DLS. Ny lyd til Mz

af Muncken, 1/1 2019, 11:36 (1940 dage siden) @ Claus E. Hansen

På Mcks hjemmeside står der at der bliver lavet en helt ny lyd til MZ af 4 serie. I den forbindelse må man håbe at DLS følger lidt med tiden og konstruerer lyden så den kan udnytte mulighederne i Version 4 dekodere, og ikke som de tidligere fremstillede lydudgaver blandt andet til ME og MX.
Både ME og MX med lyd er oplevelsen at det er lokomotivet der trækker motoren og ikke motoren der trækker lokomotivet. ME kan naturligvis ikke stige så hurtigt i omdrejninger på motoren som MX da den skal have ladetryllet med, men modellen af MX har godtnok kørt længe i sin topfart før at motorens omdrejninger stiger til det der svarer til stilling 8. Heljan bruger ESUs egen lyd til My (og MX) og den fungerer bedre, man har oplevelsen af at motoren stiger i omdrejninger og driver lokomotivet, endda uden at man udnytter funktionen med Full-throttle som ligger som mulighed under en amerikansk udgave af lyden. Eksempel på Heljans My kan høres her: https://youtu.be/BRN7QEZ1aiE

Det skal lige siges at jeg har fiflet en lille smule med dekoderen selv, så den reagerer som den gør. I øvrigt har jeg ikke ret stor behov for alle de ellers fine tillægslyde DLS tilbyder, derfor vælger jeg som regl de amerikanske lyde til de lokomotiver hvor det passer. Amerikanerne er i øvrigt et skridt foran os i Europa mht lyd, det er ret fedt!

Opfordring til DLS må være at se om man kunne lave en mere virkelighedstro version af de ældre fremstillede lyde.

Mvh Muncken


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak