Drama i AV 313

af cm, 17/7 2014, 22:37 (3542 dage siden)

[image]

;-)

mvh
Chr

--
[image]

Drama i AV 313

af Peter H, Nærum, 18/7 2014, 00:56 (3542 dage siden) @ cm

Hej

Du må lige fortælle lidt om hvad det ender med, når det er overstået. Det ser spændende ud:-D

Med venlig hilsen
Peter H.

Drama i AV 313

af UTJ, 18/7 2014, 14:07 (3541 dage siden) @ Peter H
redigeret af UTJ, 18/7 2014, 14:12

Hej

Du må lige fortælle lidt om hvad det ender med, når det er overstået. Det ser spændende ud:-D

Jeg gætter på at det er militante modelbanefolk, der skændes om hvad årsagen er til at vognen har fået nummer 313 ;-)

Drama i AV 313

af Aleman, 18/7 2014, 16:37 (3541 dage siden) @ UTJ

Det er vel en hommage - hyldest - til Anders Ands legendariske bil med nummerpladen '313', hvis ikke jeg husker meget galt.

Venlig hilsen,

Aleman

Drama i AV 313

af Morten Flindt Larsen, København K, 18/7 2014, 19:36 (3541 dage siden) @ UTJ

"Jeg gætter på at det er militante modelbanefolk, der skændes om hvad årsagen er til at vognen har fået nummer 313"

Ja, de findes givetvis. Små ABB-typer, der bare sidder og venter på en gunstig lejlighed til at slå til på en spektakulær måde. :-D :-P

Drama i AV 313

af Morten Flindt Larsen, København K, 18/7 2014, 20:13 (3541 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

.... og med "ABB-typer" mener jeg naturligvis personer, der ikke kan lide det gamle "Vognfabrikken Scandia i Randers", men derimod sværger til tog fra "ABB Scandia". Eventuelle norske associationer er helt utilsigtede og meget upassende. :-|

Vh
Morten

Drama i AV 313

af UTJ, 18/7 2014, 21:01 (3541 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

.... og med "ABB-typer" mener jeg naturligvis personer, der ikke kan lide det gamle "Vognfabrikken Scandia i Randers", men derimod sværger til tog fra "ABB Scandia". Eventuelle norske associationer er helt utilsigtede og meget upassende. :-|

De såkaldte militante pixier, som trænger ind alle steder, selv i nyindkøbt modeltog.

Drama i AV 313

af ivar, 20/7 2014, 23:47 (3539 dage siden) @ UTJ

Eller måske en meningsudveksling om ophavsret;-);-)

Avatar

Drama i AV 313

af Futfar, Kajerød, 19/7 2014, 18:45 (3540 dage siden) @ cm

Ja det er jo drama på højt plan her i sommervarmen. En tilsyneladende uniformeret, men i hvert fald hjelmklædt, pistolbevæbnet person, har gjort brug af det, i denne situation, ultimative magtmiddel, til at tage en borger i sin magt/varetægt. Det kan der jo være flere årsager til, men den, årsagen, står, indtil videre, hen i det uvisse.
Vognens nummer, 313, har nok intet med Andeby at gøre, men vi har jo nok med lidt eventyr at gøre, som nævnt i tidligere indlæg i denne tråd. Det rette nummer er jo nok 331, og hvis litraangivelsen AV, er korrekt, må hændelsen være sket i mellem 1967 og 1969. (Før hed den Av 331, og sidenhen, ABv 331).
Den gang var det yderst sjældent at bruge betegnelsen "Terrorrist", så der må være en anden forklaring på denne brug af magt.
Ser vi lidt på det fine foto, fremgår det, at der i kupeen med sædenumre 1-6, befinder sig en genstand på plads nummer 4, vindues-pladsen, som kan være en slags teddybjørn, men hvis? - den tilbageholdtes? - men det ligner nu mere et rimeligt moderne barnesæde! Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg mener nu ikke at den type beskyttelse af børn fandtes på det tidspunkt. Men det er måske noget helt andet vi ser? Anakronisme er jo ikke det du er mest kendt for:-D :-D :-D .

Et dejligt indlæg, der sammen med de øvrige, viser at en god portion humor hører til i vores dejlige hobby.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Drama i AV 313 forklaringen

af cm, 19/7 2014, 22:52 (3540 dage siden) @ Futfar

Ja det er jo drama på højt plan her i sommervarmen. En tilsyneladende uniformeret, men i hvert fald hjelmklædt, pistolbevæbnet person, har gjort brug af det, i denne situation, ultimative magtmiddel, til at tage en borger i sin magt/varetægt. Det kan der jo være flere årsager til, men den, årsagen, står, indtil videre, hen i det uvisse.
Vognens nummer, 313, har nok intet med Andeby at gøre, men vi har jo nok med lidt eventyr at gøre, som nævnt i tidligere indlæg i denne tråd. Det rette nummer er jo nok 331, og hvis litraangivelsen AV, er korrekt, må hændelsen være sket i mellem 1967 og 1969. (Før hed den Av 331, og sidenhen, ABv 331).
Den gang var det yderst sjældent at bruge betegnelsen "Terrorrist", så der må være en anden forklaring på denne brug af magt.
Ser vi lidt på det fine foto, fremgår det, at der i kupeen med sædenumre 1-6, befinder sig en genstand på plads nummer 4, vindues-pladsen, som kan være en slags teddybjørn, men hvis? - den tilbageholdtes? - men det ligner nu mere et rimeligt moderne barnesæde! Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg mener nu ikke at den type beskyttelse af børn fandtes på det tidspunkt. Men det er måske noget helt andet vi ser? Anakronisme er jo ikke det du er mest kendt for:-D :-D :-D .

Et dejligt indlæg, der sammen med de øvrige, viser at en god portion humor hører til i vores dejlige hobby.

Manden i den gule trøje er mesterspionen Marek Kowalskiy, Polen - der her ses "overmandet" af Major Hansen fra FE... Hansen fik ham i sidste øjeblik - på Nordpilen - mellem Tinglev og Padborg, inden den formastelige forsvandt ud af landet med særdeles hemmelige papirer. Således kan Hansen hoppe ud af toget i Padborg - med sit bytte. Kowalskiy overlader han til sin egen skæbne - da det vil føre for vidt at føre operationen til ende på tysk jord - med deraf følgende diplomatiske forbistringer. Resten kan ordnes med et par noteudvekslinger mellem udenrigsministeriet og den polske ambassade. Allerede samme aften kan Hansen sidde og nyde sin egen evaluering af dagens begivenheder med en drink, medens han nusser med sit modeljernbaneanlæg. Han foretrækker Rom & Cola, som han lidt spøgende kalder en ROCO.

mvh
Chr

--
[image]

Avatar

Drama i AV 313 forklaringen

af Futfar, Kajerød, 20/7 2014, 14:17 (3539 dage siden) @ cm

Manden i den gule trøje er mesterspionen Marek Kowalskiy, Polen - der her ses "overmandet" af Major Hansen fra FE... Hansen fik ham i sidste øjeblik - på Nordpilen - mellem Tinglev og Padborg, inden den formastelige forsvandt ud af landet med særdeles hemmelige papirer. Således kan Hansen hoppe ud af toget i Padborg - med sit bytte. Kowalskiy overlader han til sin egen skæbne - da det vil føre for vidt at føre operationen til ende på tysk jord - med deraf følgende diplomatiske forbistringer. Resten kan ordnes med et par noteudvekslinger mellem udenrigsministeriet og den polske ambassade. Allerede samme aften kan Hansen sidde og nyde sin egen evaluering af dagens begivenheder med en drink, medens han nusser med sit modeljernbaneanlæg. Han foretrækker Rom & Cola, som han lidt spøgende kalder en ROCO.

mvh
Chr

Hvis det er ham jeg tænker på, har der indsneget sig et "y" for meget sidst i hans efternavn :-P . Han blev kort efter taget af CIA ved Check Point Charlie, da han forsøgte at komme til Østberlin - angiveligt på et tip fra FE - og blev kort efter udvekslet med en vesttysk agent. Tilbage i Polen blev han ansat i den polske kontraefterretningstjeneste, med speciale i danske forhold, som han jo var godt inde i, og han døde i 1984 af AIDS, da han jo var homoseksuel.

Major Hansen fra FE var såkaldt "Major 52", der så gik på pension som 52-årig i 1970, og han drak sin sidste ROCO i maj 2000, hvor den yngste af hans tre sønner arvede hans ganske omfattende modeljernbane, pudsigt nok af østrigsk fabrikat.:-D .

Men hvad er det for en genstand vi ser på plads nummer 4 i vognen? for fuldstændighedens skyld, kunne det da være rart at vide hvad det er for en tingest;-) .

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Drama i AV 313- forklaringen på plads 4 (2 fotos)

af cm, 20/7 2014, 20:10 (3539 dage siden) @ Futfar


Hvis det er ham jeg tænker på, har der indsneget sig et "y" for meget sidst i hans efternavn :-P . Han blev kort efter taget af CIA ved Check Point Charlie, da han forsøgte at komme til Østberlin - angiveligt på et tip fra FE - og blev kort efter udvekslet med en vesttysk agent. Tilbage i Polen blev han ansat i den polske kontraefterretningstjeneste, med speciale i danske forhold, som han jo var godt inde i, og han døde i 1984 af AIDS, da han jo var homoseksuel.

Major Hansen fra FE var såkaldt "Major 52", der så gik på pension som 52-årig i 1970, og han drak sin sidste ROCO i maj 2000, hvor den yngste af hans tre sønner arvede hans ganske omfattende modeljernbane, pudsigt nok af østrigsk fabrikat.:-D .

Men hvad er det for en genstand vi ser på plads nummer 4 i vognen? for fuldstændighedens skyld, kunne det da være rart at vide hvad det er for en tingest;-) .

Ja - måtte have AV 313 frem igen - og taget af. Der er tale om en mand i jakke og slips - i samtale med en anden mand i jakke og slips. Deres kropsstilling tyder på at de er "frosset" i tid - umiddelbart før de udveksler visitkort. Den skallede mand (foto 2) er en grosserer i kuglelejer, gearkasser og hydrauliske anordninger - og manden (med intakt hårpragt) er lektor ved DTU. Af hensyn til deres egen komfort i HELJAN-vognen har jeg skåret benene af dem begge.
;-)
mvh
Chr
[image]
[image]

--
[image]

Drama i AV 313- forklaringen på plads 4 (2 fotos)

af cm, 20/7 2014, 20:14 (3539 dage siden) @ cm

-nå ja - og manden i det brune tøj i kupéen ved siden af - er ved at isætte sit høreapparat...
mvh
Chr

--
[image]

Drama i AV 313- forklaringen på plads 4 (2 fotos)

af UTJ, 20/7 2014, 21:44 (3539 dage siden) @ cm

Når du er i gang kan du male væggene i mørk finer-farve, sæderne som marsbetræk og hvidt antimakassar på nakkestøtterne. Hvem mon gemmer sig på toilettet?

Husk forresten styreledningerne, for den rigtige 313 (som blev til 241) havde styreledninger fra leveringen......

Drama i AV 313- hvem gemmer sig på toilettet?

af cm, 20/7 2014, 23:03 (3539 dage siden) @ UTJ

Når du er i gang kan du male væggene i mørk finer-farve, sæderne som marsbetræk og hvidt antimakassar på nakkestøtterne. Hvem mon gemmer sig på toilettet?

Husk forresten styreledningerne, for den rigtige 313 (som blev til 241) havde styreledninger fra leveringen......

Styreledningsdåserne - jeg ved ikke hvorfra de fås, HELJAN selv leverer dem ikke, ejheller DEKAS, ser jeg. Hvad interiøret angår, vælger jeg i denne omgang at springe over hvor "Gerd er lavest" - apropos Gerd - så er det ham der sidder med avisen på toilettet i den anden ende af vognen. Toilettet nærmest den "dramatiske begivenhed" er ubesat. ;-)
[image]
[image]

mvh
Chr

--
[image]

Drama i AV 313- hvem gemmer sig på toilettet?

af henho, Ringkøbing, 20/7 2014, 23:29 (3539 dage siden) @ cm

Hej

UTJ skrev : 'Når du er i gang kan du male væggene i mørk finer-farve, sæderne som marsbetræk og hvidt antimakassar på nakkestøtterne.'

Var der ikke noget med, at for-perronen og toilet var med grønne vægge ? Eller var det i tidligere tider ?

--
Med venlig hilsen

Henrik

Drama i AV 313- hvem gemmer sig på toilettet?

af Per volstrup @, 21/7 2014, 08:38 (3539 dage siden) @ henho

Jo, det er delvist rigtigt.. Alle 1. Kl vogne havde en lys grøn farve i indgangspartiet. Men jeg mener at det kun var i den del af vognen hvor der var 1. Klasse. Denne skik forsvanndt med leveringen af de nye A-vogne, midt i tresserne

Avatar

Drama i AV 313- hvem gemmer sig på toilettet?

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 21/7 2014, 00:50 (3539 dage siden) @ cm

Hvad interiøret angår, vælger jeg i denne omgang at springe over hvor "Gerd er lavest" - apropos Gerd - så er det ham der sidder med avisen på toilettet i den anden ende af vognen. Toilettet nærmest den "dramatiske begivenhed" er ubesat. ;-)

mvh
Chr

Hmmm, måske er det i virkeligheden Gerd, der er noget skummelt ved her - om denne han/hun/den/det må der enten herske lidt identitetsforvirring, hvor Gerd måske er et dæknavn for Gert, eller også kunne der være blot tale om en transkønnet person, som på denne ikke helt almindelige hverdag i AV 313 er klædt (ud) som mand (?) ;-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Drama i AV 313- hvem gemmer sig på toilettet?

af Gert, 21/7 2014, 01:27 (3539 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej Carsten

hvorfor skal jeg nu pludselig ned i den AV 313?:-) :-)

Gert

Drama i AV 313- hvem gemmer sig på toilettet?

af cm, 21/7 2014, 07:54 (3539 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hvad interiøret angår, vælger jeg i denne omgang at springe over hvor "Gerd er lavest" - apropos Gerd - så er det ham der sidder med avisen på toilettet i den anden ende af vognen. Toilettet nærmest den "dramatiske begivenhed" er ubesat. ;-)

mvh
Chr


Hmmm, måske er det i virkeligheden Gerd, der er noget skummelt ved her - om denne han/hun/den/det må der enten herske lidt identitetsforvirring, hvor Gerd måske er et dæknavn for Gert, eller også kunne der være blot tale om en transkønnet person, som på denne ikke helt almindelige hverdag i AV 313 er klædt (ud) som mand (?) ;-)

:-D
Åh ja - der er en detalje (d)/(t) jeg har overset dér... Det er nok derfor det KAN være svært at hedde Gerd (Gert)...(?)

Men han kan jo hedde Gerd, hvis han er tysker... Ved endnu et eftersyn af vognens passagerer viser det sig at avisen er "Der Nordschleswiger"....


mvh
Chr

--
[image]

Drama i AV 313 forklaringen

af Morten Flindt Larsen, København K, 21/7 2014, 14:45 (3538 dage siden) @ cm

Fremragende humor! Tak! :-D :-D :-D

Drama i AV 313

af UTJ, 19/7 2014, 22:59 (3540 dage siden) @ Futfar

AV 313 blev faktisk bestilt fra Scandia, men inden leverancen var vognen omnummereret til 241...... AV 331 er noget helt andet, nemlig en internationalt udstyret AV-vogn!

Avatar

Drama i AV 313

af Futfar, Kajerød, 20/7 2014, 13:25 (3540 dage siden) @ UTJ

AV 313 blev faktisk bestilt fra Scandia, men inden leverancen var vognen omnummereret til 241...... AV 331 er noget helt andet, nemlig en internationalt udstyret AV-vogn!

Det passer jo fint med at den er indrangeret i Nordpilen;-)

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Dagligdag i AV 313

af Søndenfjords, 20/7 2014, 07:29 (3540 dage siden) @ cm

[image]

Der er slet ikke noget drama, det er ren dagligdag. Der er en, der er taget uden gyldig rejsehjemmel ...

Avatar

Dagligdag i AV 313

af Futfar, Kajerød, 20/7 2014, 13:28 (3540 dage siden) @ Søndenfjords

[image]

Der er slet ikke noget drama, det er ren dagligdag. Der er en, der er taget uden gyldig rejsehjemmel ...

Ja den slags personage, skal der ikke vises nåde overfor:-D

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Dagligdag i AV 313

af Niels Kroyer, Perth, Western Australia, 22/7 2014, 10:53 (3538 dage siden) @ Futfar

Næh! Jeg tror ham i den gule trøje prøvede at flygte fordi han ikke ville have sine ben skåret over for at sidde i kupeen ....
Mvh
Niels K (down under)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak