Stemningsbillede fra modeljernbane

af Claus Nielsen, 27/12 2019, 14:30 (1579 dage siden) @ Steff

Det er flot modelbygning du viser på de ekstra billeder. Og selvom man ikke bygger det hele selv, så er der jo stadig lidt arbejde med at planlægge, projektlede og ikke mindst betale andre for at bygge modeller. Da jeg lavede industribane i 1:35 fik jeg også i et par tilfælde bygget modeller i Australien til min danske smalsporsbane.

Jeg er særligt betaget af din D-maskine. Både forbilledet og modellen er et dejligt all-round-lokomotiv. Især synes jeg dog at du med dine bygninger har formået at skabe et godt billede af et mindre (eller et udsnit af et større) remiseanlæg. Især synes jeg det er virkningsfuldt, sådan som kulgårdssporet kommer ind i en skæv vinkel. Det er med til få det hele til at se meget større ud og give et mere levende indtryk, end hvis alt havde været 'linet' op efter remisebygningens langside. Det er et smart trick.

Jeg er for nylig gået op i størrelse til 1:19 med smalspor på 32 mm sporvidde. Heldigvis fylder drømmene, som du siger, ingenting.

Mvh
Claus N


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak