DMJU event og individuel vs. kollektiv trafik

af Steff, 11/4 2019, 20:43 (1814 dage siden) @ Nordexpress

Kære Futfar

Sikken dog næsten en s… storm du har forårsaget, fordi du foretrækker bilen frem for den offentlige transport:-) !!

OK, havde du været fra et andet værn kunne du som jeg, været kørt rundt om hjørnet og parkeret ca. 500 meter væk - og fået en fed diskussion med en plejehjemsbeboer, der anså en offentlig P-plads som privat, ”der skal jo være plads til ambulancer”, åbenbart ret stort dødstal i den kommune?? - og så gået. Meeeeen I skal jo have det hele serveret på APRON med crew transport til og fra rampen:-D

Men jeg giver dig ellers fuldstændigt ret m.h.t. kollektiv trafik contra bilen, trods tidligere virke og det jeg laver hobbymæssigt. Og det til trods for der på mit matrikelkort står, at jeg har afgivet jord til (det andet spor) på Slangerupbanen!

Nå, hvor jeg kan køre i bil GØR jeg det, er fri for graffiti, kan selv bestemme hvor og hvornår, fri for medpassagerer der spiller højt, smider fødderne op på sæderne, larmer, curling forældre og deres dumme børn, ingen skift og ikke beregnelige zoner (5 ud og 7 hjem) og sådan kan jeg blive ved. Som konsekvens kørte jeg de sidste fem år som pendler altid på 1/business for at få bare lidt fred (og et sæde), men da etatens repræsentanter også begyndte at se igennem med ikke berettigede rejsende, var konfliktsky mv., var ændringen til bilen ganske let. Til gengæld ÆÆÆLSKER jeg metroen og glæder mig til ”circle-line”.

Miljømæssigt? Har den fedeste tre-benede turbo byggede diesel, der er god for 180 km/t ++ i Tyskland med ca. 25 km/ltr. og miljøgodkendt til at køre inde i Berlin, Paris og London, fedt ikke? Tog er til brug i udlandet (det virker sku) og busser er noget fanden har opfundet.

Så du har min fulde sympati og jeg er enig i din absolutte politiske ukorrekthed (thumps up).

Nå, må løbe, min ”au pair” kan igen ikke parkere fruens røde i en af car-portene!!

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak