Til Esso-inspiration

af Morten Flindt Larsen, København K, 20/11 2016, 18:43 (2704 dage siden)

Blot en idé. Chevrolet 1948 - Mini Metals trækker og Roco Minitanks sættevogn. Mon ikke den fingernemme kan klare udspartling af ildslukker-nichen afrunding af diverse kanter og måske endda påsætning af de manglende skærme. Påskrifter fra Skilteskoven?

Vh
M:-)rten

[image]
[image]
[image]

Til Esso-inspiration

af Morten Flindt Larsen, København K, 21/11 2016, 07:52 (2703 dage siden) @ UTJ

Rød?

Ja, rød, hvid og blå var selskabets "husfarver", svarende til farverne i USA's flag.

Vh
Morten

Til Esso-inspiration

af Morten Flindt Larsen, København K, 21/11 2016, 20:41 (2703 dage siden) @ UTJ

Selve tankbilen?

Ja, rød. Det hvide bånd på tanken hvidt og med blå tekst. Esbjerg i hvidt.

Til Esso-inspiration

af Leif skaarup, 21/11 2016, 05:19 (2704 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Mon ikke stoppel hobby eller DMC kunne have Esso decals, de lavede en masse forskellige til ældre danske biler for nogle år siden.

Leif

Til Esso-inspiration

af peterw, 21/11 2016, 21:22 (2703 dage siden) @ Leif skaarup

Mon ikke stoppel hobby eller DMC kunne have Esso decals, de lavede en masse forskellige til ældre danske biler for nogle år siden.

Jeg er helt sikker på at Stoppel har egnede dekaler - her er nogle billeder af den stribe tankbiler han har (haft?) stående i baglokalet i et par år:

[image]
[image]
[image]
[image]

Til Esso-inspiration

af Morten Flindt Larsen, København K, 22/11 2016, 15:53 (2702 dage siden) @ peterw

Mon ikke stoppel hobby eller DMC kunne have Esso decals, de lavede en masse forskellige til ældre danske biler for nogle år siden.


Jeg er helt sikker på at Stoppel har egnede dekaler - her er nogle billeder af den stribe tankbiler han har (haft?) stående i baglokalet i et par år:


Det er pragtfulde modeller til rette tid og sted. :-) :-) :-) Scania'en er en meget stor vogn og modelnummeret (110 ?) er fra sidste del af 1960'erne. Ikke rigtig epoke III (epoke IIIId ?)

Med venlig hilsen
M:-)rten

Til Esso-inspiration

af Morten Flindt Larsen, København K, 21/11 2016, 23:25 (2703 dage siden) @ peterw

Blot en idé. Chevrolet 1948 - Mini Metals trækker


Jeg faldt lige over en lignende trækker fra en anden producent - hos Bjørn i På Sporet.

Det er den samme. Producenten hedder Classic Metal Works (= C.M.W.) og varemærket hedder "Mini Metals".

Med venlig hilsen
M:-)rten

Til Esso-inspiration

af Morten Flindt Larsen, København K, 22/11 2016, 15:47 (2702 dage siden) @ peterw


I see, tak. :-) Bjørn har også en tilsvarende trækker med to bagaksler, samt denne lille søde Esso sag som måske også kan fordanskes? (Aner ikke om præcis den vogn har kørt i DK, men det er vel ikke helt usandsynligt?)

Det kan den godt, om end ikke med et entydigt dansk forbillede. Nogle vil måske lade sig "skræmme" af, at modellen har "bagdøre", men det havde nogle af de danske Esso-tankbiler også. Her er et par fotos af "små" tankbiler fra 1952:

[image]

[image]

Venlig hilsen

M:-Drten

Til Esso-inspiration

af Svend B J, 22/11 2016, 10:02 (2702 dage siden) @ peterw

Blot en idé. Chevrolet 1948 - Mini Metals trækker


Jeg faldt lige over en lignende trækker fra en anden producent - hos Bjørn i På Sporet.

.
Tanksættevognen er desværre noget vanskeligere at få fat på. Den er udgået af produktionen for år tilbage.

--
Svend
[image]

Til Esso-inspiration

af Morten Flindt Larsen, København K, 22/11 2016, 15:22 (2702 dage siden) @ Svend B J

Tanksættevognen er desværre noget vanskeligere at få fat på. Den er udgået af produktionen for år tilbage.

Jeg fandt min på eBay ved første forsøg. :-D

Med venlig hilsen
Morten

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak