Nyt dansk til epoke IV - Interfrigo-vogne

af Morten Flindt Larsen, København K, 1/2 2015, 02:55 (3372 dage siden)

Så er der godt HO-nyt på vej til epoke IV-folket i form af et sæt (øverst ) med to dansk indlejede Interfrigo-vogne (indtil videre dog kun i forringet billedkvalitet):

[image]

Med venlig hilsen

M:-)rten

Nyt dansk til epoke IV - Interfrigo-vogne

af Svend B J, 1/2 2015, 08:53 (3372 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Så er der godt HO-nyt på vej til epoke IV-folket i form af et sæt (øverst ) med to dansk indlejede Interfrigo-vogne (indtil videre dog kun i forringet billedkvalitet):

Du har tidligere været så venlig at vise et billede af netop en af de "danske" vogne:
http://www.signalposten.dk/forum/index.php?id=4808

Men også vogne fra det andet sæt er set på danske skinner - dokumenteret bl a på www.godsvogne.dk

--
Svend
[image]

Nyt dansk til epoke IV - Interfrigo-vogne

af Morten Flindt Larsen, København K, 1/2 2015, 17:09 (3371 dage siden) @ Svend B J

"Men også vogne fra det andet sæt er set på danske skinner "

Åh ja, men det tog jeg som en selvfølge; Danmark er trods alt et landbrugsland med en ikke ringe eksport sydpå. Interfrigo var en fælleseuropæisk kølevogns-pool, så jeg tvivler på, at der ret mange IF-vogntyper, der ikke har sat deres hjul på danske skinner.

Med vanlig venlig hilsen

M:-)rten

Nyt dansk til epoke IV - Interfrigo-vogne, salg af sæt

af BaneLarsen, 1/2 2015, 23:16 (3371 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Er jeg den eneste modelbygger, der er ved at gå agurk over at man efterhånden kun kan købe nye vogne i sæt istedet for enkeltvist. Det er sikkert fint for klubber og for store anlæg, men hvad med alle os andre?
Og siden modelbutikken i Skads for snart mange år siden blev lukket (af Märklin), er der ingen forhandlere der tør "slagte" et sæt.
Hvem vil være med til en "Køb i flok" gruppe, hvor man sammen køber et sæt og deler det efter aftale?

Nyt dansk til epoke IV - Interfrigo-vogne, salg af sæt

af henho, Ringkøbing, 1/2 2015, 23:34 (3371 dage siden) @ BaneLarsen

Umiddelbart lyder det som en særdeles god idé :-)

Men ideen kan vel også bruges til de andre epoker ?

--
Med venlig hilsen

Henrik

Nyt dansk til epoke IV - Interfrigo-vogne, salg af sæt

af h087 ⌂, bagsværd, 2/2 2015, 00:32 (3371 dage siden) @ henho
redigeret af h087, 2/2 2015, 01:01

:-)

vi er en del (pt 10 stk ) der har lavet en indkøbsgruppe ( lukket gruppe - så den kan kun ses af de tilmeldte i indkøbsdirektoratet ) på rundremisen.
og det går fint.
dog skal der huskes på :

find en forhandler der vil skaffe hjem næsten uanset hvad man ønsker sig osv

man skal bo i nærheden af hinanden - eller ses nogenlunde tit - ellers kommer der ekstra forsendelse på.
dernæst er det ( sådan gør vi på rundremisen ) at en står for indkøbene og betalingen og modtagelsen og vidreleveringen/fordelingen.

det betinger jo at man kender og stoler på hinanden.

men funker udmærket for os !!

og ved at det er i et forum er fordelen at der kan laves tråde over hvad der kommer, der kan bestilles - og hver kan forslå emner der er interesante og skal indkøbes - og der er ingen købetvang - nogen gange er 4 der vil have det foreslået - nogle gange flere - men også nogen gange en eller to - men det funker udmærket - og man kan også købe alle andre steder, såfremt det er noget speciel osv. og dernæst at der forudbestilles fx skal vi da have 21 stk Artitec ovalen vogne - og med U hansaen fra Acme er der pt foreløbig 10 - 12 stk der skal bestilles - og så .....er vi jo sikre på at vi får dem før de er udsolgt - ;-) - og forhandleren er sikker på at de bestilte ting er aftaget - så det giver også ham en fordel i hvad han tager hjem !!

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk

Nyt dansk til epoke IV - Interfrigo-vogne, salg af sæt

af BaneLarsen, 3/2 2015, 23:45 (3369 dage siden) @ h087

Tak Henning for de gode råd.
Til alle andre: jeg bor i trekantområdet, hvis der er nogen, der vil være med, e mail: dje@stofanet.dk

Mvh

Nyt dansk til epoke IV - Interfrigo-vogne, salg af sæt

af Morten Flindt Larsen, København K, 2/2 2015, 15:49 (3370 dage siden) @ BaneLarsen

"Er jeg den eneste modelbygger, der er ved at gå agurk over at man efterhånden kun kan købe nye vogne i sæt istedet for enkeltvist."

I dette konkrete tilfælde, hvor det drejer sig om to Interfrigo-vogne med to forskellige danske speditionsfirmaers påskrifter, vogne som måske endda i sin tid indgik i de samme TEEM-tog, synes jeg nu nok, at et sæt er på plads, især hvis vognene - hvilket ikke er usandsynligt - ville være dyrere i indkøb enkeltvis. Jeg forstår godt, hvis du er ved at gå agurk.

Med venlig hilsen

M:-)rten

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak