Jernbaneoverskæringssignaler

af gif, 11/12 2011, 20:58 (4517 dage siden)

Jeg har gennem længere tid forsøgt at finde danske jernbaneoverskæringssignaler.
Det er ikke lykkedes, så derfor har jeg forsøgt selv at lave dem.

[image]

[image]

[image]
Jeg har fra Togdillen købt Hovedsignaler og derved har jeg kraver, ledning, lysdiode og modstande til 2 signaler. Jeg har valgt at købe disse i N udgaven, da H0 størrelsen er en anelse for stor. Skal godtnok købe en ekstra rød lysdiode, men set i forhold til at skulle lave det hele fra bunden, er det det mindste

Jeg har udskrevet signalerne på godt kraftigt fotopapir.

Til slut har jeg brugt en spor N skinne som holder til selve signalet. Skinnen har jeg skilt ad, og derved fået profiler. Det giver den manglende stabilitet, og når man ser de rigtige signaler ligner de rigtig godt.

Selve blinkfunktionen er levet med Viessmann modul.

Jeg har lavet et worddokument der udskriver i den rigtige størrelse, men kan ikke lige få det linket til denne beskrivelse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak