tegning ardelt spor 0

af frichs bygger, 19/10 2011, 16:58 (4566 dage siden)

hej
søger en spor0 tegning af en frichs ardelt og en køf

tegning ardelt spor 0

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 19/10 2011, 17:06 (4566 dage siden) @ frichs bygger

søger en spor0 tegning af en frichs ardelt og en køf

Prøv at se på http://www.dmjk.dk/ - Tegninger (i menuen til venstre).
Jeg kan desværre ikke linke direkte til siden da websiderne er opbygget med frames.

tegning ardelt spor 0

af cm, 21/10 2011, 19:28 (4564 dage siden) @ Erik Olsen

Hej Erik Olsen!
-ved du noget om disse tegningers "umiddelbare optiske kvalitet" - forstået på den måde, om de er "pæne" nok til at indramme og ophænge?
mvh
Christian Møller

--
[image]

tegning ardelt spor 0

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 21/10 2011, 20:20 (4564 dage siden) @ cm
redigeret af Erik Olsen, 21/10 2011, 20:23

-ved du noget om disse tegningers "umiddelbare optiske kvalitet" - forstået på den måde, om de er "pæne" nok til at indramme og ophænge?

Kvaliteten af DMJK's tegninger er noget forskellig, ligesom målforholdet er. Mange af tegningerne er ret flotte uden "snavs" af betydning, men der er indimellem tegninger som er lidt mørke i bunden.

De var oprindeligt kalker og blev reproduceret som lystryk, men mange af dem er i dag scannet og reproduceres ved print i det relevante format. Jeg ved ikke om der i forbindelse med scanningen er sket en "rensning".

Jeg var en længere periode tegningsarkivar og kender store dele af samlingen som kalker, men det er efterhånden nogen år siden. Hvis det er bestemte tegninger du tænker på, foreslår jeg du kontakter tegningsarkivar Preben Pedersen, han kan svare dig.

tegning ardelt spor 0

af Merete N-P, 21/10 2011, 22:21 (4564 dage siden) @ cm

Dmjks tegninger er blevet scannet og renset for mørke skykker m.m.
Derfor kan du regne med en god kvalitet, der kan bestilles i det målestoksforhold du ønsker.
Da ikke alle tegninger er skannet endnu, kan der blive en kort ventetid.

Kontakt Preben, som står for tegningsarkivet, har plejer at være ret fleksibel og lægger gerne de ønskede tegninger øverst i bunken af tegninger til scanning.

tegning ardelt spor 0

af Steff, 21/10 2011, 17:52 (4564 dage siden) @ frichs bygger

Hej Frichs bygger!

Her er hvad jeg lige umiddelbart kan komme op med. Der er jo ikke grund til at gå ibyen, hvis denne kan bruges. Ønskes tegningen i højere opløsning send din mailadresse til Tommy, der kan videresende hertil.
[image]

Ligeledes to fabriksfoto, begge Frichs, erhvervsarkivet, Århus.
[image]
[image]
I øvrigt er der en hel artikel med baggrundsviden og flere billeder i ”Tog i tiden 2011, Årsskrift for Danmarks Jernbanemuseum”.

Med venlig hilsen fra et af nogen her på siden hadet lille blad på Sydsjælland!

tegning ardelt spor 0

af Steff, 21/10 2011, 18:23 (4564 dage siden) @ Steff

Du ønskede jo Frichs udgaven, så hér er den og ikke som den tidligere sendte fra Ardelt-werke. Det kniber sku lidt med de gamle øjne engang imellem:-) .
[image]

tegning ardelt spor 0

af UTJ, 21/10 2011, 22:41 (4564 dage siden) @ Steff

Med venlig hilsen fra et af nogen her på siden hadet lille blad på Sydsjælland!

Vi hader det ikke, kun det såkaldte fotoforbud i en vis klub. Jeg tror at selv haderne gennem tiden har fundet en vis form for inspiration i bladet. Bladets udgivere kan jo sammenligne med det konkurrende blad fra en sydligere beliggende ø, der jo ikke engang bliver nævnt.

tegning ardelt spor 0

af Steff, 22/10 2011, 00:56 (4564 dage siden) @ UTJ

Undskyld, øhhh det er da vist to forskellige persongrupper både lov- som foreningsmæssigt.
For øvrigt blev der jo netop hér lige vist sådanne billeder som klubben IKKE ønskede skulle anvendes da de ikke handlede om tog. Men ta´ det med NMJK. Iøvrigt har NMJK min fulde sympati for deres fotopolitik, noget andre måske kunne lære af. NMJK sagde ellers OK, men bestyrelsen skulle lige spørges først. Så kunne man jo bare have fjernet billederne uden kommentarer og derved undgået konfrontationen.
Men denne snak har ikke almen interesse så den kan vi tage på I-net.

tegning ardelt spor 0

af Claus Frost @, 22/10 2011, 11:37 (4563 dage siden) @ Steff

Skovbo-Jernbane-arkiv er også leveringsgytig - og de er rene og fine, og kan leveres efter mål :-)

Hilsen

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak