Opråb på denne side virker ! :-)

af Per Hauberg, 24/2 2020, 05:18 (1523 dage siden) @ Daniel Zøllner

Gad vide, om min ungdoms ansættelse ved Det Kgl. Jernbaneselskab har sat sig uslettelige spor...?
4½ års svartid på et skriv, tror jeg da aldrig før, jeg har præsteret.
Som det måtte fremgå af vedl. foto, er jeg stadig kun nået til en prøvestand.
En positiv undskyldning er travlhed i den lille bif, -en anden er temmelig lang tid ude af spil på grund af først tilskadekomst (jeg faldt, fordi jeg løb efter en sporvogn, og døjede med hjernerystelse i næsten et år. Lære: Aldrig løbe efter en sporvogn - der kommer altid een til !) og derefter sygdom har gjort, at der kun har været krudt til at klare dagligdagen, -så først nu er jeg igang med at rydde det lokale, en modelbane forhåbentlig snart skal flytte ind i...
Jeg lovede dig, Daniel Zøllner, et billede af mit enlige skinnebustog, -så hvis du fortsat er her: Så værsågod !
Sammen med bussen en lille smule af det materiel, jeg har gået og skrabt sammen i årenes løb, som bevis (overfor såvel andre som mig selv...) på, at jeg er fast besluttet på, at det skal blive til noget. -Det er nu mere end 40 år siden, der sidst har været modelbane i samme rum, men dengang dæmpedes lysten, fordi det næsten var umuligt at skaffe dansk materiel. -Det er sandelig ændret med tiden :-)
Ovenstående gode råd har glædet mig, og jeg pusler med alt dette i rygraden, glad videre.
Fornylig hittede jeg en fuldstændig glemt - aldrig åbnet pakke - indeholdende en Intellibox Basic. Dette fund må så nok afgøre valget af digitaliseringsgrej. Om ikke andet, så tiltaler Uhlensbrocks sportavle mig; men jeg skal ærligt erkende, at springet fra en rød, en brun og en gul ledning for 40+ år siden og til den mageløse nutid, virker næste endnu mere overvældende, end da jeg for ti år siden skulle omstille mig fra at vise gammeldags 35 og 70mm film til digitale billeder. -Der er også på modelbanen for mig at se en verden til forskel.
Eksempelvis det, at jeg engang har købt denne Intellibox, tydelig vis uden at ane, hvad jeg ellers skal bruge for at komme igang. Jeg klarer mig normalt rimeligt på tysk, men teknisk tysk er en Schwieriger Ding, tænker jeg. For eksempel har jeg intet sted fundet en helt ned på jorden indkøbsliste, og er derfor ikke engang igang endnu med at programmere et lokomotiv...
Er det for eksempel nødvendigt at have en PC koblet til, for at kunne starte et anlæg op ? Den gamle her fatter NADA !

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak