Layout af ny bane

af bygger01, Herning, 3/10 2021, 11:19 (929 dage siden) @ MBen

Du spørger om: Vil du i øvrigt ikke uddybe det med reservesporet ud i hovedsporet?
Med det mener jeg det andet spor ud fra drejeskiver, der i en kurve drejer væk fra den store station.
Desuden ligger remiseområdet lidt mærkeligt, for enden af remiserne ligger 20-30 cm væk fra den store station.
Det giver dog mening, at den station har en drejeskive, hvis du skal vende damplokomotiver

Jeg forestiller mig, at på de dobbeltsporede strækninger, skal tog, der kører med solen, kører på de indvendige spor og omvendt på det yderste, men vil det ikke give problemer på sækbanegården med remise, hvor et tog, der forlader stationen ikke kan komme ud på det yderste spor og i stedet skal køre i mod trafikken på de inderste spor og tilbage til den store station.
Denne station kan heller ikke modtage dine 2 mtr. stammer
Desuden synes, jeg der mangler spor til at trække vognene ud, når et lokomotiv skal være forrest.

Jeg ville nok prøve en helt anden løsning, hvor din største station skal være en sækbanegård med tilhørende drejeskive og alt det andet med gods o.s.v. og så lave dobbelt spor med en mindre station med gennemkørsel ( i en krumning ), og så videre igennem skyggebanegården og tilbage via den mindre station mod sækbanegården !
En anden udkørsel kunne så være en enkeltsporet mod den mindste landstation

--
Jørgen Steffensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak