Analog/digital

af Per Sørensen @, Brøndersev, 28/1 2015, 13:13 (3348 dage siden)

Jeg har en del gamle M skinner liggende og et enkelt ligeledes analog tog, som jeg ikke har brugt nok i 20 år.
Nu vil jeg måske tage den hobby op igen, men er lidt forvirret.
Jeg har af nogle venner fået en digital startpakke 29218 foræret og kan jeg bruge de gamle skinner til at koble sammen med startsættet eller skal jeg alt andet lige fortsætte analogt og så bare købe mere materiel tog mv på nettet, da det selvfølgelig alt andet lige er billigere, men også måske kedeligere.
Findes der feks en bog eller en hjemmeside, hvordan man bygger bane digitalt og hvad der skal bruges for at komme i gang.
Håber en vil hjælpe ved at besvare dette.

Analog/digital

af disavelo, 29/1 2015, 09:09 (3347 dage siden) @ Per Sørensen

Der findes overgangsskinner fra C til M skinner: Märklin varenummer 24951. Se også http://digitaltog.dk/ .

Venlige hilsner
Søren

Avatar

Analog/digital

af Futfar, Kajerød, 30/1 2015, 17:16 (3346 dage siden) @ Per Sørensen

Bogen Modeltog, af Rolf Sylvester-Hvid og Jess Buusmann, ISBN 978-87-11-16919-3, fra forlaget Lindhardt & Ringhof, giver dig svar på det meste. Det med at blande M-skinner med nyere, har du jo fået svar på. ALLE gamle Märklin loks, kan, uden de store armbevægelser, ombygges til digitaldrift. Skulle du ha' yderligere spørgsmål, kan du kontakte mig direkte på mail, ved at klikke på kuvertsymbolet ved siden af Futfar.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Analog/digital

af Per Thomsen @, Dragør, 4/2 2015, 15:25 (3341 dage siden) @ Futfar

Hej med dig.
Efter min mening er digitaltog på MÄRKLIN metalskinner det bedste.
Der er stel gennem to skinner, og tilbagemelderne tages i den strømførende ledning.
Disse moduler er lidt dyrere, men virker godt.
Hvis du vil vide mere, så send en mail til pa.thomsen@mail.dk
Jeg har et anlæg der kører på 25 m2.
Hilsen Per

Avatar

Analog/digital

af Futfar, Kajerød, 4/2 2015, 16:36 (3341 dage siden) @ Per Thomsen

Tak for dit svar. Men det er nok den anden Per du skal henvende dit svar til. Jeg kører helt problemfrit, hvad angår det digitale:-)

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Analog/digital

af cm, 4/2 2015, 21:34 (3340 dage siden) @ Futfar

Tak for dit svar. Men det er nok den anden Per du skal henvende dit svar til. Jeg kører helt problemfrit, hvad angår det digitale:-)

Her er et billede af PER:

[image]

-duk og væk...

mvh
Chr

--
[image]

Avatar

Analog/digital

af Futfar, Kajerød, 5/2 2015, 11:19 (3340 dage siden) @ cm

Det må jo så være Lilleper:-D

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Jernbanebøger

S-Banen 1934-2009

S-Banen 1934-2009
Pris 401 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak