Anlægsbilleder (6 fotos)

af Jens V, 14/12 2014, 15:16 (3414 dage siden)
redigeret af Jens V, 14/12 2014, 16:00

Er det ikke lidt for sjældent, vi ser billeder fra gruppens medlemmers anlæg?

Jeg er selv en ren amatør, men her er alligevel en række - lettere bearbejdede - miljøer fra det ufærdige hjemmeanlæg:

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

...og så er der jo alt det, der bestemt ikke egner sig til fotografering.... :-)

--
Mvh
Jens V, Esbjerg.
H0, DC, DCC, epo IIIc-IVa

Anlægsbilleder (6 fotos)

af tybalt ⌂, Holbæk, 14/12 2014, 20:42 (3414 dage siden) @ Jens V

Hej

God idé.
Har ikke anlæg hjemme selv men bygger på klubbens. Her er en af de færdiggjorte sektioner.

Mvh.
Henk

[image]

Anlægsbilleder (3 fotos)

af Tonny, 15/12 2014, 09:59 (3413 dage siden) @ Jens V

God idé med sådan en tråd. Med hensyn til landskaber har jeg ikke noget at vise frem. Min bror og jeg begyndte opbygningen af vores anlæg i februar 2013. Vi har lagt næsten alle skinner, og vi er i gang med at lime ballast og monterer sporskiftemotorer. Vi har selvfølgelig gjort os tanker om, hvad der skal laves af landskab og bebyggelse, og har da også indkøbt materialer og byggesæt efterhånden som vi har fundet noget vi ikke kunne leve uden.

Jeg vil gerne bidrage til tråden med 3 billeder. Det første af hele banen.

[image]

Der er to område hvor jeg har lavet en lille prøveopstilling. Det første er et sted på banen, hvor det dobbelte hovedspor løber bagerst, mens de to enkeltsporede strækninger (lokalbaner) lige strejfer hinanden foran. Til dette område har jeg indkøbt 200 grantræer, og skal på et tidspunkt i gang med at lave en bakke med skov på.

[image]

Fra mine unge dage, har jeg flere små Heljan huse, og for at se om nogle af dem kunne indgå i banen, har jeg lavet en prøveopstilling i et hjørne. Heljan's bondegård og kirke, som er meget danske men meget forkerte i størrelse har fået plads bagerst, og så har jeg prøvet med nogle af de mindste grantræer, samt købt køer i både størrelse H0 og i størrelse N, for at se om det var muligt, at skabe en virkning af, at noget står langt væk. Der skal nok arbejdes lidt med det, og måske bliver idéen og de to bygninger kasseret.

[image]

Anlægsbilleder (5 fotos)

af cm, 15/12 2014, 10:52 (3413 dage siden) @ Jens V

[image][image][image][image][image]

-and thats about it... mit benchwork skal pilles ned igen, idet jeg må anlægge langt større skyggebanegård. Og så er der lige det med tiden... sidder i bestyrelsen af 3 foreninger og er medlem af 6 (ikke MJ foreninger)
MEN... jeg får nogle gutter fra LINAK (Lineære Aktuatorer) til at hjælpe mig med et tidevandsanlæg i den planlagte havn. Og ja - jeg har da kørt på bordene med midlertidigt udlagt pap - som underlag, men det muliggør bare den dovenskab der igen og igen udsætter den reelle opbygning. Og så er der det, at man løbende får nye ønsker og ny inspiration når man besøger diverse anlæg. Jeg har besøgt klubber i Sønderborg, Ringsted og Flensborg - og selvfølgelig været inde og besigtige LOXX i Berlin, MiWuLa i Hamborg samt anlægget i Wiehe i det gamle Østtyskland. Og hver gang er der l i i i g e noget man også selv gerne vil have! :-(
Denne hobby bør nok forblive uden "deadlines" - for ellers mister man gejsten...

Men tak for kigget ind i Jeres baner - det er både underholdende, interessant og beundringsværdigt...

mvh
Chr

--
[image]

Anlægsbilleder (6 fotos)

af Knarbjerg ⌂, Nordsjælland, 20/12 2014, 11:21 (3408 dage siden) @ Jens V

God ide Jens
"Miljø" kan jo være så meget. For at danne mig et indtryk af, hvilke bygninger, jeg skulle have hvor og, hvilke dimensioner de skulle have, startede jeg med at lave bygningerne i pap, da det er billigt og nemt at have med at gøre og så skaber de et noget andet miljø end de rå spånplader. Det er nu 7 år siden...
[image]
[image]

Der køres efter køreplan på banen 8 til 10 gange om året og, det "koster" selvfølgelig noget tid til forberedelse og udvikling men, der er da også begyndt at dukke andre bygninger op imellem de hvide papstykker.
[image]
[image]

På et eller andet tidspunkt bliver der vel også tid til at gøre lidt ved landskabet.
[image]
[image]

Glædelig jul og godt nytår

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak