Avatar

Roco skinnerensevogn i forklædning

af Futfar, Kajerød, 7/2 2016, 19:59 (2972 dage siden)

Sådan ser den ud fra fabrikken:
[image]

Og sådan ser den ud, den samme vogn, når den er malet hos KMJ:
[image]

Pæn, ikke ?...

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Roco skinnerensevogn i forklædning

af Skott, 7/2 2016, 22:20 (2972 dage siden) @ Futfar

Bestemt! ;-)

Avatar

Roco skinnerensevogn i forklædning

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 7/2 2016, 23:33 (2972 dage siden) @ Futfar

Og sådan ser den ud, den samme vogn, når den er malet hos KMJ:
[image]

Pæn, ikke ?...


Den blev rigtig pæn. Fin idé.

Nå ja, for dem som bruger sandpapir til at "rense" deres spor med, må det være en "sand" fornøjelse (vistnok) :-D

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Avatar

Roco skinnerensevogn i forklædning

af Futfar, Kajerød, 9/2 2016, 16:11 (2970 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
redigeret af Futfar, 9/2 2016, 16:22

Tak.
Rendyrket fin humor;-).
Renseklodsen er nu ikke så hård endda, og på Märklins C-spor skal nok køres nogle gange med den, før en slitage er målelig. Jævnlige ture sammen med ESU's målevogn, kan give et overblik over om der er strækninger, som lige fortjener særlig rengøring. Men som man siger i Sønderborg: Helt rent bliver det aldrig:-P. Frit efter cm.

Edit: Renseklodsen renses ofte med rensebenzin, så bliver den også ren;-).

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Roco skinnerensevogn i forklædning

af cm, 8/2 2016, 08:12 (2971 dage siden) @ Futfar

Og sådan ser den ud, den samme vogn, når den er malet hos KMJ:
[image]

Pæn, ikke ?...

Den er nydelig.... og til højre ses, at de adelige aner ikke fornægter sig...
-man bøjer sig i støvet (som efterlader sig bag vognen under brug) ;-)

mvh
Chr

--
[image]

Avatar

Roco skinnerensevogn i forklædning

af Futfar, Kajerød, 9/2 2016, 18:11 (2970 dage siden) @ cm

Tak.... det med de adelige aner, er jo korrekt nok. KMJ's logo er von Thun slægtens våbenskjold, hvis aner daterer sig mere end 9 hundrede år tilbage, startende i Die Böhmishe Rand Gebirge, i det der i dag ligger i det nordøstlige hjørne af Tjekkiet, i Dürfschen Thun. Og har altså intet med den Svejtsiske by Thun at gøre!
Som familiens Patriark, har jeg i samråd med den danske del af familien, fået tilladelse til at bruge familiens våbenskjold som logo for Kajerød Model Jernbane.
Ikke særlig sædvanligt for en gammel adelsslægt, men tiderne skifter jo. Vi er efterkommere af den fine slægt, og den sidste af slægten der var adelig, var min farmor, som døde i 1915.

Og så må støvet efter rensevognen jo lægge sig, forhåbentlig uden at slægten glemmes, eller dør ud. Der er heldigvis mange børn og børnebørn til at føre slægten videre, men jeg er den eneste/sidste togtosse.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Roco skinnerensevogn i forklædning

af jhcn, Lystrup/Århus, 8/2 2016, 19:18 (2971 dage siden) @ Futfar

Pæn, ikke ?...

Jo, det pynter at ændre på den!
Min ser sådan ud:[image]

--
Henrik

Avatar

Roco skinnerensevogn i forklædning

af Futfar, Kajerød, 9/2 2016, 15:50 (2970 dage siden) @ jhcn

Nøjj, hvor flot :-) Er du grafittimaler i fritiden? :-D :-D :-D.

Da KMJ's slogan er "en ren fornøjelse", må jeg hellere holde mig til nyvaskede tog:-P. (Og så ville jeg aldrig kunne lave så fin en patinering!).

Er det en rullestand vognen holder på? Ved første øjekast troede jeg det var en ovnrist, men hvad skulle den dog der?;-). Man bruger vel ikke ovnlakering til modeltog:-D.

På messer og udstillinger - samt på YT - har jeg bemærket, at ganske mange ommaler rensevognen; var det noget for Jer andre her på forum, at udstille Jeres kunst?

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Roco skinnerensevogn i forklædning

af jhcn, Lystrup/Århus, 9/2 2016, 20:12 (2970 dage siden) @ Futfar

Nøjj, hvor flot :-) Er du grafittimaler i fritiden? :-D :-D :-D.

Nej :-)
Jeg er heldigvis ikke en af de lømler!! Og køber mig til færdig grafitti i USA
Her er den anden side af vognen
[image]

Er det en rullestand vognen holder på? Ved første øjekast troede jeg det var en ovnrist, men hvad skulle den dog der?;-). Man bruger vel ikke ovnlakering til modeltog:-D.

Det er helt rigtigt en rullestand fra Marion Zeller
[image]

--
Henrik

Roco skinnerensevogn i forklædning

af cm, 9/2 2016, 16:12 (2970 dage siden) @ jhcn

Imponerende!
Tillykke med et flot resultat!
mvh
Chr

--
[image]

Roco skinnerensevogn i forklædning

af jhcn, Lystrup/Århus, 9/2 2016, 20:13 (2970 dage siden) @ cm

Imponerende!
Tillykke med et flot resultat!
mvh
Chr

Mange tak!

--
Henrik

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak