DMJU OPRUSTER!

af DMJU ⌂, 19/4 2015, 21:19 (3294 dage siden)

DMJU OPRUSTER!

DMJU har taget mange initiativer for at forbedre unionens synlighed. Særligt den ny hjemmeside er der ofret mange kræfter på. Her er det specielt vores klubdatabase, der er et af de helt store fokuspunkter, så det i fremtiden er lettere at finde en klub, der passer til en ny modeljernbane entusiasts interesser. Klubdatabasen er nu næsten helt up-to-date med masser af nye funktioner bl.a. med YouTube klip, og vi forventer at få de sidste klubbers informationer på plads i løbet af den nærmeste fremtid.

Siden med links til modeljernbanehobbyen er ligeledes kraftigt udvidet med mange spændende muligheder. Her kan du være med til at udvikle siderne, idet du endelig må sende nye og spændende links til os.

Vi er bekendt med, at læsbarheden på forsiden ikke er helt optimal, men det arbejder vi benhårdt på at få løst.

God fornøjelse.
Bestyrelsen DMJU

Husk at se alle informationerne omkring udstillingen i Køge.

Og hvor kan man se de uddelte Diorama-præmier?

af Nordexpress, 5/5 2015, 09:27 (3278 dage siden) @ DMJU

Med al denne aktivitet undrer det mig, at jeg endnu ikke er stødt på fotos af dioramakonkurrencen sammen med hvilken plads, der blev opnået!

Og hvor kan man se de uddelte Diorama-præmier?

af Andreas M., 5/5 2015, 15:14 (3278 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Billeder har ligget her siden den 27. april 2015.
Deltager nr. 6 blev vinder. De andre placeringer husker jeg ikke, men det blev offentliggjort i Køge.

http://www.signalposten.dk/forum/index.php?id=5960

Nr. 3 fik andenplads
Nr. 5 fik tredjeplads

Hilsen
Andenpladsen

Og hvor kan man se de uddelte Diorama-præmier?

af f.ormstrup ⌂, 5/5 2015, 10:09 (3278 dage siden) @ Nordexpress

Med al denne aktivitet undrer det mig, at jeg endnu ikke er stødt på fotos af dioramakonkurrencen sammen med hvilken plads, der blev opnået!

Uden fotograf kan DMJU jo ikke dokumentere resultatet med andet end tal. Og de vil jo ikke bruge mine billeder.
Men du kan finde resultaterne nederst på flg. link, jeg husker ikke stemmetallene, men 1.pladsen der fik over 50 stemmer mere end nr.2.

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Og hvor kan man se de uddelte Diorama-præmier?

af Tonny Brandt Andersen, 5/5 2015, 11:45 (3278 dage siden) @ f.ormstrup

Uden fotograf kan DMJU jo ikke dokumentere resultatet med andet end tal.

DMJU har billeder af alle diorama.

Som medlem af en af DMJU's medlemsforeninger vil jeg forvente at de vindende diorama bliver afbilledet med point i det kommende "DMJU News", ligesom der sikkert vil komme meget andet info og billeder fra udstillingen og generalforsamlingen i samme udgave. Hvad skulle DMJU ellers bruge "DMJU News" til.
Som jeg ser det, er det DMJU's opgave først og fremmest at informerer medlemsforeningerne gennem "DMJU News". Vil man være tættere på strømmen af information, kan man jo selv deltage i udstilling og generalforsamling. Jeg deltog i generalforsamlingen for første gang for Modeljernbaneklubben H0-87, og jeg har kun ros til generalforsamlingen. Velgennemarbejdede forslag, og en veloplagt dirigent, som styrede GF på den mest professionelle måde jeg hidtil har oplevet, og jeg har ellers været til en hel del generalforsamlinger. Jeg har også refereret generalforsamlingen på vores klubs seneste medlemsmøde, således at medlemmerne er orienteret om hvad der skete på udstilling og GF.

I må meget undskylde, men de mavesure stikbemærkninger der kommer i denne tråd, kan jeg ikke bruge til noget. De udstiller mere jer selv som gnavne gamle mænd (eller hvad den tv-udsendelse nu hed). Der er kun 12 cm. fra indlægget med forespørgslen til indlægget med billederne (på nuværende tidspunkt). Og at DMJU ikke har billeder, fordi én person ikke leverer billeder til DMJU, nej ved du nu hvad, i dagens Danmark har mange et kamera, og endnu flere en telefon med kamera.

Og hvor kan man se de uddelte Diorama-præmier?

af f.ormstrup ⌂, 5/5 2015, 13:54 (3278 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Hej Tonny
Du kunne jo tilbyde DMJU dine billeder. Da de tilsyneladende ikke har selv.

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Og hvor kan man se de uddelte Diorama-præmier?

af Tonny Brandt Andersen, 5/5 2015, 16:17 (3278 dage siden) @ f.ormstrup

Hej Tonny
Du kunne jo tilbyde DMJU dine billeder. Da de tilsyneladende ikke har selv.

Det tilbød jeg under udstillingen. Jeg så også bestyrelsesmedlemmer tage billeder. Derfor jeg er så sikker på at de har billeder.

Her kan du se de 3 Diorama vindere.

af f.ormstrup ⌂, 5/5 2015, 15:35 (3278 dage siden) @ Nordexpress

[image]
1.plads
[image]
2.plads
[image]
3.plads

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Her kan du se de 3 Diorama vindere.

af me1526, 5/5 2015, 19:07 (3278 dage siden) @ f.ormstrup

Hej
Jeg forstår ikke problemet. Billedere har da ligget på hjemmesiden siden udstillingen startede, se link: http://www.dmju.dk/?page_id=117 (lidt kritik, linket er lidt langsom om at starte op)

Hvordan kan du Flemming, påstå at DMJU ikke har nogen fotograf, når der ligger 234 billedere på hjemmesiden? :-|
Har du tilbudt DMJU dine billedere? Eller er det bare et surt opstød, fordi du ikke længere er en del af DMJU? :-(

Mon der ikke kommer billedere og info af vinderne på et eller andet tidspunkt!! Giv dem dog lidt tid;-)
MVH me

Her kan du se de 3 Diorama vindere.

af Jens Peter @, 5/5 2015, 20:03 (3278 dage siden) @ me1526

Lidt mere kritik, Dias-visningen kører da ikke alt for godt, Eller er det bare mine øjn der falder i en gang imellem, jeg synes der er sorte pletter under vejs.:-D

Her kan du se de 3 Diorama vindere.

af f.ormstrup ⌂, 5/5 2015, 20:44 (3278 dage siden) @ me1526

1) Jeg forstår ikke problemet. Billedere har da ligget på hjemmesiden siden udstillingen startede, se link: http://www.dmju.dk/?page_id=117 (lidt kritik, linket er lidt langsom om at starte op)
2) Hvordan kan du Flemming, påstå at DMJU ikke har nogen fotograf, når der ligger 234 billedere på hjemmesiden?
3) Har du tilbudt DMJU dine billedere?
4) Mon der ikke kommer billedere og info af vinderne på et eller andet tidspunkt!! Giv dem dog lidt tid

add 1: Det er jo fra udstillingen genererelt - der er f.eks ikke en separat serie om Dioramaerne. Før man når frem til dem er der gået alt for lang tid og der står ikke noget om placeringerne. (Det kan der naturligvis heller ikke, hvis billederne har været på hjemmesiden siden udstillingen startede)
add 2: Min fejl (jeg havde ikke fundet "dias"showet i skrivende stund) - det er ikke en fotograf, men et program der gør billedfiler håndterbare der mangler f.eks Image Converter One.
Link hvis I kan bruge en sådan: http://www.ashongsoft.com/product/image-converter-one.html.
Klaus Moppe har en udmærket vejledning på sin hjemmeside moppe/dk - den findes i venstre spalte nederst: Hvordan gør jeg billeder mindre?
add 3: Ja. Men det er meget begrænset hvad jeg fik fotograferet på udstillingen i år.
add 4: Hvis de har billederne - selvfølgelig.

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Her kan du se de 3 Diorama vindere.

af DMJU ⌂, 9/5 2015, 22:55 (3274 dage siden) @ f.ormstrup

Hejsa

Så er foto´s og resultatet af DMJU´s diorama konkurrence 2015 lagt på hjemmesiden under "udstilling", samt vinderne af publikums lodtrækningen.

I dette forum har Flemming Ormstrup forleden postuleret, at DMJU ikke tog fotos fra udstillingen i Køge, og at man heller ikke ville benytte sig af Ormstrups egne fotos.

DMJU’s formand har svaret Flemming Ormstrup direkte, og vi vil her blot begrænse svaret til følgende:

- DMJU’s tre fotografer tog mere end 700 fotos og flere videofilm under udstillingen. Lige nu ligger der mere end 200 af disse fotos på vores hjemmeside (som er ved at blive rettet til), og flere af dem blev allerede offentliggjort under udstillingen!

- DMJU’s bestyrelse har ikke på noget tidspunkt fået tilbud fra Flemming Ormstrup om at kunne benytte hans fotos. I så fald havde vi naturligvis takket ja, da vi i sagens natur aldrig kan få for mange billeder, og det er en fordel at have mange at vælge i mellem.

- DMJU har tidligere opfordret alle medlemmer til at indsende modeljernbanefotos til os, til brug for vores forskellige publikationer, annoncer og andet. På samme måde vil vi gerne opfordre alle der ønsker at bidrage til fremgang for vores fælles hobby, om at henvende sig til bestyrelsen, idet vi kan bruge al den hjælp vi kan få, både i forbindelse med vores årlige udstillinger, på lokale messer og til eventuelle særlige projekter.

Vi ønsker ikke at gå ind i yderligere debat om Flemming Ormstrups postulater, og ovenstående er derfor vores sidste og endelige svar på hans synspunkter.

M v h
DMJU

Her kan du se de 3 Diorama vindere.

af Svend B J, 9/5 2015, 23:20 (3274 dage siden) @ DMJU

Ja, tak - hold gerne os andre ude fra dette ordkløveri.

Som en lille service: Et direkte link til de omtalte dioramaer
http://www.dmju.dk/?page_id=1493

Og så kunne det måske være på plads ikke blot at underskrive sig med DMJU. Der må være en person, som står bag indlægget .... og som kan og vil lægge navn til det ;-)

--
Svend
[image]

Her kan du se de 3 Diorama vindere.

af DMJU ⌂, 9/5 2015, 23:32 (3274 dage siden) @ Svend B J

Ja, det er fra den samlet bestyrelse

Mvh
Jan-Ole Hansen
Formand

Her kan du se de 3 Diorama vindere.

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 11/5 2015, 12:54 (3272 dage siden) @ DMJU

Ja, det er fra den samlet bestyrelse

Sært at der så tit er ballade i DMJU. Hvad gør I?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Her kan du se de 3 Diorama vindere.

af Tonny Brandt Andersen, 12/5 2015, 11:48 (3271 dage siden) @ Erik Olsen

DMJU gør et fantastisk stykke arbejde, men der er åbenbart mange egoer der har ting at udsætte på et ellers flot stykke arbejde. Det eneste jeg kender til Ormstrup/DMJU er at han var webmaster, og højlydt forlod en generalforsamling (tror det var i 2014), siden har han bruget alle de internetindlæg han har kunne, til at svine DMJU til. Der vil altid findes sådanne bitre gamle mænd. Jeg har indtil da set op til F. Ormstrup for hans flotte byggerier, fotos og gode indlæg. Ændringen i hans generelle tone, har fået mig til at tabe alt for den mand, og når jeg i dag ser hans navn, forbinder jeg det kun med en mand, der i arrigskab smækker med døren, som en eller anden teenager der føler sig uretfærdigt behandlet. At han stadig efter et år kommer med stikpiller i flest mulige indlæg er sørgelig, men man må da håbe at han kommer sig over hans problem, så man igen kan få gode saglige indlæg fra ham. Hvis det var mig der var ærgerlig over, at jeg havde smækket med døren, og efterfølgende kunne se, at dem der nu kører det, gør det med fremgang og bedre resultater, så ville jeg holde min bitterhed for mig selv, og så se at komme over det.

Jeg deltog selv i DMJU generalforsamlingen i 2015, og jeg var imponeret over den professionelle gennemførsel af GF der var i år. Samtidig var jeg overrasket over den enighed der var. Det meste blev jo vedtaget med enstemmighed.

Her kan du se de 3 Diorama vindere.

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 12/5 2015, 11:57 (3271 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen
redigeret af Erik Olsen, 12/5 2015, 12:02

Det eneste jeg kender til Ormstrup/DMJU er at han var webmaster, og højlydt forlod en generalforsamling (tror det var i 2014), siden har han bruget alle de internetindlæg han har kunne, til at svine DMJU til.

Spis nu lige brød til.

Jeg blev smidt ud som DMJU-webmaster før Flemming blev webmaster, og det var ikke nogen køn proces. Når noget lignende sker for Flemming, må fejlen ligge også hos bestyrelsen.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Her kan du se de 3 Diorama vindere.

af f.ormstrup ⌂, 12/5 2015, 18:56 (3271 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

1) DMJU gør et fantastisk stykke arbejde.
2)Det eneste jeg kender til Ormstrup/DMJU er at han var webmaster
3)siden har han bruget alle de internetindlæg han har kunne, til at svine DMJU til.
4) At han stadig efter et år kommer med stikpiller i flest mulige indlæg er sørgelig

add 1) fuldstændig enig!
add 2) Det er korrekt!? mest af nød - DMJU skulle have beholdt Erik Olsen.
add 3) Der synes jeg du skyder mig noget i skoen der ikke stemmer!
add 4) Det må så stå for din egen regning! Synes du læser mine indlæg som Fanden læser Bibelen.

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Her kan du se de 3 Diorama vindere.

af Jens Peter @, 10/5 2015, 11:14 (3273 dage siden) @ DMJU

Det hjælper ikke at DMJU lægger alle disse fotos op på hjemmesiden, når det ikke kan lade sig gøre at se dem. :-( Der dukker ind imellem et enkelt billed op, men for det meste er der sort skærm.:-(

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak