Vi bygger en HSII

af f.ormstrup ⌂, 30/1 2016, 14:05 (3007 dage siden)

Vi sidder i Peters Garage og bygger HSII på basis af Tikøbs overdel og et PMT Werklok !!
se link.
[image]

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Vi bygger en HSII

af Muncken, 30/1 2016, 16:12 (3007 dage siden) @ f.ormstrup

Ja det har i gjort længe, skal i ikke snart til at være færdige? ;)

Mvh

Vi bygger en HSII

af UTJ, 30/1 2016, 20:19 (3007 dage siden) @ f.ormstrup

Det ser godt nok hyggeligt ud. Det er godt med den fine beskrivelse gennem hele byggeprocessen.

Vi bygger en HSII

af Claus Nielsen, 2/2 2016, 15:14 (3004 dage siden) @ UTJ

Det ser bestemt hyggeligt ud. Og fint at I ved at bygge sammen også holder hinanden til ilden. Ellers kan man godt løbe tør for energi. Især når man gør sig så umage som I ser ud til at gøre. Jeg synes ikke det gør noget at et modelprojekt tager lang tid, når bare resultatet er godt.

Mvh
Claus

Vi bygger en HSII

af f.ormstrup ⌂, 13/2 2016, 18:43 (2993 dage siden) @ Claus Nielsen

[image]
3 af vores 5 HSIIere er nu nået frem til næstsidste trin. Rensning og affedtning inden maling. Og så havde vi ovenikøbet en rund fødselsdag at fejre !Se link

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Vi bygger en HSII

af UTJ, 14/2 2016, 09:17 (2993 dage siden) @ f.ormstrup

Det ser rigtig godt ud, håber dog at I fjerner brædderillerne i skorstensbåndet inden maling.

Vi bygger en HSII

af ptmadsn, Haderslev, 14/2 2016, 23:23 (2992 dage siden) @ UTJ

Hej Ulrik !

Hvad mener du med brædderiller. Er det de lodrette støbe afsætninger der tydlig ses på billederne, og i mine øjne er en fototeknisk opgave, ? om hvordan lyset falder på emnet og ikke mindst forstørrelsesgraden. Dette er vi opmærksom på.
Eller mener du at det burde være en glat = jævn stålplade rundt om skorstenen hvorpå skorensbåndet er monteret, uden fordybninger imellem farverne.

Venlig hilsen!
Peter Madsen

Vi bygger en HSII

af UTJ, 15/2 2016, 04:08 (2992 dage siden) @ ptmadsn

Eller mener du at det burde være en glat = jævn stålplade rundt om skorstenen hvorpå skorensbåndet er monteret, uden fordybninger imellem farverne.

Det er det jeg mener - skæmmer et ellers meget fint arbejde fra de herrer i det jyske :-)

Vi bygger en HSII

af f.ormstrup ⌂, 22/5 2016, 16:19 (2894 dage siden) @ f.ormstrup

Selvom man skulle tro HSIIerne var færdige, bliver der hele tiden fundet nye ting der skal forbedres. Denne gang er det trinene. se link.
[image]

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Vi bygger en HSII

af f.ormstrup ⌂, 4/6 2016, 18:41 (2881 dage siden) @ f.ormstrup

Så er der igen blevet bygget på HSII'erne. Der er tilsyneladende hele tiden småting der kan/skal forbedres, så den første færdige maskine fortaber sig i fremtidens tåger!
se link
[image]

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Vi bygger en HSII

af UTJ, 5/6 2016, 05:28 (2881 dage siden) @ f.ormstrup

Hvad koster Pmts basis egentlig?

Vi bygger en HSII

af Jan-Eddie, 5/6 2016, 14:53 (2881 dage siden) @ UTJ

Kig f.eks. her
Jeg har set priser mellem 160 og 217€
med venlig hilsen
Jan-Eddie

Vi bygger en HSII

af ptmadsen, Haderslev, 5/6 2016, 19:19 (2880 dage siden) @ Jan-Eddie

Hej!
Vær opmærksom på at det er Werklok No.2 Ep. 2-4 = PMT no. 30120 med sort undervogn der benyttes til ombygning. Prisen var 188.00€ afhentet hos Uwe Hesse i Hamborg.

Venlig hilsen!
Peter Madsen

Avatar

Vi bygger en HSII

af Lebæk, 12/2 2017, 13:00 (2629 dage siden) @ ptmadsen

Er det muligt at få grundmodellen med slæbesko, eller ombygge ;) ?

Vi bygger en HSII

af f.ormstrup ⌂, 12/2 2017, 13:43 (2629 dage siden) @ Lebæk

Er det muligt at få grundmodellen med slæbesko, eller ombygge ;) ?

Nej. -PMT laver selvfølgelig ikke en Trix Ekspres model.
Nej! For lidt plads under maskinen, men der kan vel monteres en fast ledsagevogn.

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Vi bygger en HSII

af Thomas Jespersen @, 12/2 2017, 14:38 (2628 dage siden) @ f.ormstrup

Der har været en artikel om ombygning af netop denne maskine til brug på Märklin spor. Jeg kan ikke huske hvilket nummer. Det skulle iøvrigt ikke være særlig svært, noget siger mig det var en Brawa slæbesko der blev brugt.

Thomas

Vi bygger en HSII

af ptmadsen, Haderslev, 12/2 2017, 21:08 (2628 dage siden) @ Thomas Jespersen

Der har været en artikel om ombygning af netop denne maskine til brug på Märklin spor. Jeg kan ikke huske hvilket nummer. Det skulle iøvrigt ikke være særlig svært, noget siger mig det var en Brawa slæbesko der blev brugt.

Thomas


Hej Thomas
Er det artiklen i Lokomotivet nr.37 angående ombygning af Maerklin 3029 til HSII du tænker på? I bekræftende fald kan jeg oplyse op at der er en menneske alder til forskel i mekanikken.
Jeg tvivler på at PMT 30120 kan ombygges til 3 skinnedrift, der er ikke plads til en færdigkøbt slæbesko under maskinen.

Venlig hilsen.
Peter Madsen

Vi bygger en HSII

af Thomas Jespersen @, 12/2 2017, 23:24 (2628 dage siden) @ ptmadsen

Jeg kan da se jeg glemte helt at skrive bladet på. Det er i et nummer af Eisenbahn Journal. Årgang 2015/16 Jeg kan ikke huske hvilket og det ER PMTs 98 der bliver bygget om.

Thomas

Vi bygger en HSII

af SteampunkLolcat, 12/2 2017, 23:42 (2628 dage siden) @ Thomas Jespersen

Jeg havde lige fat i en skydelære og min egen HS-maskine; fra skinneoverkant til det nederste af maskinen er der 0,9 mm, det er jo på ingen måde nok til en slæbesko.

--
MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Vi bygger en HSII + huse (byggesæt)

af f.ormstrup ⌂, 17/7 2016, 00:23 (2839 dage siden) @ f.ormstrup

Det begynder at blive nørdet med HSIIerne. Peter M kommer ekstra plastcard på cylindrene for at få materiale nok til at slibe/skære dem i form. Vi andre ser bare (be)undrende til.
[image]
Og så bygger vi huse fra Faller og Walters. Mere se. link.
[image]

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Vi bygger en HSII

af f.ormstrup ⌂, 22/10 2016, 14:35 (2742 dage siden) @ f.ormstrup

Der bygges videre og meget andet. se link.
[image]

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Vi bygger en HSII

af Muncken, 23/10 2016, 20:58 (2740 dage siden) @ f.ormstrup

Hvordan kan den være i nørder 120% med alle tænkelige detaljer, samtidig med i hænger den modbydelige klump af en kobling på?

Tag det ikke ilde op - det er fantastisk fint det i laver syntes jeg...

Mvh

Vi bygger en HSII

af ptmadsn, 24/10 2016, 20:30 (2739 dage siden) @ Muncken

af Muncken, lørdag 30. januar, 2016, 16:12
Ja det har i gjort længe, skal i ikke snart til at være færdige? ;)

af Muncken, søndag 23. oktober, 2016, 20:58
Hvordan kan den være i nørder 120% med alle tænkelige detaljer, samtidig med i hænger den modbydelige klump af en kobling på?
Tag det ikke ilde op - det er fantastisk fint det i laver syntes jeg...


Hej til Muncken!
Du får den lige på sømandsprog. Først, “Gem din slet skjulte galde væk af vejen”.

Derefter, ser du, HSII er en rangermaskine og for at udnytte dens potentiale og ikke mindst legeværdien, har vi valgt at forsyne den med en kobling der kan styres digitalt og derfor er i stand til at afkoble hvorend den måtte befindesig på et givent anlæg der er digital styret, fulstændig afhængigt af evt. Afkoblingsskinne.

Og endelig, valget af klumpen = Maerklin E117 993, er ud fra den betragtning at den virker sammen med alle bøjlekoblinger = Maerklin såkaldt A-kobling, som i Fleischmann udgaven anbefales i Fremo sammenhæng, samt Maerklin kortkobling såvel som Roco universalkobling som vi i byggegruppen bruger. Og alle de nævnte koblinger kan benyttes ved brugen af klumpen uanset om koblingsbøjelen er lavet af magneticerbar metal eller ej.

Venlig hilsen!
Peter Madsen

Vi bygger en HSII

af f.ormstrup ⌂, 11/2 2017, 20:45 (2629 dage siden) @ f.ormstrup

Så er enden nær ! se link.
[image]

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Vi bygger en HSII

af re20000, 13/2 2017, 01:23 (2628 dage siden) @ f.ormstrup

Så er enden nær ! se link.
[image]

Nææ, hvor blev den flot! (Men personlig ville jeg nok lige give elektronikken i førerhuset et pust matsort af diskretionshensyn)

Nold

Vi bygger en HSII

af f.ormstrup ⌂, 13/2 2017, 06:59 (2628 dage siden) @ re20000

Nææ, hvor blev den flot! (Men personlig ville jeg nok lige give elektronikken i førerhuset et pust matsort af diskretionshensyn)

Nold

Det får den selvfølgelig!!!

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Vi bygger en HSII

af f.ormstrup ⌂, 26/2 2017, 13:54 (2614 dage siden) @ f.ormstrup

Vi bygger Norsker Personvogne, Samka og HSII. se link
[image]

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Vi bygger en HSII

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 26/2 2017, 23:24 (2614 dage siden) @ f.ormstrup

Norskervognene er også virkelig flotte. Det er ren modeljernbaneguf.

Mvh
Claus

HSII arbejder på "Kattegatkaj" - fra FREMO-træf i Kolding

af f.ormstrup ⌂, 5/3 2017, 12:07 (2608 dage siden) @ f.ormstrup

Peters HSII rangerer ved FREMO-træffet på Landerupgård. se link

[image]

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak