Hvad skal jeg vælge?

af Magnumenforce, 4/10 2011, 21:03 (4581 dage siden)

Hej alle sammen.
Jeg tænker lige nu på at udvide min lokomotiv flåde. Der næsten for mange valgmuligheder, men nu er jeg nået ned på 2 lokomotiver. Hobbytrade MZ I-II eller Hobbytrade MT i. Jeg har ikke nogen efaring med andet trækkraft end Märklin. så jeg ville spørge jer der ved noget viden om dem. De koster det samme(1,850 kr.)
Hilsen Torbjørn

--
[image][image]

Hvad skal jeg vælge?

af Fiona, Sdr. Bjert, 4/10 2011, 21:46 (4581 dage siden) @ Magnumenforce

Kvaliteten og køreregenskaberne er i top for begge modeller, men http://www.hobbykaeden.dk/ (rul helt ned i bunden af siden) har i øjeblikket et rigtig godt tilbud på MT. AC-udgaven til kr 1245,-

--
Venlig Hilsen

Jørgen

Hvad skal jeg vælge?

af Jimmyoldtimer, Viby J., 4/10 2011, 21:49 (4581 dage siden) @ Magnumenforce

Mt er der flere forhandlere der kører tilbud på Hobbykæden har MT i AC til 1245kr Digital
MVH
Jimmy

Hvad skal jeg vælge?

af cm, 4/10 2011, 22:09 (4581 dage siden) @ Magnumenforce

MT'eren er et god idé når du nu spørger. Lokomotivet er jo både til rangering og kan anvendes som strækningslokomotiv. Så vidt jeg husker har MT'eren været spændt for mindre passagertog på enkelte danske sidebaner. MZ'eren er også et dejligt lokomotiv, men hvis MT'eren er på tilbud nu er det da den du skal have... og hvis du HAR budgetteret med det større beløb vil der jo være plads i regnskabet til en enkelt godsvogn eller to;-)
Desuden: MT'eren kan du få nu... om den en dag er udsolgt og ikke bliver udgivet igen i et nyt oplag kan man vel ikke vide. MZ'eren vil blive produceret af "de store" med jævne mellemrum, gætter jeg på...
mvh
Chr

Hvad skal jeg vælge?

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 4/10 2011, 22:46 (4581 dage siden) @ Magnumenforce

Som det er nævnt, så er der gode tilbud på MT´eren i øjeblikket. Det er en alsidig maskine der kan bruges både til rangering og strækningskørsel. I epoke III kørte den endda også mindre persontog. Og har kørt med tog der passer godt i størrelse til en del modelbaneanlæg i hjemmet.

En MZ stiller næsten krav om tog af en vis størrelse, omend at de også har kørt med fx et par bogiepersonvogne. Den er næsten først i sit rette element med 5-6 bogiepersonvogne efter sig. Det kræver noget plads.

Mvh
Claus

Hvad skal jeg vælge?

af h087 ⌂, bagsværd, 5/10 2011, 02:12 (4581 dage siden) @ Claus E. Hansen
redigeret af h087, 5/10 2011, 02:20

Hej
ligesom de forrige herrer ville jeg nok også forslå en MT da den kan bruges i mange sammenhæng - men for at lokke lidt - så her et foto :1961-63 Fruens Bøge - foto Arne Kirkeby / OMJK
[image]
et herligt foto der viser begrebet epoke III og jernbane/modeljernbane i brydningstiden damp / disel - og miljø - der ( næsten ) ikke ses mere
bemærk at CR vognen ( kommer fra Hobbytrade ) har styreledninger
næste vogn CQM laves ikke i model pt - men et rygte siger at den er på et tegnebrædt i 3Dprint
sidste personvogn er en CMK - laves heller ikke i model pt - men der er vist også noget med 3Dprint
og til slut EH ( Hobbytrade )
i model kunne den laves som - idet vi siger det er sommer og der så ikke behøves opvarmning - således
MT : Hobbytrade
CRM : kommende Hobbytrade
CP : Heljan
CM / CP : kommende Heljan modeller - listebeklædte med tagrytter
EH : Hobbytrade
og bemærk også lige - bare det hele - et herlig foto - godt at sådanne blev taget
og kan så også lige henvise til at man ved OMJK kan købe en CD med Arne Kirkeby´s farvefoto - 100 stk foto med alt hvad hjertet begærer- fra DSB og privatbanerne, Damp, disel, skinnebusser, tog på strækningen osv
laver lige et link til OMJK
http://www.omjk.dk/Handel/arne_kirkebys_bedste_dias.htm

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk

Hvad skal jeg vælge?

af Magnumenforce, 5/10 2011, 16:04 (4581 dage siden) @ h087

Tak for hjælpen folkens. Når jeg får tid(ca. en uge eller to) så køber jeg en MT og måske en vogn eller to. Har fået lavet sådan at der er ikke nogen tidsperiode lige nu, så skal jeg så bestille den i Grøn eller K74 designet?

--
[image][image]

Hvad skal jeg vælge?

af cm, 5/10 2011, 17:45 (4580 dage siden) @ Magnumenforce

Hvis du endnu ikke har fastlagt en epoke for dit anlæg, men ønsker at gøre det, holder du nok flest muligheder åbne ved at vælge den grønne... Nogle af maskinerne har været malet grønne igen efter at de i en periode var i K74 design.
mvh
Chr

Hvad skal jeg vælge?

af bygger01, 5/10 2011, 21:43 (4580 dage siden) @ Magnumenforce

Er der nogen deruden der har erfaring for om en MT kan lide K skinner og dets sporskifter - smalle / de skarpe / og de krumme + de forskellige 2 forskellige krydsspor

Jeres mand i Riva del Gardah

Hvad skal jeg vælge?

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 5/10 2011, 22:05 (4580 dage siden) @ bygger01
redigeret af Claus E. Hansen, 5/10 2011, 22:13

MT´eren har slet ikke problemer i mine slanke K-sporskifter. Nu har jeg ikke de små og de krumme (fordi det giver desværre nogen begrænsninger på materiellet), men udmiddelbart vil jeg tro der ikke er problemer her med MT´eren. Det er nok mere S-maskinen der kan have sine begrænsninger ved disse spor, hvis vi nu holder os til Hobbytrade.

Mht. de store slanke krydsspor, har jeg oplevet at selv Heljans E-maskine kan køre igennem ved modelrigtig, dvs. moderat hastighed. Det er helt klart de små der kan give problemer med materiellet. Her kan andre måske svare på om MT kan klare disse.

Mvh
Claus

Hvad skal jeg vælge?

af bygger01, 5/10 2011, 22:12 (4580 dage siden) @ Claus E. Hansen

Er det Hobbykæden der billigst lige for tiden

Hvad skal jeg vælge?

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 5/10 2011, 22:15 (4580 dage siden) @ bygger01

Hobbykæden havde masser af billige nye MT´ere med til Skørring. Så mon ikke det er her det foregår?

Claus

Hvad skal jeg vælge?

af henho, Ringkøbing, 7/10 2011, 22:56 (4578 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hej

Finn havde dem også med i Skjørring - der købte jeg da min. ;-)

Var der ikke noget om, at Finn og Ken opkøbte restlageret fra HobbyTrade ?

--
Med venlig hilsen

Henrik

Hvad skal jeg vælge?

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 7/10 2011, 23:33 (4578 dage siden) @ henho

Det lyder meget sandsynligt.

Men det var i hvert fald ret gode priser også med lyd.

Mvh
Claus

Hvad skal jeg vælge?

af cm, 5/10 2011, 22:11 (4580 dage siden) @ bygger01

Hej!
Næh - jeg kører på C-skinner og har i formiddags lige indkørt mit nye MT 152. Der var ikke problemer med C-skinner, men du spørger selvf også til dine K-skinner. Alligevel vil jeg gøre dig opmærksom på, at der i den medfølgende brugsanvisning frarådes at montere bremseslangerne hvis du skal køre i skarpe kurver, men det er du vel allerede opmærksom på?
mvh
Chr

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak