Interfrigo Vogne

af h087 ⌂, bagsværd, 7/8 2014, 16:06 (3549 dage siden) @ Lasse St
redigeret af h087, 7/8 2014, 16:10

:-)

yeps - det har den :-)

både i hvid ( og snavset ) - og i blå udgave

mvh
henning h087

et eller andet sted i bunkerne/kasserne har jeg noget foto af den i DK godstog - men hvilken - og hvornår jeg finder det frem -??????? - roder stadig mest med epoke 3 !!

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk

Interfrigo Vogne

af Svend B J, 7/8 2014, 18:59 (3549 dage siden) @ h087

:-)

yeps - det har den :-)

både i hvid ( og snavset ) - og i blå udgave

De har blandt andet været observeret i Frederikshavn.

--
Svend
[image]

Interfrigo Vogne

af jhcn, Lystrup/Århus, 7/8 2014, 19:16 (3549 dage siden) @ h087

et eller andet sted i bunkerne/kasserne har jeg noget foto af den i DK godstog - men hvilken - og hvornår jeg finder det frem -??????? - roder stadig mest med epoke 3 !!

Jeg glæder mig så meget til at du rykker til næste epoke :-)

--
Henrik

Interfrigo Vogne

af Svend B J, 7/8 2014, 20:08 (3549 dage siden) @ jhcn

et eller andet sted i bunkerne/kasserne har jeg noget foto af den i DK godstog - men hvilken - og hvornår jeg finder det frem -??????? - roder stadig mest med epoke 3 !!


Jeg glæder mig så meget til at du rykker til næste epoke :-)

Selv et spring fra IIIa (og måske IIIb) til epoke IIIc er vist utænkeligt :-D :-D

--
Svend
[image]

Interfrigo Vogne

af Ole M. Nielsen ⌂, 8/8 2014, 09:38 (3549 dage siden) @ Lasse St

Jeg har lige set dette kommende spændende Interfrigo vognsæt fra Rivarossi:

http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Rivarossi/11-4-002006-190086-0-0-0-4-4-...

Er der nogen der ved om det er denne vogntype/model der kørte i Danmark i slut 80´erne og start 90´erne ?

Mvh
Lasse

Vogntypen har kørt her.
Se evt. mit billede af vogntypen ( http://www.godsvogne.dk/dok/83-8654015if.htm ).
"Sjovt" at Rivarossi har valgt netop det vognnummer som er på mit billede !

--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk

Interfrigo Vogne

af cm, 8/8 2014, 10:48 (3548 dage siden) @ Ole M. Nielsen


Vogntypen har kørt her.
Se evt. mit billede af vogntypen ( http://www.godsvogne.dk/dok/83-8654015if.htm ).
"Sjovt" at Rivarossi har valgt netop det vognnummer som er på mit billede !

Ja - det er da pudsigt! Og dit billede er næsten et MUST at have ved hånden, hvis man vil patinere modellen!

:-)

mvh
Chr

--
[image]

Interfrigo Vogne

af Svend B J, 8/8 2014, 11:18 (3548 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Vogntypen har kørt her.
Se evt. mit billede af vogntypen ( http://www.godsvogne.dk/dok/83-8654015if.htm ).


Findes der fler oplysninger om anvendelsen af disse store kølevogne? Jeg har - som skrevert ovenfor - set tilsvarende store kølevogne i Frederikshavn hvor de (som jeg husker det) skulle videre til Skagen for læsning af fisk.

Vognen på billedet holder i Aarhus. Det er en type, hvor der har været anvendt almindelig is til køling (altså ikke en maskinkølevogn) men holder den i depot eller til påfyldning af is - og hvad skal den efterfølgende anvendes til? Fisk vil være et bud, men har der været andre forsendere, f eks slagterier, som har anvendt så stor vogne - og så sent?

--
Svend
[image]

Interfrigo Vogne

af ojk37, 8/8 2014, 12:46 (3548 dage siden) @ Ole M. Nielsen
redigeret af ojk37, 8/8 2014, 12:50

Kunne ikke lade være med at uploade flg.:
[image]
[image]
[image]
Tilsyneladende er "blå" vogne maskinkølevogne - jeg har i mange år været den lykkelige;-) ejer af en "hvid" og en "blå" i bogieversion, samt en to-akslet "hvid" - alle tre Rivarrossi.
Ole-Jørn

Interfrigo Vogne

af Torben @, 8/8 2014, 16:58 (3548 dage siden) @ ojk37

Hej
Spændende hvor har du fået disse 3 vogne fra ?

Interfrigo Vogne

af ojk37, 8/8 2014, 18:03 (3548 dage siden) @ Torben

Hej! Jeg vil tro, at jeg har bestilt/købt dem hos min tidl. lokale hobby-forhandler, Witzel, men det er helt tilbage i 1983, jeg har anskaffet dem.
[image]
Ole-Jørn

Interfrigo Vogne

af Steen Nielsen, 8/8 2014, 22:53 (3548 dage siden) @ ojk37

Må jeg også byde ind. På min lille hjemmeside "Det Fyenske Sidespor" underpunkt "det sidste fløjt" kan man skrolle et godt stykke ned og her finde et par billeder fra Faaborg St. henne ved Det Hvide Pakhus 1984. Her holder der InterFrigo kølevogne, som skal transportere Fetaost fra Grøndal Mejeri i Horne til Grækenland/Iran. :-)

Interfrigo Vogne

af ojk37, 12/8 2014, 00:54 (3545 dage siden) @ ojk37

Allerede i 1979 var INTERFRIGO-vognene at finde i Rivarossi's katalog.
[image]
Ole-Jørn

Interfrigo Vogne

af Morten Flindt Larsen, København K, 9/8 2014, 00:43 (3548 dage siden) @ Ole M. Nielsen
redigeret af Morten Flindt Larsen, 9/8 2014, 00:50

Øøøh, Ole, dit - i øvrigt smaddergode - foto viser da vist den korte udgave af vogntypen, mens Rivarossis nye vognsæt består af to vogne af en lang udgave (litra har jeg sgu'ette forstand på). Eller er det bare mit forchromede øjemål, der skranter?

Den korte udgave er vognen, som du har fotograferet, svarer til speditørfirmaet A/S Danexims indlejede vogn(e) fra 1970'erne. De kørte Danexims samlevognsforbindelse til Italien med fersk og røget fisk samt andre fiskeprodukter egnet til jernbanetransport i kølevogn. Vognene afgik fra Padborg til Chiasso normalt hver mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og lørdag, fredag efter behov. Afsendelsen skete med den hurtigste forbindelse fra Padborg, nemlig TEEM-forbindelsen, der afgik kl. 23.15.

[image]

Med venlig hilsen ;-)

M:-)rten

Interfrigo Vogne

af Ole M. Nielsen ⌂, 9/8 2014, 14:06 (3547 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Øøøh, Ole, dit - i øvrigt smaddergode - foto viser da vist den korte udgave af vogntypen, mens Rivarossis nye vognsæt består af to vogne af en lang udgave (litra har jeg sgu'ette forstand på). Eller er det bare mit forchromede øjemål, der skranter?

Den korte udgave er vognen, som du har fotograferet, svarer til speditørfirmaet A/S Danexims indlejede vogn(e) fra 1970'erne. De kørte Danexims samlevognsforbindelse til Italien med fersk og røget fisk samt andre fiskeprodukter egnet til jernbanetransport i kølevogn. Vognene afgik fra Padborg til Chiasso normalt hver mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og lørdag, fredag efter behov. Afsendelsen skete med den hurtigste forbindelse fra Padborg, nemlig TEEM-forbindelsen, der afgik kl. 23.15.

[image]

Med venlig hilsen ;-)

M:-)rten

Hej Morten.

Du har da ganske ret.....

Jeg har også billeder af den lange udgave, men den er registreret som SNCF-vogn (vognnnummer 13 87 865 4 023-5). Der har så ganske givet også været en 015 som SNCF-vogn.
Det var så det nummer Rivarossi skulle have brugt istedet

--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk

Interfrigo Vogne

af ikj, 10/8 2014, 12:02 (3546 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Og lige for fuldstændighedens skyld, en enkelt samlevogn til Basel om lørdagen, men den gik vist i et andet tog.

mvh
-ivar

Interfrigo Vogne

af Lasse St, 9/8 2014, 17:57 (3547 dage siden) @ Ole M. Nielsen


Vogntypen har kørt her.
Se evt. mit billede af vogntypen ( http://www.godsvogne.dk/dok/83-8654015if.htm ).
"Sjovt" at Rivarossi har valgt netop det vognnummer som er på mit billede !

Tak for link til det fine billede :-)
Vognen er rigtig dejlig snavset til . . ligesom jeg husker det. Jeg skal ihvertfald have fat i dette vognsæt :-)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak