Avatar

Frederikshavn Gl. Station - modulben

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 26/11 2018, 21:56 (1950 dage siden) @ AndreasM

Når benene samles, kan man vælge at samle dem sådan at bordhøjden matcher:
Fremo: 1300 mm
DMJU: 1010 mm
Modultoget / Foreningen Toget: 920 mm
Modulsammenslutningen: 850 mm
(Ved nogen eventuelt om der findes flere ”standardiserede” bordhøjder?).


Hvor mange forskellige træf har du da planer om at skulle besøge med din station?

Hej Andreas

Tak for dine input.
Jeg håber at stationen også vil kunne bruges til andet end Fremo-træf - den skulle gerne bruges så meget som muligt, sådan at så mange som muligt vil kunne opleve dette lille stykke jernbane fra virkeligheden omsat til model i skala 1:87.

Og har du siden sidst fået besøgt et (Fremo) træf og set noget af din teoretiske viden omsat til praksis?

Jamen, jeg føler mig allerede meget velkommen ;-)
Jeg har indtil videre oplevet to udstillinger med "indbygget" Fremo-træf. Ved den sidste var der norske deltagere, som havde nedbragt deres utroligt flotte moduler - og hvor vi i modsætning til de danske deltagere oplevede dem som utroligt imødekommende og snakkesaglige, og som rundhåndet delte ud af deres viden, erfaringer og fif - også selvom jeg på det tidspunkt ikke havde meldt mig ind i Fremo endnu.
Men dette er vel helt i den rette Fremo-ånd - eller havde nordmændene mon misforstået noget?. ;-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak