MIGROS kølevogn set og fotograferet i Danmark

af Svend B J, 9/5 2015, 20:30 (3268 dage siden)

”Interfrigo har udlejet et antal kølevogne til det schweiziske firma Migros. Vognene er foruden med påskriften INTERFRIGO på begge sider påmalet MIGROS SUISSE med grøn farve, og endvidere er de forsynet med reklametekst. Vognene er udelukkende til rådighed for Migros og må ikke benyttes til andre transporter end firmaets.

Tomme Migros-vogne, som sendes til danske stationer til pålæsning, skal snarest efter ankomsten stilles til rådighed for den anførte adressat ………"

Tekst fra ”Bestemmelser for Interfrigo-trafik” (Danske Statsbaner, Generaldirektoratet, februar 1962)

Se også http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=20781

[image]

Migros kølevogn stilles til rådighed for adressaten

--
Svend
[image]

MIGROS kølevogn set og fotograferet i Danmark

af cm, 11/5 2015, 12:13 (3266 dage siden) @ Svend B J

”Interfrigo har udlejet et antal kølevogne til det schweiziske firma Migros. Vognene er foruden med påskriften INTERFRIGO på begge sider påmalet MIGROS SUISSE med grøn farve, og endvidere er de forsynet med reklametekst. Vognene er udelukkende til rådighed for Migros og må ikke benyttes til andre transporter end firmaets.

Tomme Migros-vogne, som sendes til danske stationer til pålæsning, skal snarest efter ankomsten stilles til rådighed for den anførte adressat ………"

Tekst fra ”Bestemmelser for Interfrigo-trafik” (Danske Statsbaner, Generaldirektoratet, februar 1962)

Se også http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=20781

[image]

Migros kølevogn stilles til rådighed for adressaten

[image]

Hej Svend B J - og andre...

Jeg har denne vogn fra BRAWA, prod.nr. 48322

Vognens nummer er 11 RIV IF / 83 FS / 082 7 601-3 / Ibes

Jeg antager så at vognen (FS) er en italiener?

Jeg har lidt bryderier med at få vognen epokemæssigt "eingestuft" - er der tale om UIC nummersystem EFTER (1966) - ?

mvh
Chr

--
[image]

MIGROS kølevogn set og fotograferet i Danmark

af Svend B J, 11/5 2015, 12:21 (3266 dage siden) @ cm

Jeg har denne vogn fra BRAWA, prod.nr. 48322

Vognens nummer er 11 RIV IF / 83 FS / 082 7 601-3 / Ibes

Jeg antager så at vognen (FS) er en italiener?

Brawa har udsendt vogntypen i såvel epoke III som IV-udgave for nylig. Eller rettere genudsendt, for der er også tidligere katalognumre.

Vi taler om en italiensk registreret Interfrigo-kølevogn som af Interfrigo er udlejet til Migros.

--
Svend
[image]

MIGROS kølevogn set og fotograferet i Danmark

af Svend B J, 11/5 2015, 13:48 (3266 dage siden) @ Svend B J

Brawa har udsendt vogntypen i såvel epoke III som IV-udgave for nylig. Eller rettere genudsendt, for der er også tidligere katalognumre.

Vi taler om en italiensk registreret Interfrigo-kølevogn som af Interfrigo er udlejet til Migros.

Tilføjelse:

De vogne der er udsendt her i 2015 er

BRAWA 48327, epoke IV
[image]
11 83 082 7 635-1 [P].

og
BRAWA 48228, epoke III

[image]

--
Svend
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak