Layout af ny bane

af MBen, 2/10 2021, 23:46 (930 dage siden) @ bygger01

@bygger01: Tak for kritik og råd. Du har ret i, at sporet er for retvinklet. Jeg har prøvet at bløde det lidt op, blandt andet ved brug af flere flex-skinner.
Og selvfølgelig burde jeg have skrevet de mest basale facts. De kommer her:
Grundplan bliver 5,65 x 2,85 meter, men med indhak v/de 2 x 90 grader (til døren til værelset).
Jeg bruger Fleichmann Profi Gleis H0. DCC.
Maks toglænge for person tog bliver lige omkring 2,4 meter. Der er dog plads til næsten 3 meter i opmarcheringssporerne i skyggebanegården, så jeg kan lave godstog der er længere.
Jeg har tilføjet lidt flere spor "bag" stationsområdet til lidt godstrafik, ligesom jeg har forsøgt at integrere drejeskive og remise-området bare en smule mere.
Vil du i øvrigt ikke uddybe det med reservesporet ud i hovedsporet?
Da er rigtig nok, at togene KAN køre rundt og rundt, men kører de ind på station, vil de komme til at køre i modsat retning når de kommer ud igen. Derudover kan jeg vælge at lade dem køre i "undergrunden" og bliver afløst af en andet tog, eller blot dukke op igen til en ny runde.
Den lille station, som jo ligger noget højt, er jeg heller ikke helt sikker på selv, men jeg vil så gerne have en lille lokalbane i pendul-fart. Det er svært at indpasse... Tanken er, at det skal være en slags højbane-station. Det skal nok prøves af i virkeligheden...
Slutteligt tænker jeg byen skal være bag stationen. Altså i den ledige plads der er i midten af den store oval. Så tænker jeg der kan blive plads til lidt industri bag den lille station. Nyt billede indsat.[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969
Pris 170 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak