Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 16/11 2017, 10:12 (2324 dage siden)

[image]Her kommer en god nyhed!
Med stor velvilje fra redaktør Torben Andersen på tidsskriftet Lokomotivet, har Signalposten.dk får lov til at scanne og offentliggøre Lokomotivet nr 1-93 i pdf-format.
Disse 93 numre + et ekstranummer ligger nu til gratis download på Signalposten.dk og indeholder læsestof nok til resten af vinteren.
Nyere numre af Lokomotivet (fra 94 og frem) kan fortsat købes hos redaktionen, så hermed en opfordring om at støtte bladet og købe disse numre. De kommer alligevel ikke til gratis download, før de er helt udsolgt fra redaktionen.

Link til Lokomotivet nr 1-93
Link til indholdsfortegnelse for nr 1-129

Jeg forventer, at webserveren hurtigt kører i sænk, når 500 brugere samtidig forsøger at downloade 2,4 gigabyte pdf-filer. :-)

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af bygger01, Herning, 16/11 2017, 10:33 (2324 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hvor fornemt .........

Nu har jeg lige set for første gang #1.

Det var et rigtig hobbyblad med tegninger og en sporplan, og ikke alt det glittede fyldt op med billeder af de sidste nyheder, som i dag er gamle, når de kommer i et trykt medie.

Man kan godt forstå, hvis de har følt sig forpustet, for en ny udgave truede hele tiden ,,,,

Så tak til Lokomotivet & ikke at glemme Signalposten.

--
Jørgen Steffensen

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af henho, Ringkøbing, 16/11 2017, 11:38 (2324 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det var sør'me en tidlig julegave - TAK for den :-D

--
Med venlig hilsen

Henrik

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af jhcn, Lystrup/Århus, 16/11 2017, 12:34 (2324 dage siden) @ Tommy Nilsson

Mange tak!!

Stor respekt til alle der har været med til at sætte dette projekt i den virtuelle sø. Det skal roses uendeligt meget.
Jeg håber desuden at det kan hjælpe Lokomotivets fremtidige eksistens.

Så endnu engang -mange tak til jer alle :)

--
Henrik

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af peterw, 16/11 2017, 12:57 (2324 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]Her kommer en god nyhed!
Med stor velvilje fra redaktør Torben Andersen på tidsskriftet Lokomotivet, har Signalposten.dk får lov til at scanne og offentliggøre Lokomotivet nr 1-93 i pdf-format.
Disse 93 numre + et ekstranummer ligger nu til gratis download på Signalposten.dk og indeholder læsestof nok til resten af vinteren.
Nyere numre af Lokomotivet (fra 94 og frem) kan fortsat købes hos redaktionen, så hermed en opfordring om at støtte bladet og købe disse numre. De kommer alligevel ikke til gratis download, før de er helt udsolgt fra redaktionen.

Link til Lokomotivet nr 1-93
Link til indholdsfortegnelse for nr 1-129

Jeg forventer, at webserveren hurtigt kører i sænk, når 500 brugere samtidig forsøger at downloade 2,4 gigabyte pdf-filer. :-)

Skønt, det er jo en helt fantastisk guldgrube af MJ-relevant materiale! :-)

Peter

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af Bent Larsen, 16/11 2017, 13:09 (2324 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej
Et rigtigt godt opslagsværk, så behøver vi ikke at lede efter de gamle nr. Det her er meget hurtigere.
vh
Bent Larsen

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af Nomisdk ⌂, Randers, 16/11 2017, 19:45 (2324 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det var da en dejlig nyhed :)

Mon det var mulig med et samlet download? :)

--
Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
http://www.simontog.dk
[image]

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af ventrikel, 17/11 2017, 16:26 (2323 dage siden) @ Nomisdk

Jeg får kun de første 2-3 sider af hvert nummer når jeg forsøger at downloade et blad.
Hvorfor - eller hvad gør jeg evt. galt?
mvh
Torben

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 17/11 2017, 16:56 (2323 dage siden) @ ventrikel

Jeg får kun de første 2-3 sider af hvert nummer når jeg forsøger at downloade et blad.
Hvorfor - eller hvad gør jeg evt. galt?
mvh
Torben

Du har for lidt tålmodighed. ;-)

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af henho, Ringkøbing, 17/11 2017, 19:35 (2323 dage siden) @ ventrikel

Jeg var så meget heldig, for jeg oplevede ingen problemer med download. Det tog selvfølgelig lidt tid pga de mange filer; men de enkelte filer/blade tog ikke ret lang tid.

Måden jeg downloadede på er :
Først et tryk på download knappen
Dernæst trykke på download symbolet i Acrobat Reader når bladets download er færdig.(Og her satte jeg et 0 ind i de 2-cifrede og to'0'ler i de en-cifrede numre. Alt gik fint :-D

--
Med venlig hilsen

Henrik

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 17/11 2017, 16:57 (2323 dage siden) @ Nomisdk

Det var da en dejlig nyhed :)

Mon det var mulig med et samlet download? :)

Ellers tak - jeg vil gerne have spredt trafikken af hensyn til webserverens velbefindende.

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/11 2017, 18:07 (2323 dage siden) @ Tommy Nilsson

Æv! Det er ikke søgbare OCR-scanninger, hvilket ellers havde været rart, når det drejer sig om et så detalje-fyldt område som modeljernbaner. :-P

Med vanlig venlig hilsen
M;-)rten

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 17/11 2017, 19:31 (2323 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Æv! Det er ikke søgbare OCR-scanninger, hvilket ellers havde været rart, når det drejer sig om et så detalje-fyldt område som modeljernbaner. :-P

Med vanlig venlig hilsen
M;-)rten


Du er velkommen til at OCR scanne alle numre, så skal jeg nok lægge dem online. ;-)
Hvis du også lige HTML formatterer dem...

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Tidsskriftet Lokomotivet som pdf på Signalposten.dk!

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/11 2017, 20:50 (2323 dage siden) @ Tommy Nilsson

Æv! Det er ikke søgbare OCR-scanninger, hvilket ellers havde været rart, når det drejer sig om et så detalje-fyldt område som modeljernbaner. :-P

Med vanlig venlig hilsen
M;-)rten


Du er velkommen til at OCR scanne alle numre, så skal jeg nok lægge dem online. ;-)
Hvis du også lige HTML formatterer dem...

Nå ja, det var jo bare en konstatering. ;-) :-D :-P

Jernbanebøger

På sporet af 2014

På sporet af 2014
Pris 198 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak