Nybegynder har brug for hjælp

af Kim Jensen @, Søborg, 30/8 2014, 13:01 (3499 dage siden)

Hej Mit navn er Kim Jensen, jeg er netop vendt tilbage til hobbyen efter mange års fravær. For mange år siden kørte jeg H0, nu skal jeg igang med at bygge et stort digitalt z anlæg.

De første bygninger er besilt. Mht. samling af bygninger så har jeg et par spørgsmål. Er der nogen der kan anbefale mig den bedste trælim og metal lim på markedet. Der er primært tale om laser-cut træbygninger men også metal. Enkelte af bygningerne er i metal, messing.

Næste spørgsmål er om der er nogen der ville være interesseret i at hjælpe mig med installation af ledninger, sporskiftere osv. ? Som nybegynder syntes jeg den digitale model jernebane verden er ret uoverskuelig. Jeg må være ærlig og indrømme at jeg er meget overrasket hvor stor udviklingen har været fra jeg stoppede og ind til nu.

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Kim Jensen

Nybegynder har brug for hjælp

af f.ormstrup ⌂, 30/8 2014, 22:37 (3498 dage siden) @ Kim Jensen

Til lazer-cut bygningerne skal du bruge en god universallim se Witzel Hobby - en tubelim som f.eks Gul Danalim kan også bruges, men laver let løbere (fjernes med acetone, neglelakfjerner). Skolelim og trælim samt andre vandbaserede limtyper egner sig ikke. De får træet til at slå sig.
Metal - brug cyanoacrylatlim (10 sek.lim) eller araldit.

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Nybegynder har brug for hjælp

af Kim Jensen, Søborg, 31/8 2014, 00:48 (3498 dage siden) @ f.ormstrup

Tak for svaret:)

Så til laser-cut bygningerne kan jeg bruge Decorator Glue 112 g. eller Alfatic Resin 112g ? Eller en helt tredje ? Hvilken vil du anbefale ?

Til metal er det Roket Rapid 20 g. ?

Tak for hjælpen.

Kim

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak