Banebørstedag i Næstved m.m.

af f.ormstrup ⌂, 11/6 2017, 21:35 (2504 dage siden)

Så har vi igen været til Banebørstedag. se link.
[image]

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Banebørstedag i Næstved m.m.

af Bent Larsen, 11/6 2017, 22:29 (2504 dage siden) @ f.ormstrup

Hej
Tak for et godt foto referat fra Banebørsterdagen, det er positivt at flere forhandler vil bruge tid på sådanne et dag.
Vh
Bent Larsen

Banebørstedag i Næstved m.m.

af marrix, 12/6 2017, 22:51 (2503 dage siden) @ f.ormstrup

Meget fine billeder - men har du husket at få lov af klubben til at offentliggøre dem?

- Martin

Banebørstedag i Næstved m.m.

af Fut Niels, 12/6 2017, 23:01 (2502 dage siden) @ marrix

ja har han det ??? , man lægger ikke bare noget ud på nette uden at have fået lov som her ..

Banebørstedag i Næstved m.m.

af ventrikel, 13/6 2017, 08:37 (2502 dage siden) @ marrix

Ja hvordan er så reglerne?

Nu var der netop denne dag offentlig adgang til klubben.
Det var vist også Flemming som selv har taget billederne.
Så vælger han efterfølgende at ligge billeder ud fra et sted med offentlig adgang - ja mon så ikke det ene og alene er hans afgørelse om billederne skal kunne ses på nettet uden at spørge Næstved Modelbaneklub først.

Banebørstedag i Næstved m.m.

af Fut Niels, 13/6 2017, 10:25 (2502 dage siden) @ ventrikel

PÅ NMJK hjemmeside er der et afsnit under Fotoetik omkring at fotografer i klubben , der kan man læse om hvad regler klubben har ..

Banebørstedag i Næstved m.m.

af ventrikel, 13/6 2017, 15:14 (2502 dage siden) @ Fut Niels

Ja - klubben har en fotopolitik - men de skiltede ikke med den på Banebørstedagen!
På Banebørstedagen var der offentlig adgang til lokalerne og klubben havde ikke sat opsat skilte omkring deres politik vedr. fotografering.
Så derfor er det helt efter gældende regler at man må tage fotos på steder med offentlig adgang, når der ikke er skiltet med begrænsninger og efterfølgende benytte disse offentligt uden specielt tilladelse!
Var Flemming derimod inviteret til en anden dag og havde taget fotos og efterfølgende lagt disse op på diverse fora - ja så havde han overtrådt klubbens bestemmelser.
Så Flemming har ikke gjort noget forkert.

Banebørstedag i Næstved m.m.

af marrix, 13/6 2017, 10:31 (2502 dage siden) @ ventrikel

Jeg er hverken medlem af klubben i Næstved eller har noget imod Flemmings glimrende fotorapportager, men det har tidl på forskellige fora været oppe at klubben i Næstved har en striks fotopolitik, så jeg ville bare lige høre Flemming om han havde fået lov.
Jeg synes at det trods alt er positivt at man kan tage alle de billeder man vil til privat brug og ser helst ikke den ordning lukket, hvis ikke folk respekterer reglerne - som kan ses her:
http://www.nmjk.dk/Fotoetik.htm

- Martin

Avatar

Klubflugt fra DMJU og H0 samkørsel.

af Tonny Brandt Andersen, 13/6 2017, 12:29 (2502 dage siden) @ f.ormstrup

Hej Flemming,
Jeg falder over teksten i dit link:
Vi begyndte med det problemer der følger af, at flere klubber har meldt sig ud af unionen. Vi bliver altså nødt til at fortsætte vores samkørsler udenfor DMJU regi.

[image]

Som kasserer i en modeljernbaneklub og dermed deltager ved DMJU generalforsamling, og ivrig læser af "DMJU News". Kan jeg ikke genkende det du skriver. Af referater og "DMJU News" er der tydeligt gjort opmærksom på de senere års medlemsforøgelse.

Den modeljernbaneklub jeg er medlem af, er netop gået i gang med at bygge moduler, som vi vil benytte i forbindelse med vores eget anlæg, men selvfølgelig også med det formål, at kunne deltage i samkørsel med andre klubber/foreninger.

Ligger du inde med informationer om foreninger der har meldt sig ud af DMJU, vil det være rart at vide hvem, da det selvfølgelig vil påvirke vores og andres foreninger, når det kommer til samkørsel.

Klubflugt fra H0 samkørsel.

af f.ormstrup ⌂, 13/6 2017, 13:12 (2502 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Ligger du inde med informationer om foreninger der har meldt sig ud af DMJU, vil det være rart at vide hvem, da det selvfølgelig vil påvirke vores og andres foreninger, når det kommer til samkørsel.

Der er tale om klubber der var med i det oprindelige samarbejde - så der er kun tale om 2 - 3 klubber der har meldt sig ud af DMJU. Men vi har desværre ikke fået nye deltagere i H0 samkørslerne, selvom der er kommet flere nye DMJU klubber til.
Derudover er der et par klubber der ikke deltager i udstillinger mere pga. omkostningerne ved at udstille (overnatning, mad, transport). Transport bliver dog dækket på DMJUs udstillinger.
Årsagen til vores (H0 samkørsel) manglende deltagelse i Køge var sammenfaldet med Intermodellbau i Dortmund.
Endelig er der et par klubber der er gået over til at køre FREMO og som sådan ikke deltager i vores samkørsler mere.

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Avatar

Klubflugt fra H0 samkørsel.

af Tonny Brandt Andersen, 13/6 2017, 13:39 (2502 dage siden) @ f.ormstrup

Tak for svaret. Selv er jeg startet med modeltog og bestyrelsesarbejde i 2009. Jeg kender ikke til så meget omkring modul-samkørsel, ud over, at jeg med interesse ser de mange flot dekorerede modulanlæg, og når jeg ikke selv kan deltage, så følger jeg med i de billeder som du og andre lægger op på nettet. Derfor studsede jeg over din tekst, når de tal jeg har fra for eksempel formandsberetninger i DMJU siger 2015 (+11 og -1 nedlagt) 2016 (+9 og -1 nedlagt) og 2017 (+4 og -1 nedlagt). Altså en betydelig fremgang i medlemsforeninger.

Mit kendskab til modulbygning er endnu ringe, men i vores klub læner vi os da også op af Fremo. Da DMJU for eksempel benytter en anden længde på ben, ville vi som minimum skulle have en anden længde ben under, hvis vi skulle deltage, og det ved jeg ikke engang om det er den eneste forskel.

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak