Avatar

VLTJ Ep 58 Postvogn

af Mogens V., Esbjerg V., 7/9 2016, 22:32 (2759 dage siden)

Henrik er ved at bygge en lille postvogn.

[image]

[image]

[image]

Soteringsreolerne er et nørklearbejde.

[image]

[image]

[image]

[image]

Som det ses er undervognen bygget fra bunden af messingprofiler. Der mangler dog isothermoslejer.

[image]

Grunden til at et brev på det nederste billede ligger på bordet, er at er underfrankeret og skal sættes i porto.

Vognen er, som det ses, ikke færdig endnu, men vi kan opdatere løbene, hvis det har interesse.;-)

Venlig hilsen

Henrik og Mogens

--
Med venlig hilsen

Mogens V.
GuMJK som igen er medlem af DMJU

VLTJ Ep 58 Postvogn

af Gert, 8/9 2016, 00:32 (2759 dage siden) @ Mogens V.

Hatten af for det flotte arbejde!

Gert

VLTJ Ep 58 Postvogn

af Jan-Eddie, 8/9 2016, 10:11 (2758 dage siden) @ Mogens V.

Bravo!
Det er f..... perfekt arbejde, og alle de detaljer:-)
Ja, jeg vil gerne se mere.
Med respekt
Jan-Eddie

VLTJ Ep 58 Postvogn

af cm, 8/9 2016, 10:23 (2758 dage siden) @ Mogens V.

Imponerende!
Tillykke med det fine arbejde!
mvh
Chr

--
[image]

VLTJ Ep 58 Postvogn

af jhcn, Lystrup/Århus, 8/9 2016, 17:45 (2758 dage siden) @ Mogens V.

Jeg kender desværre ikke de ord der kan beskrive hvor flot det er!
Så jeg nøjes med at tænke at det ikke kan gøres bedre - respekt!

--
Henrik

Avatar

VLTJ Ep 58 Postvogn

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 8/9 2016, 20:11 (2758 dage siden) @ Mogens V.


Vognen er, som det ses, ikke færdig endnu, men vi kan opdatere løbene, hvis det har interesse.;-)

Venlig hilsen

Henrik og Mogens


Det ser aldeles hammergodt ud, Henrik og Mogens.
Og JA TAK til løbende opdateringer :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

VLTJ Ep 58 Postvogn

af Steff, 11/9 2016, 19:48 (2755 dage siden) @ Mogens V.
redigeret af Steff, 11/9 2016, 19:54

Go´aften!

Det er jo desværre ikke alle forundt at kunne bygge BÅDE i plastik card samt ikke mindst lodde emner og få det hele til at gå op i en højere enhed. Og det er jo i særdeleshed en nydelse at se andre gøre det og her med VLTJ/DP vognen.

Men fortvivl nu ikke alle os, der ikke helt har disse dejlige evner. Der er råd, hvis altså sættene er til at fås endnu eller stadig fremstilles.

HVIS man har forelsket sig i en vogn som den viste, men må erkende, at byggeevnerne nok ikke står i mål med det ønskede, har BANETJENESTEN fremstillet et antal liste/træbeklædte post- og pakvogne i samle/byggesæt bl.a. som den viste, men at gå til for os uden de ønskede evner.
Herunder henvisningen til samleforklaringen (til et andet litra, men samme slags vognkasse og måde):

http://www.banetjenesten.dk/DSB%20Litra%20DR%20oktober%202015.pdf

Jeg tror at jeg har samlet de fleste af disse byggesæt og når jeg kan, kan alle andre også:-). Skær ud, rens af for grater, klik/lim, påsæt eventuelle detaljer efter ønske, såsom balustre mv., færdig, mal.
Og når man har prøvet en, får man lyst til at sætte alle mulige og umulige detaljer på, frit efter en børnesang; "det er slet ikke så svært, når man bare får det lært".

Eventuel god fornøjelse.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: Lige et spørgsmål til den viste VLTJ´er.

Hvordan og hvad er tagpappet og hvorledes påsat og behandlet?

VLTJ Ep 58 Postvogn

af Morten Flindt Larsen, København K, 12/9 2016, 00:21 (2755 dage siden) @ Steff

Jeg tror at jeg har samlet de fleste af disse byggesæt og når jeg kan, kan alle andre også:-).


Det kan jeg kun erklære mig ganske og aldeles enig i. Det er ikke noget, som Steff bare skriver for at heppe os andre op! :-D

Med vanlig venlig hilsen
M:-Prten

VLTJ Ep 58 Postvogn

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 12/9 2016, 11:58 (2754 dage siden) @ Steff

NB: Lige et spørgsmål til den viste VLTJ´er.

Hvordan og hvad er tagpappet og hvorledes påsat og behandlet?

Jeg antager at tagfladerne blot er malet med en mat grå maling. Der er ingen som helst grund til at gøre fladerne mere ru ved at pålime vandslibepapir eller lignende.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

VLTJ Ep 58 Postvogn

af seg, 12/9 2016, 13:24 (2754 dage siden) @ Erik Olsen

Jeg antager at tagfladerne blot er malet med en mat grå maling. Der er ingen som helst
grund til at gøre fladerne mere ru ved at pålime vandslibepapir eller lignende.

Ikke desto mindre er noget gjort - sammenlign udeendet af tagrytterens kanter
på billederne 2 og 6.

Ærbødigst


Svend G.

VLTJ Ep 58 Postvogn

af OHJ20, 12/9 2016, 17:53 (2754 dage siden) @ Erik Olsen

Hej Erik, og andre.

Nu er det sådan, at jeg ved hvad Henrik har brugt som tagpap, fordi det er Jeg som haver viderebragt ham "fidusen". Det er noget såre simpelt, som 3M Micropore kirugisk papirtape, som kan købes på apoteket, og fås i 3 forskelliges størrelser / bredder. Og klæbeevnen, er fantastisk, selv efter ca 26 år, haver noget som kom fra DLR's infirmeri i Vordingborg, og det virker stadigvæk ganske godt.

Slibepapir etc. er så godt som umuligt at arbejde med i H0.

Mvh
OHJ20

Avatar

VLTJ Ep 58 Postvogn

af Mogens V., Esbjerg V., 14/9 2016, 20:58 (2752 dage siden) @ Steff

Hej allesammen

Tak for jeres kommentarer.

OHJ 20 har ganske rigtigt ret, det er den tape som beskrives.;-)

For at undgå trævler (fnuller) bliver tapen svitset af med lighter inden bemaling.

Vogntaget er så malet 2 gange i en farve efter eget ønske.

Det var i dette tilfælde Tamiya matt acrylic XF 63 German grey, der blev valgt.

I er selvfølgelig velkomne med flere spørgsmål, men svarret kommer først når vor lille klub har møde næste gang.

Er der iøvrigt nogen, som har en god løsning på isothermos lejekasser? (Foto, mål eller tegninger.)

Ellers bedste hilsner fra vor lille klub (Hyg og Byg)

Venlig hilsen

Henrik og Mogens

--
Med venlig hilsen

Mogens V.
GuMJK som igen er medlem af DMJU

VLTJ Ep 58 Postvogn

af Lue, 15/9 2016, 07:24 (2751 dage siden) @ Mogens V.

Er det ikke sådan en vognkassen der står eller har stået ved den gamle Fåre station på Lemvigbanen. Der hvor nu Bjergbanen holder til...

VLTJ Ep 58 Postvogn

af UTJ, 15/9 2016, 14:28 (2751 dage siden) @ Lue

Faare-kassen er Ep 57 alias DSB DP 5657

Avatar

VLTJ Ep 58 Postvogn

af Mogens V., Esbjerg V., 5/10 2016, 21:44 (2731 dage siden) @ Mogens V.

Hej Forum

Så kommer der igen lidt nyt fra Henrik's VLTJ postvogn.

[image]

[image]

Der er kommet en signalkasse (kukkasse)


[image]


[image]

[image]

[image]

Der er også loddet trekantede støtter ind i vangen til vognkassen, samt en gang maling.

Nu mangler bare det sidste.


Venlig hilsen Henrik og Mogens

--
Med venlig hilsen

Mogens V.
GuMJK som igen er medlem af DMJU

VLTJ Ep 58 Postvogn

af cm, 8/10 2016, 09:12 (2728 dage siden) @ Mogens V.

Tak for kigget! Imponerende! Læg endeligt flere billeder ud - efterhånden som I skrider frem med projektet!
mvh
Chr

--
[image]

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak