Modell av Au 403?

af M.Svenson, 20/2 2017, 13:08 (2621 dage siden)

Hej!

Till mitt livs projekt att i modell skapa det svenska kontinentaltåget 41/42 som det såg ut på sent 1930 tal på sträckan Kornsjö-Mellerud-Göteborg behöver jag en Dansk vagn och då helst någon av de 5 Au vagnarna. De övriga fordonen i mitt tåg består av mässings modeller, 4-5 är klara av totalt 7-8 fordon. Så min fråga är, har det funnits eller finns det någon modell/byggsats av Au vagnar eller finns det någon vagn som kan byggas om att likna en Au eller kanske ersätta denna? Har ett minne av att Heljan har haft en liknande vagn men att denna var byggd lite senare än Au och ej heller trafikerat Sverige. Hjälp mottages tacksamt! Mvh Martin ☺!

Modell av Au 403?

af Steff, 20/2 2017, 19:38 (2621 dage siden) @ M.Svenson

Kære Svenson

Jeg kan IKKE hjælpe dig direkte, men blot fortælle, at HELJAN har fremstillet en litra CA/CAR vogn, der jo er af samme serie som litra AU. DERFOR kunne jeg forestille mig, at du må i gang med den ædle kunst SELV at fremstille noget af siden over brystningslisten ved at skære og lime. Jeg ved IKKE hvor perfekt det vil blive og om det overhovedet kan gøres. Det er jo bl.a. op til den enkeltes evner. Men du har i hvert tilfælde en "grundvogn" at gå ud fra.
Jeg har vedhæftet en affotografering af vognen som den så ud med stafferinger mv. fra de såkaldte "Brændeskurs foto serie". Jeg har IKKE bedre kvalitet overhovedet. Og desværre har jeg heller ikke en tegning, kun en skitsetegning af CA vognen.
[image]

Med venlig hilsen og god fornøjelse

Steffen Dresler

Modell av Au 403?

af Bent Larsen, 20/2 2017, 19:47 (2621 dage siden) @ Steff

Hej
Det med ombygningen,det er netop her linket til Mikkel Elling er aktuelt, Mikkel kan fræse nye sider til at sætte ind så vindusindelingen bliver rigtig.
Vh
Bent Larsen

Modell av Au 403?

af M.Svenson, 21/2 2017, 00:59 (2621 dage siden) @ Bent Larsen

Tack för hjälp och goda förslag!

Denna Heljan Ca vagn finns den fortsatt i butik och i så fall vilken butik och sender denna butik till utlandet?

Mvh Martin ☺!

Modell av Au 403?

af Jan-Eddie, 21/2 2017, 09:07 (2620 dage siden) @ M.Svenson

Hej Martin
Jeg har en helt ny Heljan CA jeg gerne vil sælge og sende til Sverige. 300kr + porto.

Send gerne en mail. Benyt kuverten ved mit navn foroven.
Med venlig hilsen

Jan-Eddie

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak