McK

af Bent Larsen, 21/4 2016, 22:56 (2920 dage siden)

Hej
Jeg ved ikke om der er smuttet noget for mig, hvornår har McK annonceret de laver CC vogne.
VH
Bent Larsen

McK Cc-vogne?

af Svend B J, 22/4 2016, 08:27 (2919 dage siden) @ Bent Larsen
redigeret af Svend B J, 22/4 2016, 08:34

Jeg ved ikke om der er smuttet noget for mig, hvornår har McK annonceret de laver CC vogne.

.
.

Hvordan kommer du på det emne? Er det noget du har hørt eller læst??

--
Svend
[image]

McK

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 22/4 2016, 09:10 (2919 dage siden) @ Bent Larsen

Så ville det nok fremgå af hjemmesiden, og det gør det ikke. Det må være et løst rygte.

Mvh
Claus

McK

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 23/4 2016, 13:48 (2918 dage siden) @ Denis Petersen

Den havde jeg lige overset, tak for linket.

En god idé med Cc-vogne, de har ikke kunnet fås et stykke tid. Skal da i hvert fald have en, måske to.

Mvh
Claus

Avatar

McK

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 24/4 2016, 10:36 (2917 dage siden) @ Bent Larsen

Kunne man mon turde at håbe på en variant af McK's Ag-vogn, i form af en AC-vogn ?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

McK

af UTJ, 24/4 2016, 11:26 (2917 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Kunne man mon turde at håbe på en variant af McK's Ag-vogn, i form af en AC-vogn ?.

Mon ikke - det er vel strategien at komme med hvad der er i McK's katalog ;-)

Avatar

McK

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 24/4 2016, 12:19 (2917 dage siden) @ UTJ

Kunne man mon turde at håbe på en variant af McK's Ag-vogn, i form af en AC-vogn ?.


Mon ikke - det er vel strategien at komme med hvad der er i McK's katalog ;-)

Hehe, så ser det jo lovende ud, Ulrik :-)
Det er glædeligt, at der imellem McK's lækre feinschmecker-udgaver af modeller, som vi har set før, også kommer egentlige nyheder.
Personligt ser jeg meget frem til Ardelt-traktoren og Lps-vognen - og så må "Rulleskøjten" og "Marcipanbrødet" da meget gerne også komme med på listen over fremtidige projekter.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

McK

af UTJ, 24/4 2016, 12:46 (2917 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Kunne man mon turde at håbe på en variant af McK's Ag-vogn, i form af en AC-vogn ?.


Mon ikke - det er vel strategien at komme med hvad der er i McK's katalog ;-)


Hehe, så ser det jo lovende ud, Ulrik :-)
Det er glædeligt, at der imellem McK's lækre feinschmecker-udgaver af modeller, som vi har set før, også kommer egentlige nyheder.
Personligt ser jeg meget frem til Ardelt-traktoren og Lps-vognen - og så må "Rulleskøjten" og "Marcipanbrødet" da meget gerne også komme med på listen over fremtidige projekter.

Jeg havde nu hellere set en postvogn eller en rejsegodsvogn i stål og som nok ville være mere salgbar pt. CC-vognen har solgt aldeles udmærket og det vil være forunderligt hvis der kan komme en fjerde model af den, som også sælger. Men sådan set er der jo intet i vejen med at nogle orker at holde gang i omsætningen (altså hvis kunderne vil følge med). Men jeg er jo også så pessimistisk med hensyn til kundernes fremtidige betalingsvillighed hvad angår modeltog.

Ardelt-traktoren skal nok blive fin. Vi skal dog lige se den køre for egen kraft først. Lps-vognen som model betragtet er god, men vist lidt nichepræget. Den vil dog tage sig godt ud på et godt detaljeret anlæg.
;-)

McK

af Josax1978, 25/4 2016, 06:02 (2917 dage siden) @ Bent Larsen

Håber på at McK laver en IC3 og ER4, når De har sendt Me, Mr og Bn vogns serien på gaden.
Så om cirka 4-5 år.

Da jeg håber Deres metalserie vil leve op til alle forventninger, satser jeg på, at Deres fremtidige produktion fortsætter i metal. Det virker altså som om man får noget mere for pengene, når det også vejer noget.

Derudover synes jeg at både Heljans første og anden udgave af IC3, virker alt for legetøjsagtig, da det er af og ligner plastik og ikke aluminium, som toget jo er lavet af i virkeligheden!

McK

af Jan Bøgedal Slundt @, 25/4 2016, 08:25 (2916 dage siden) @ Josax1978

Håber på at McK laver en IC3 og ER4, når De har sendt Me, Mr og Bn vogns serien på gaden.
Så om cirka 4-5 år.

Da jeg håber Deres metalserie vil leve op til alle forventninger, satser jeg på, at Deres fremtidige produktion fortsætter i metal. Det virker altså som om man får noget mere for pengene, når det også vejer noget.

Derudover synes jeg at både Heljans første og anden udgave af IC3, virker alt for legetøjsagtig, da det er af og ligner plastik og ikke aluminium, som toget jo er lavet af i virkeligheden!

Ic3 er planlagt :-)

McK

af Toftegaard, 26/4 2016, 11:29 (2915 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Jeg tænker, at du må vide dette, fordi du har spurgt manden selv. Men hvis ikke, hvor har du det så fra?

Det matcher i øvrigt rigtig godt det, som står i McKs nyhedslog fra den 22. marts nederst om kommende nyheder, hvor der lidt kryptisk nævnes ' .. noget der kan køre selv'.

Mvh Toftegaard

McK

af Morten1, 26/4 2016, 12:42 (2915 dage siden) @ Toftegaard

Håber der også kommer åbne godsvogne, der kan fragte noget gods

McK

af Denis Petersen, 26/4 2016, 12:09 (2915 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hvor står det henne ??
Er det et rygte eller jeg har hørt eller jeg har set eller ???

Link til hvor det står henne ellers er det ikke så troværdigt

Denis Petesen

McK

af Denis Petersen, 26/4 2016, 16:59 (2915 dage siden) @ Toftegaard

Også referere jeg igen til mit ovenstående spørgsmål igen !!!

Denis Petersen

McK

af UTJ, 26/4 2016, 17:05 (2915 dage siden) @ Denis Petersen

Også referere jeg igen til mit ovenstående spørgsmål igen !!!

Det kan i princippet være hvadsomhelst, mon ikke det kribler i de herrer med em MY, for det "mangler" der jo i den grad. IC3 er nu et ganske godt bud, men gods- og især rejsegodsvogne mangler.

McK

af peterw, 27/4 2016, 21:56 (2914 dage siden) @ UTJ

Det kan i princippet være hvadsomhelst, mon ikke det kribler i de herrer med em MY, for det "mangler" der jo i den grad. IC3 er nu et ganske godt bud, men gods- og især rejsegodsvogne mangler.

Altså hvis de skulle finde på at komme med en MY i klasse med den oprindelige, dyre NMJ - men lidt mere til at betale kunne jeg måske godt være køber... ;-)

Spøg til side, lad os dog håbe/satse på at det ikke lige er den trækkraft der spekuleres i... For den maskine er da om nogen på markedet i adskillige udførelser - hver med stærke og svage sider, men i hvert fald er der mange udmærkede MY'er at få allerede - ligegyldigt hvilken man nu selv personligt har som favorit. :-)

Selv kunne jeg godt håbe på at der var en Frichs Køf på tapetet - men det er måske ikke så sandsynligt når de nu barsler med Ardelt / Frichs "Ardelt".

Mvh,
Peter

McK

af Morten Flindt Larsen, København K, 28/4 2016, 13:33 (2913 dage siden) @ UTJ

Også referere jeg igen til mit ovenstående spørgsmål igen !!!

Det kan i princippet være hvadsomhelst, mon ikke det kribler i de herrer med em MY, for det "mangler" der jo i den grad. IC3 er nu et ganske godt bud, men gods- og især rejsegodsvogne mangler.

Jeg vil hellere ha' en færge.... :-|

McK

af Bent Larsen, 28/4 2016, 13:49 (2913 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej
En færge vel en muglighed, så er det nok ikke lige McK, men en pap fabrikant der skal lave den.
vh
Bent Larsen

McK

af UTJ, 28/4 2016, 18:07 (2913 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
En færge vel en muglighed, så er det nok ikke lige McK, men en pap fabrikant der skal lave den.
vh
Bent Larsen

En færge er da lavet af metal. Det er da pip med pap til et skib.

Og så mangler vi nogle korrekte epoke IV JN-design perronlæskure og lysarmaturer, samt ditto stationsskilte.

McK

af peterw, 28/4 2016, 20:33 (2913 dage siden) @ UTJ

En færge er da lavet af metal. Det er da pip med pap til et skib.

Hehe :-D

Og så mangler vi nogle korrekte epoke IV JN-design perronlæskure og lysarmaturer, samt ditto stationsskilte.

Læskuret har jeg ikke set - men et par af de andre ting fra samme æra vil jeg mene findes hos Mikkel Fagerli på Shapeways? (Nu har jeg ikke købt dem og målt efter - men ser dem ikke meget rigtige ud?)

Stationsskilt
Lysarmatur (med skilt)
Reklameskilt med bænk

Mvh,
Peter

McK

af Josax1978, 26/4 2016, 17:32 (2915 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
redigeret af Josax1978, 26/4 2016, 17:36

Det ville være fedt

Når man ser køkkenbordsproducenternes udgaver af ER4, baseret på heljans IC3, så burde man kunne lave fronterne og en mellemvogn til IC3 og en til ER4.

McK

af Andreas M., 25/4 2016, 10:07 (2916 dage siden) @ Josax1978

Derudover synes jeg at både Heljans første og anden udgave af IC3, virker alt for legetøjsagtig, da det er af og ligner plastik og ikke aluminium, som toget jo er lavet af i virkeligheden!

Bygger du også bygninger af rigtige brændte mursten til dit anlæg, og har små levende træer? :-D

(og nej jeg er slet ikke uenig i "anmeldelsen" af Heljans IC3, men man kan altså godt få plastik til at ligne andre materialer, hvis man gør sig umage) :-)

McK

af Muncken, 25/4 2016, 19:48 (2916 dage siden) @ Andreas M.

Det tror jeg ikke Jørgen gør, men jeg har set ham omnummerere godvogne med røde klistermærker...

Og til at få plastik til at ligne andre ting end plastik kan jeg anbefale Dullcoat...

Mvh En Inkvisitor netop affødt af det træf i Kd 2012 hvor der blev brugt klistermærker ;)

McK

af Josax1978, 25/4 2016, 21:05 (2916 dage siden) @ Muncken

Beklager Muncken, det kan jeg ikke huske.
Men heldigvis har jeg fået fremskaffet numre, så det kan gøres ordentligt..... Når jeg får tid!

Kunne sagtens finde på at bygge huse i miniature. Bare se miniature wunderlands nye bro i Italien afsnittet. Det er da for fedt

Andre producenter har da været mere heldige, med at få Deres produkter, til at ligne andre materialer.


Jernbanebøger

Lokomotivet Årsskrift 2023

Lokomotivet Årsskrift 2023
Pris 460 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak