Per Haubergs motorvogn i indlægget fra 2014

af Flemming Søeborg, 15/1 2019, 17:37 (1921 dage siden) @ bl

Modellen findes i flere udgaver. Trix-modellen er ret gammel; Liliput lavede en finere model for en del år siden, og senest har ESU lavet modellen - i samarbejde med Liliput.

Jeg købte Liliput-modellen sidste år og malede den om:

[image]

Påskrifterne samt den hvide linie er fremstillet som vådtransfers af Skilteskoven ved Jørgen Røn. Den hvide streg er ret 'levende' at arbejde med!

[image]

Jeg har ikke bygget fronterne om, da jeg vurderede, at indgrebet ville være for voldsomt og måske ikke lykkes fuldt ud. Taget har jeg også bibeholdt, som det er. Liliput har flere udgaver af forbilledet, blandt andet en "Gepäck-Triebwagen" (mørkegrøn) med det ældre tag.

[image]

Trix-modellen er, så vidt jeg husker, analog og ret grov; Liliputs model har NEM-stik til dekoder, mens ESU-modellen er luksusudgaven med diverse digitale funktioner.

For nogle år siden spurgte jeg Liliputs markedschef, om de ville lave en dansk udgave, men det havde ingen interesse. Det danske marked er for lille.

God fornøjelse med byggeriet til dem, der ønsker at have denne specielle motorvogn - den er let at ommale/dekorere. Jeg benyttede grå primer til taget og postkasserød farve til vognkassen (først mat farve, dernæst højblank). Alle farver er spraymaling fra Motip.

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak