Årets Model 2014

af DMJU ⌂, 24/1 2015, 01:27 (3373 dage siden)

Så er resultatet af afstemningen til ”Årets Model 2014” at finde på DMJU´s hjemmeside

www.dmju.dk

DMJU

Avatar

Årets Model 2014 .... direkte adgang

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 24/1 2015, 09:27 (3373 dage siden) @ Svend B J

Det var et meget fint resultat og nogle meget værdige vindere.
Der har været mange flotte modeller at vælge imellem i år - hvilken luksus har det ikke været, at det skulle være svært at vælge sin favorit blandt de mange fine modeller ?. :-)
Allerede nu tegner 2015 også til at blive et godt år - og også 2016, hvor Heljan's Y-tog og MR-tog forhåbentig allerede er udkommet ?. :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Årets Model 2014 .... direkte adgang

af Nordexpress, 27/1 2015, 10:57 (3370 dage siden) @ Svend B J

Æhh - er det en konkurrence, der er sponseret/finansieret af producenten Heljan??

Det tyder umiddelbart på, at kriteriet er, at "endelig er der kommet en model af X-original med litranummer Y".

Det tyder i mindre grad på, at der vælges efter "højeste tekniske modelniveau" eller "bedste pris/ydelse forhold overfor forbrugeren".

Trist.

Årets Model 2014 .... direkte adgang

af Flemming, 27/1 2015, 14:51 (3370 dage siden) @ Nordexpress
redigeret af Flemming, 27/1 2015, 15:03

Æhh - er det en konkurrence, der er sponseret/finansieret af producenten Heljan??

Det tyder umiddelbart på, at kriteriet er, at "endelig er der kommet en model af X-original med litranummer Y".

Det tyder i mindre grad på, at der vælges efter "højeste tekniske modelniveau" eller "bedste pris/ydelse forhold overfor forbrugeren".

Trist.

Hej Trist!

Det er meget mere givende at tjekke fakta her end alt det gætteri du har rodet dig ud i! ;-) Du har lige antydet at medlemmerne af de deltagende klubber laver urent trav - det er dem der har valgt kandidaterne ud fra de opstillede kriterier og valgt vinderene ud fra deres bedste overbevisning. Hvilke dyder der har været vægtet højst af den enkelte, i valget af årets model - er vel hans sag. Jeg er sikker på at de har gjort det efter bedste evne!!

Gode hilsner

Flemming.

Årets Model 2014

af Tonny Brandt Andersen, 27/1 2015, 21:18 (3369 dage siden) @ Nordexpress

Æhh - er det en konkurrence, der er sponseret/finansieret af producenten Heljan??

Det tyder umiddelbart på, at kriteriet er, at "endelig er der kommet en model af X-original med litranummer Y".

Det tyder i mindre grad på, at der vælges efter "højeste tekniske modelniveau" eller "bedste pris/ydelse forhold overfor forbrugeren".

Trist.

Jeg har været med til, sammen med den klub jeg er medlem af, at stemme på forskellige produkter. Jeg har blandt andet stemt på McK's Hbis og Heljan's rød/sorte MY med rødt slutlys. Jeg husker ikke lige hvad jeg ellers har stemt på. Jo, der var noget med nogle danske postbude fra Noch.
Jeg ved godt der er kommet Hbis vogne før, men jeg er så glad for mine McK vogne, at mine gamle Lima Hbis bliver fjernet i takt med at de forhåbentlig kommer fra McK. Jeg mener at de nye fra McK kører meget meget bedre og ser væsentlig bedre ud.
Jeg ved også godt, at der er kommet mange MY fra Heljan og Roco, men nu er der kommet en med separate røde slutlys. Jeg ved intet om, om der mangler en gul streg på en vandhane, eller et håndtag på undervognen. Men jeg ved, at jeg har en flot og velkørende MY, og derfor har den fået min stemme. Når 2015 er omme, har vi forhåbentlig en Ardelt traktor fra Hobby Trade, og har vi det, og den er lige så velkørende som deres MT, og Heljan når at komme med et Y-tog, som er lige så formidabelt kørende som deres IC3, så er det på en af de modeller, at min stemme kommer til at ligge næste gang vi skal stemme, også selv om lokoføreren har en forkert kasket på.

Din antydning om Heljan ligger mig meget fjernt.

Det er første gang jeg ser en så negativ og usaglig kommentar her på Signalposten.dk, der er sådanne indlæg jeg ellers kun har set på Sporskiftet.dk. Jeg bad om, at få min bruger slettet på Sporskiftet.dk pga. en række tråde med mudderkast. Jeg har fulgt med på Sporskiftet.dk, og siden set flere tråde, blive totalt afsporet at usaglige udfald, så jeg er glad for min beslutning. Kan man virkelig ikke have et forum, hvor man taler pænt til/om hinanden og til/om producenterne. For mig som begynder, skulle der være mange guldkorn at hente på diverse internetsider. Men jeg har efterhånden ikke engang lyst til, at se med mere. I dag har jeg været en smut i Århus, og jeg har meget mere sjov ud af, at tage nogle billeder af perroner, banedæmninger, ballast, skilte og lignende, for at gemme dem som idéer til min egen bane. Internettet er efterhånden blevet ret skuffende læsning.

Årets Model 2014

af Nordexpress, 29/1 2015, 10:38 (3368 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Tak for nogle følelsesladede svar på tråden, der ikke var ment som nogen personlig fornærmelse mod eventuelle klubmedlemmer, men som en debat.

Svarene viser, at konklusionen er, at kriterierne for kåringen er særdeles tågede og meget subjektive. Eller rettere, der ligger ikke ensartede modeltekniske kriterier til grund, men det synes i højere grad at blive gennemført som en markedsundersøgelse, hvor forskellige holdninger og meninger blandes sammen i én gryde.

Jeg tillader mig at henvise til denne samtidige tråd om producenten Heljan

Heljan lovede forbedrede MO køreegenskaber for 11 år siden

og lader spørgsmålstegnene blive stående.

Årets Model 2014

af Tonny Brandt Andersen ⌂, 30/1 2015, 12:40 (3367 dage siden) @ DMJU

og producenterne bruger "Årets model", som her i Roco's nyhedsbrev.
Selvfølgelig er det dejligt, at kunne skrive sådan ud for ens produkt.

[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak