McK ME er på sporet

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 25/5 2016, 22:33 (2886 dage siden)

Jeg har netop hentet min ME 1515 hos Kystbanen.
Den kører meget fint og stille uden lyd og ser rigtig fin ud med diverse lys. Og lydeffekterne lyder også fine!
[image]

[image]
Jeg glæder allerede til at Bn-vognene kommer:-P

McK ME er på sporet

af Toftegaard, 26/5 2016, 09:54 (2886 dage siden) @ HenrikPS

Bring meget et gerne et indlæg med video, hvor du kører hele registeret af lyd og lys igennem, og hvor vi kan se den køre ;-)

Mvh Toftegaard

McK ME er på sporet nu på video

af Henrik, 26/5 2016, 22:04 (2885 dage siden) @ Toftegaard

Hej Toftegaard

Jeg har prøvet med en lille video: McK ME 1515

Og så lige et nærbillede.

[image]

McK ME er på sporet nu på video

af peterw, 27/5 2016, 01:48 (2885 dage siden) @ Henrik

Hej Toftegaard

Jeg har prøvet med en lille video: McK ME 1515

Og så lige et nærbillede.

[image]

Det ser saftsusemig godt ud det hele :-D Glæder mig usigeligt til de rød-sorte begynder at komme hjem til DK! :-)

Peter

McK ME er på sporet nu på video

af Toftegaard, 27/5 2016, 11:19 (2885 dage siden) @ Henrik

Wauv, rigtig flot video! Fantastisk lyd i kurverne. Jeg føler mig jo nærmest hensat til Vesterport Station (som ligger i en kurve i en forsænkning i terrænet og hvor lyden derfor er særligt kraftig, fordi den har svært ved at undslippe).

Mvh Toftegaard

McK ME er på sporet nu på video

af UTJ, 27/5 2016, 12:01 (2885 dage siden) @ Henrik

Godt billede - fin model. Det bliver fint i rød/sort i stedet for den afskyelige blå foliering. En lille detalje er ventilationsindtaget eller hvad det nu er for noget på den "skrå" del af taget. Ser lidt underligt ud - men svært at afgøre på tusindvis af kilometers afstand. Gerne et sammenligningsbillede med forbilledet :-) Men uanset hvad ligner den meget en ME i lille udgave.

McK ME er på sporet nu på video

af Erling Pedersen, 27/5 2016, 12:26 (2885 dage siden) @ UTJ

Hej UTJ.

Der har du ret hvad er det for rammer de har lavet om ventilationsristene de er gigantiske , de skulle være micro i model.

Hvad kan den lave af lys ?

Slukke sluttere op mod stammen ?

Ranger lys ?

Særtog lys ?

Hilsen Erling.

McK ME er på sporet nu på - lys

af Henrik, 27/5 2016, 17:31 (2885 dage siden) @ Erling Pedersen

Slutlys skal aktiveres særskilt. Derudover er der også rangerlys.

McK ME er på sporet nu på video

af Gæst, 27/5 2016, 20:47 (2884 dage siden) @ Erling Pedersen

Særtog lys ?????

McK ME er på sporet nu på video

af thomash, 28/5 2016, 23:50 (2883 dage siden) @ UTJ

Godt billede - fin model. Det bliver fint i rød/sort i stedet for den afskyelige blå foliering. En lille detalje er ventilationsindtaget eller hvad det nu er for noget på den "skrå" del af taget. Ser lidt underligt ud - men svært at afgøre på tusindvis af kilometers afstand. Gerne et sammenligningsbillede med forbilledet :-) Men uanset hvad ligner den meget en ME i lille udgave.

Hvis du sammenligner med billedet her: http://www.togbilleder.dk/danmark/diesellokomotiver/me/nggallery/image/69 Så synes jeg ikke det ser helt skævt ud på modellen!.

/Thomas.

McK ME er på sporet nu på video

af Andreas M., 29/5 2016, 16:22 (2883 dage siden) @ UTJ

En lille detalje er ventilationsindtaget eller hvad det nu er for noget på den "skrå" del af taget. Ser lidt underligt ud - men svært at afgøre på tusindvis af kilometers afstand. Gerne et sammenligningsbillede med forbilledet :-)

[image]
[image]
[image]

Beklager modlyset, men detaljerne skulle være til at se? :)

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 29/5 2016, 22:22 (2882 dage siden) @ Henrik

Jeg har taget et par flere billeder.

[image]

[image]
Propellerne i taget drejer rundt når jeg puster på dem.

[image]
Fine detaljer fra førerrummet.

[image]

[image]


Derudover har jeg fået ansat en lokomotivfører:-P
[image]
Og pufferne er selvfølgelig fjedrende

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af Steff, 30/5 2016, 11:38 (2882 dage siden) @ HenrikPS

[image]
[image]

[image]

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af peterw, 30/5 2016, 22:09 (2881 dage siden) @ Steff

Så er der lidt feedback omkring rammer ved ventilationsgitre mv. at finde på McK's nyhedsside. Fair nok forklaring synes jeg - og under alle omstændigheder et lækkert lok der klart bærer præg af at være 15 år nyere på teknologi og end sidste ME industrimodel. :-) (Jeg skal minimum have 1 stk rød-sort selv ASAP :-) )

Peter

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af Morten Flindt Larsen, København K, 2/6 2016, 04:19 (2879 dage siden) @ peterw

Fair nok forklaring synes jeg -

Tjah, hvis man havde graveret gitrene i vognkassen i stedet for at insistere på at lave en løsning i ætset metal, havde det optiske indtryk af modellen efter min opfattelse kunne være bragt i bedre overensstemnelse med forbilledet. Men bevares, ætset metal er jo bare lækkert, ved vi jo alle sammen, og så må man ofre sig og se stort på detaljer og helhedsindtryk. Og javel, det er "kun" 0,35 mm, det drejer sig om (man skriver naturligvis ikke noget om afvigelsen i procent), men det er det jo også på så mange andre (ældre) modeller, så det går nok.

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af peterw, 2/6 2016, 09:27 (2879 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af peterw, 2/6 2016, 10:10

Tjah, hvis man havde graveret gitrene i vognkassen i stedet for at insistere på at lave en løsning i ætset metal, havde det optiske indtryk af modellen efter min opfattelse kunne være bragt i bedre overensstemnelse med forbilledet.

Det er faktisk rigtig fint at ordene "min opfattelse" indgår i din sætning - for alt andet lige er der jo tale om model-tog, hvoraf følger at der er tale om en tillempet (skala-) udgave af virkeligheden... Oplevelsen af hvad der er det rigtige helhedsindryk og dermed den bedste model er og bliver en subjektiv ting... :-)

- Så det at McK har gjort som de har gjort er jo resultatet af en afvejning af muligheder, under hensyntagen til hvad de syntes gav det rigtige helhedsindtryk...

Med andre ord:
Uanset producent og model vil der altid være "nogen" der synes "noget" ser "forkert" ud - og i praksis kan et stykke modeltog aldrig blive "korrekt" - for der er jo netop tale om model-tog...

Selv synes jeg alt i alt at ME'eren er ganske godt ramt. Jeg kan sagtens se at rammerne omkring gitrene ser lidt grove ud - men med den valgte teknologi kan det ikke være anderledes.

Jeg kan sagtens leve med den valgte løsning, synes maskinen er generelt meget flottere end den ældre Hobby Trade model og glæder mig til at få fat i et relevant bemalet eksemplar... ;-)

Peter

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af Bent Larsen, 2/6 2016, 10:02 (2879 dage siden) @ peterw

Hej
Jeg er helt enig med Peter, og er da stadig glad for min Long MY, som jeg købte da jeg blev konfirmeret, den ligner da en MY og den behøver ikke lyddekoder.
vh
Bent Larsen

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af Toftegaard, 30/5 2016, 22:17 (2881 dage siden) @ Steff
redigeret af Toftegaard, 30/5 2016, 22:27

Mck er kommet med en forklaring på det med ristene (at de er mere fremhævede på modellen end i virkeligheden) http://mck-h0.dk/nyheder/ (midterste afsnit i nyheden fra 30. maj).

Jeg ser i øvrigt, at den sidste ME-variant bliver 1533, som den ser ud fra 2016 og frem (http://mck-h0.dk/kategori/test-overkategori/dsb-me/). Det matcher ganske godt med (at det er fra 2016 og frem), at jeg lagde mærke til ME 1524 (var det vist) Østerport station her forleden. Den så nymalet ud, og litreringen sad på et atypisk sted. Indholdet var også "formuleret" på en ny måde (jeg er ikke den, der hidtil har lagt så meget mærke til litreringer).

Er der nogen, som har lidt nærbilleder? Er der andre, nye kendetegn?

Mvh Toftegaard

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af Peder L, 31/5 2016, 11:38 (2881 dage siden) @ Toftegaard

Fin forklaring, men personligt syntes jeg at kommentarer så som:

"Fra en hverken helt ukendt, eller for den sags skyld helt upartisk, men til gengæld meget ivrig debattør, er der sat spørgsmålstegn ved tykkelsen på de rammer der holder ristene over dieselmotorens indsugningsåbninger."

"Den pågældende kendte naturligvis godt selv forklaringen, men noget måtte der jo være at sætte fingrene på"

"I øvrigt er der jo plads til at sætte rigtigt mange fingre på en fysisk meget stor model der er dukket op, men det er straks en helt anden historie……."

Er virkelig trættende læsning, som en virksomhed burde holde sig for god til.

Efter deres første udbrud over Carlsberg vognen, overvejede jeg at afbestille min Me 1508 og Mr 4025, men jeg lod være fordi jeg tænkte det nok var en enlig svale....

Men nu er de afbestilt, jeg vil ikke handle med en virksomhed som er så følsom overfor at deres produkter omtales, men som alligevel benytter en hver chance for at pege fingre af andre...

Det skal selvfølgelig ikke holde jer andre tilbage for at nyde jeres lokomotiver ;)

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af UTJ, 31/5 2016, 13:35 (2881 dage siden) @ Peder L
redigeret af UTJ, 31/5 2016, 13:41

"Fra en hverken helt ukendt, eller for den sags skyld helt upartisk, men til gengæld meget ivrig debattør, er der sat spørgsmålstegn ved tykkelsen på de rammer der holder ristene over dieselmotorens indsugningsåbninger."

"Den pågældende kendte naturligvis godt selv forklaringen, men noget måtte der jo være at sætte fingrene på"

Jeg ved ikke hvem de hentyder til, men jeg kender i hvert fald ikke forklaringen ;-) Hvis du spørger mig, synes jeg ikke at du skal afbestille modellerne, hvis du kan lide dem.

Tjaah. Jeg så det bare, det med ristene, men synes generelt at ME'en ser helt fin ud. Der var da ingen grund til at kommentere det fra producentens side. Jeg glæder mig til sommer at blive i stand til at se modellen i virkeligheden og jeg tror ikke jeg bliver skuffet. Jeg håber da sandelig at alle McK's og andre produkter bliver positiv tilføjelse til modelbanemarkedet. Og, nej, jeg laver ikke noget modeltog for tiden, hvis nogle, inkl Mck skulle tro det. Men har da et godt forslag til dem ;-)

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af Tonny Brandt Andersen, 31/5 2016, 20:42 (2880 dage siden) @ Peder L

Er virkelig trættende læsning, som en virksomhed burde holde sig for god til.

Efter deres første udbrud over Carlsberg vognen, overvejede jeg at afbestille min Me 1508 og Mr 4025, men jeg lod være fordi jeg tænkte det nok var en enlig svale....

Men nu er de afbestilt, jeg vil ikke handle med en virksomhed som er så følsom overfor at deres produkter omtales, men som alligevel benytter en hver chance for at pege fingre af andre...

Det er da ustyrlig morsom læsning. Det er kun brugere og andre producenter der må svine et produkt til, producenten må ikke tage til genmæle. Fy da føj da, hvis der kunne komme en logisk forklaring på en bagatel af en "fejl".
Jeg er helt sikker på, at der er en eller anden, som gerne vil takke dig for at du har afbestilt. Nogle numre er jo allerede udsolgt, så det giver jo en anden person en mulighed. Der er da ingen der bliver så tøsefornærmet, at man afbestiller et sådant kvalitetsprodukt. Næ, lommesmerter er en meget bedre undskyldning.
Jeg har da 6 Hobby Trade ME og 3 Lima MR, som jeg overvejer at sælge... hvis det er noget :-)

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af Peder L, 31/5 2016, 21:20 (2880 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

At du syntes mit indlæg er morsom læsning er jeg da glad for at høre, det betyder vel blot at du har haft en god aften. Men derimod kunne det også tyde på at du ikke rigtig læser hvad jeg egentlig skriver...

"Det er kun brugere og andre producenter der må svine et produkt til, producenten må ikke tage til genmæle."

Jeg har på intet tidspunkt ytret at producenten ikke må tage genmæle, tværtimod skrev jeg faktisk at selve forklaringen var rigtig fin, ligeså var forklaringen ang. håndtagene på Hs prototypen også fin. Problemet er ikke at producenten kommer med et svar, det er kun positivt at man følger med i snakken og kommer med en konstruktiv forklaring.

Derimod ser jeg intet konstruktivt i den måde McK går ud og bliver personlige og viser at man er blevet trådt over tæerne over at man debattere (I øvrigt hele vejen i en pæn tone) om et produkt som de tilmed agter at man skal investere i. Yderligere kan jeg ikke så noget som helst konstruktivt i at pege fingre efter et andet produkt, fra en anden fabrikant som ikke på nogen måde har med sagen at gøre, i dette tilfælde de nye Spor 1 My fra heljan.

Hvor du får fra at andre producenter sviner hinandens produkter til, eller for den sags skyld hvor du mener at McK´s produkter er bliver svinet til aner jeg ikke, men du skal da være velkommen til at bevise din påstand ;)

"Der er da ingen der bliver så tøsefornærmet, at man afbestiller et sådant kvalitetsprodukt."

Jeg mener ikke selv at jeg er tøsefornærmet, derimod mener jeg at jeg har mit frie valg til hvad jeg vil støtte, og hvad jeg ikke vil. Jeg køber for eksempel heller ikke buræg...

"Næ, lommesmerter er en meget bedre undskyldning."

Hvis du får det bedre ved at tænke det er lommesmerter, så er du for min skyld velkommen, hvis det derimod var en bekymring, så kan jeg trøste dig med at jeg ikke lider nogen nød ;)

"Jeg har da 6 Hobby Trade ME og 3 Lima MR, som jeg overvejer at sælge..."

Jeg takker for tilbuddet, jeg skal da overveje det hvis jeg ser dem til salg.

For mig er modeltog en hobby, som jeg hygger mig med og har det sjovt. Ikke noget "must have" og "jeg kan ikke leve uden". Vi kan jo ikke allesammen være lige hardcore inden for hobbyen :)

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af cm, 1/6 2016, 12:24 (2880 dage siden) @ Peder L


Jeg mener ikke selv at jeg er tøsefornærmet, derimod mener jeg at jeg har mit frie valg til hvad jeg vil støtte, og hvad jeg ikke vil. Jeg køber for eksempel heller ikke buræg...

-men hvis ingen køber buræg - så uddør burhønsene med tiden - og endnu en art i den danske fauna forsvinder!!!

mvh
Chr

--
[image]

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af Thomas Jespersen @, 31/5 2016, 22:21 (2880 dage siden) @ Peder L

Jeg vil nu godt give dig ret i at den presseansvarlige burde hjem og have en tør ble på. Jeg glæder mig da godtnok til jeg får min 1530 i hånden. Et problem syntes jeg nu er at man laver en AC udgave, der ikke kan styres af motorola protokol.:-(

Thomas

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af nktog, 3/6 2016, 16:17 (2878 dage siden) @ Thomas Jespersen

Et problem syntes jeg nu er at man laver en AC udgave, der ikke kan styres af motorola protokol.:-(

Det har Mck heldigvis reageret hurtigt på: http://mck-h0.dk/nyheder/

mvh
Niels Kristiansen

McK ME er på sporet nu med flere billeder

af Andreas M., 31/5 2016, 23:23 (2880 dage siden) @ Toftegaard

Den så nymalet ud, og litreringen sad på et atypisk sted. Indholdet var også "formuleret" på en ny måde (jeg er ikke den, der hidtil har lagt så meget mærke til litreringer).

Nymalet er så meget sagt, den blev lakeret i 2014 ;-) Litreringsformatet er ganske rigtigt relativt nyt.

McK ME på sporet med dobbeltdækkervogne

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 30/5 2016, 22:14 (2881 dage siden) @ HenrikPS

Jeg har nu prøvet ME 1515 med Hobbytrade 5 stk. dobbeltdækkere både foran og bagved. Den kørte fint, men jeg kunne ikke køre med kortkoblinger mellem lokomotiv og passagervogn, da radius er lille på strækningen. Desværre fik jeg ingen billeder af kørslen.

McK ME på sporet med dobbeltdækkervogne

af Erling Pedersen, 31/5 2016, 07:54 (2881 dage siden) @ HenrikPS
redigeret af Erling Pedersen, 31/5 2016, 07:59

Hold da op !

Så McK læser da med her !

Synes nu vi er konstruktive med kritikken og jeg skal da selv have en McK Rød / Sort Me !

Fandt ud af tog af venstre spor er det eneste som eksisterer efter 1975.

SÅ dette kunne være mulighed:

[image]

Taget fra Lundsten.dk

Hilsen Erling.

McK ME på sporet med dobbeltdækkervogne

af Bent Larsen, 4/6 2016, 17:05 (2877 dage siden) @ Erling Pedersen

Hej
Er der nogen i dette forum der har set hvad McK havde af nyheder i Ålborg i dag udover ME.
vh
Bent Larsen

McK ME på sporet med dobbeltdækkervogne

af Johnni, 4/6 2016, 21:21 (2876 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Er der nogen i dette forum der har set hvad McK havde af nyheder i Ålborg i dag udover ME.

Ifølge andet forum var der en prototype af Carlsberg vogn.

Johnni

Test af ME1515 AC LYD med HT DD vogne på C skinner

af Lasse St, 9/6 2016, 16:33 (2872 dage siden) @ Johnni

Sååå fik jeg endelig min ME1515 (AC med lyd) på skinner. Så hermed lidt feedback til AC folkene.

Testet på C skinne anlæg med en Mobile Station 2 enhed:

Køreevne = fænomenal :-) Lokomotivet har AC hjul og kører fornemt over alle skiftespor m.v. på mit C skinne anlæg. Herunder også diverse S kurver helt ned til radius 2.

Motorlyd = Meget støjsvag

Slæbesko = Relativ lydsvag (Dog ikke lige så meget som Roco´s slæbesko, men nogenlunde samme lydniveau som Märklin)

Trækkraft = Både trækker og skubber en 4 vogns stamme Hobbytrade Dobbeltdækkervogne uden de mindste problemer. (Alle 4 x vogne med slæbesko). Motoren bliver ikke varm og vægten fra de ellers 4 tunge vogne virker ikke til at bekymre lokomotivet det mindste. Så hos mig er der ikke behov for at opgradere til aksler med hæfteringe. Træk på 4 aksler uden hæfteringe er helt fint efter min erfaring.

Lyddekoder = Jeg kan umiddelbart ikke sætte en finger på noget. Den lyder i mine ører fuldstændig som forbilledet.

Lys = Det røde slutlys aktiveres separat. Dvs når lokomotivet skubber en vognstamme med styrevogn, så aktiverer man blot det røde slutlys og deaktiverer det hvide frontlys, så det ikke lyser op i "rumpen" på den første vogn som skubbes.

Så "thumbs up" herfra til en meget vellykket model. Jeg glæder mig nu endnu mere til de rød/sorte varianter :-)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak