Avatar

En sjælden gæst ?

af Futfar, Kajerød, 22/10 2014, 16:23 (3466 dage siden)

Canadiske modeller på dette forum er vist en sjældenhed, så her kommer lidt af slagsen:[image]
En såkaldt "Park Car" da den type vogne har navne efter canadiske nationalparker. Her Revelstoke Park.
[image]
En nok ikke helt ukendt type bageste vogn...
[image]
[image]
Der skal jo ikke være tvivl om land og selskab..
[image]
Superdetaljeret undervogn...
[image]
Modellen leveres med fjedrende overgange og magnetiske klokoblinger, og fabriksmonteret indvendig belysning.
[image]
Og her er så trækkraften...
[image]
Og et par vogne mere i familien...

Vognen vejer 218 gram, og er 303 mm lang. Og hvorfor så lige denne vogn? Jo, i lige præcis denne vogn, og et par andre, har jeg kørt tværs over Canada, i det berømte tog "The Canadien". Jeg har ventet meget længe på at kunne købe lige denne vogn, men den var værd at vente på!
1:1 toget har 2 loks af den viste type, og er normalt oprangeret med 22 af disse rustfri stålvogne, bygget i 50'erne i USA. Det er vild luksus med sådan en tur, prøv det selv!
Jeg har et par vogne mere af slagsen, men 22 stk på en privat modeljernbane, er for meget til mig.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

En sjælden gæst ?

af cm, 22/10 2014, 20:09 (3466 dage siden) @ Futfar

Nydelig stamme - og flot vogn. Tillykke med den!:-) Udsigtssalon'en på din ny vogn inviterer jo ligefrem til "befolkning" med h0-figurer! Hvilken epoke er vi i her?

mvh
Chr

--
[image]

Avatar

En sjælden gæst ?

af Futfar, Kajerød, 22/10 2014, 23:44 (3466 dage siden) @ cm

Jah ser du, den er lidt kompliceret at skille ad, så det lader jeg være med. Men ja, den indbyder til befolkning i "The 360 degrees View Dome", men her supponerer jeg så, at de rejsende sidder i den fine restaurantvogn, ikke spisevogn, og indtager et helt sublimt måltid, med a la carte menukort til alle måltider, og med fine duge, stivede servietter, sølvtøj og ægte porcelæn og krystalglas.

Hvad angår epoke, er det lidt kompliceret, for alle vognene er stort set indrettet som da de blev bygget i midten af 50'erne, og de er løbende ombygget så de i rigt mål opfylder moderne tiders kræsne publikums ønsker. Jeg havde f.eks. enkelt "værelse" med toilet og håndvask lige ved siden af brusebadet. Så det er vel epoke III og fremefter...

--
Med venlig hilsen
Futfar.

En sjælden gæst ?

af Lars Møller Jensen @, Röbäck Sverige, 23/10 2014, 08:41 (3466 dage siden) @ Futfar

Hej, lækkert tog du har der, og oplevelsen at køre tværs over Canada i det må man jo misunde dig. Mht. epoke så står der jo VIA på toget så det bliver vel fra 1978 og frem der gælder.
Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak