Privatbane LINT

af Mikkel @, Sjælland, 19/9 2011, 00:03 (4601 dage siden)

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at lave en RT (Østbane) LINT, modellen skal være en 2 skinne.

Jeg har set at Fleischmann laver en LINT i tysk udgave både som DB og somm privat selskab, kan en af disse komme til at passe, ved at farve den om, eller er vi ude i den helt store ombygning. ??

På forhånd tak


Mvh Mikkel

Privatbane LINT

af Ulrik @, 21/9 2011, 23:32 (4598 dage siden) @ Mikkel

det hjælper dig jo ikke ret meget af Märklin jo har lavet en LINT i det design Men Roco udsender jo nogle LINT´s (dog ikke østbanen) senere på året måske var det en mulighed af få en maler til af omlakere sådan en http://www.emp-model.dk/LynBus.htm her et eksempel på firmaets kunnen med en anden ommalet lint

Privatbane LINT

af Mikkel @, 22/9 2011, 18:55 (4598 dage siden) @ Ulrik

Hej

Tak for svaret.Jeg havde nu godt nok tænkt mig at male den selv :-). Mit problem er at jeg ikke har så meget forstand på det moderne materiel. Jeg bygger østbane sammen med en ven, og har som sådan ikke noget at bruge en Lint til, da i følge vores Tema er for ny.
Jeg har bare fået ind i hovedet at det kunne være sjovt at have sådan en kørende, men så skal den helst være korrekt.
Jeg vidste godt at Märklin havde lavet den, og det er lidt synd at der ikke er Trix version. Så det var derfor jeg tænkte om der var en der vidste om den fra Fleischmann kunne bruges, men hvis Roco laver en lint, er det måske værd at vente på. ?


Mvh Mikkel

Privatbane LINT

af UTJ, 22/9 2011, 19:35 (4598 dage siden) @ Mikkel

Jeg vidste godt at Märklin havde lavet den, og det er lidt synd at der ikke er Trix version. Så det var derfor jeg tænkte om der var en der vidste om den fra Fleischmann kunne bruges, men hvis Roco laver en lint, er det måske værd at vente på. ?

Jeg tror godt du kan forvente at Rocos ligner Fleischmanns på en prik, bortset fra navnet på fabrikanten.

Men helt ærligt: hvornår kommer Roco med en variant fra Lokalbanen. Jeg er nemlig ikke til selv at ommale.....

Privatbane LINT - De små forskelle

af Kim Larsen @, Faxe, 23/9 2011, 02:45 (4597 dage siden) @ Mikkel

Du skal være opmærksom på, at VL Lint'erne og ØSJS ditto har nogle få forskelle, selvom de begge er RT: VL udgaven har grå døre med røde knapper samt toilet. ØSJS udgaven har blå døre med grå knapper og intet toilet.
Derudover, har ØSJS også 2 sæt, der er i LB's (Lokalbanen, ikke Langelandsbanens) design, men med RT påskrifter. Skulle du gå efter den udgave, er det kun påskrifter, du selv skal stå for, da EMP allerede har det design i programmet, som sælges via et par forhandlere allerede - Også i 2 skinneudgave.

- Kim

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak