Avatar

DMJU event og individuel vs. kollektiv trafik

af Futfar, Kajerød, 13/4 2019, 15:53 (1811 dage siden) @ Nordexpress

Hej Futfar,

Efter den bredside, der vel i virkeligheden er din egen livsløgn for altid at sidde alene i en blikæske, der kunne transportere fire mennesker mere, og hvor der 24/7 skal ligge kilometervis asfalt klar til, at du måske kommer forbi, vil jeg høfligst opfordre dig til at lære rejseplanen.dk at kende, hvor du i realtid kan se, hvor den kollektive trafik kan bringe dig hen. (Realtid betyder, at du kan se, præcis hvorledes den aktuelle bus overholder sin køreplan).

Nu er jeg af den opfattelse, at begrebet 'livsløgn', er noget man skal fare med lempe med brugen af... Født i 1. halvdel af forrige århundrede, føler jeg at jeg har en solid baggrund for at udtrykke mig som jeg gør, og mine betragtninger udgøres af erfaringer gennem mange år. DSB har skam engang været særdeles velfungerende, men de tider er - beviseligt - hedengangne. At du kalder mit - aldrende, men velfungerende - automobil for en 'blikæske', vælger jeg totalt at ignorere, idet det kræver en vis indsigt i det at være i besiddelse af et sådant køretøj, der kan bringe mig fra ét sted til et andet, når jeg finder det opportunt. Jeg plæderer på ingen måde at vores lille Kongerige skal dækkes af asfalt, og for mere end 50 år siden da jeg fik min første bil, var jeg - også den gang - helt godt tilfreds med det eksisterende vejnet.
Din høflige opfordring til at jeg lærer hvad DSB har af muligheder for togtransport, er da fin nok, men det er ikke noget jeg kan bruge, og da slet ikke busdrift, som DSB jo i stigende grad må ty til. Alene det at skulle købe sig til en 'gyldig rejsehjemmel', kan i dag kun ske ved anvendelse 'smartphones', eller andre beslægtede medier, og det har jeg det rigtig godt med ikke at vide nogetsomhelst om.
Du vil jo så - helt berettiget - kunne påstå, at jeg nok lever i en drømmeverden der forlængst er forbi. Og hvad så ? Jeg har en pragtfuld tilværelse med min 'blikæske', har du det?
Jeg er togentusiast om en hals - især i udlandet - for der kan jeg stole på at komme derhen jeg gerne vil, og til tiden, ikke mindst.

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak