel i og med den har kørt på 2,1 m og 2,5 m træbogier, samt 2,5 m berlinerbogier i forskellige år. Men det betyder at man sagtens kan bytte bogierne rundt, for det gjorde DSB også. De fleste af vognene er iagttaget med både berlinerbogier og 2,5 m træbogier.

--
ئۇلغىك


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak