Seriøst?

af Jens V, 21/6 2014, 20:16 (3595 dage siden)

Er modelverden.dk et seriøst foretagende, hvor man tør handle online? Kigger man på sitets (dårligt oversatte) tekster, kan man godt blive lidt i tvivl...

Erfaringer?

Seriøst?

af tybalt ⌂, Holbæk, 21/6 2014, 21:21 (3595 dage siden) @ Jens V

Er modelverden.dk et seriøst foretagende, hvor man tør handle online? Kigger man på sitets (dårligt oversatte) tekster, kan man godt blive lidt i tvivl...

Erfaringer?

Hej
Du kan roligt handle med modelverden.dk (tidligere Juwelashop). Den drives af et meget sympatisk yngre par som jeg har været sammen med ved enkelte lejligheder.
Grunden til de til tider lidt mærkværdige tekster er at han er tysker, nu bosiddende i Danmark. Han taler udemærket dansk men det skrevne sprog kan være en svær en for udlændinge.
Iøvrigt har han enorm erfaring med modelbygning med 1:87 mursten (kræver vist en del tålmodighed).
Iøvrigt et af de få steder i DK man kan få Woodlands.

Mvh.
Henk

Seriøst?

af Johnni, 21/6 2014, 21:23 (3595 dage siden) @ Jens V

Kender ikke forretningen, men studser lidt over betingelserne:

1.
"Levering sker med Post Danmark. Leveringstiden kan være op til 2 uger, da varen skal hjem fra Tyskland først. Den mere specifikke leveringstid vil du blive informeret om i din ordrebekræftelse."

Er firmaet en underafdeling af et tysk firma?

2.
"Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Juweelashop.dk"

Hvor kommer den side pludselig fra?

Johnni

Seriøst?

af Svend B J, 22/6 2014, 00:24 (3595 dage siden) @ Jens V
redigeret af Svend B J, 22/6 2014, 00:28

Erfaringer?

Har handlet hos ham i Valby-hallen hvor han havde en stor stand med meget Liliput til fornuftige priser, men han er ikke god til at svare, når man sender ham en e-mail - han har i hvert fald ikke svaret mig. Men han og hans kæreste er nogle sympatiske mennesker som jeg absolut vil handle hos igen - også fordi udvalget er i orden.

Vær opmærksom på, at ikke alt der er anført som "På lager" virkelig er på lager. Nogle af modellerne er ikke udsendt fra Liliput endnu.

--
Svend
[image]

Seriøst?

af Jens V, 22/7 2014, 20:44 (3564 dage siden) @ Svend B J

Erfaringer?


Har handlet hos ham i Valby-hallen hvor han havde en stor stand med meget Liliput til fornuftige priser, men han er ikke god til at svare, når man sender ham en e-mail - han har i hvert fald ikke svaret mig. Men han og hans kæreste er nogle sympatiske mennesker som jeg absolut vil handle hos igen - også fordi udvalget er i orden.

Vær opmærksom på, at ikke alt der er anført som "På lager" virkelig er på lager. Nogle af modellerne er ikke udsendt fra Liliput endnu.

Nu prøvede jeg så at handle - med Dankort (for ikke at forudbetale noget). Det lykkedes ikke. Ingen fejlmeddelelse, ingenting.

Spurgte så via e-mail, hvad der var galt - og fik efter lidt ventetid det svar, at det vidste man ikke, men man vidste godt, at Dankort-betaling ikke fungerede!

Et hurtigt kig på udbyderen af deres betalingsløsning afslørede, at løsningen/firmaet ikke er godkendt betalingsformidler...

Så..., seriøst??? Njae, vist ikke helt!

Seriøst?

af Svend B J, 22/7 2014, 23:59 (3564 dage siden) @ Jens V

Noget tyder på, at man skal nøjes med at handle "ansigt til ansigt".
Men en lidt underlig måde at drive forretning på :-|

--
Svend
[image]

Seriøst?

af thomash, 23/7 2014, 23:26 (3563 dage siden) @ Jens V
redigeret af thomash, 23/7 2014, 23:29


Et hurtigt kig på udbyderen af deres betalingsløsning afslørede, at løsningen/firmaet ikke er godkendt betalingsformidler...

Så..., seriøst??? Njae, vist ikke helt!

Tror du ikke at dit "kig" har været lidt for hurtigt?
Du kan betale på 3 måder:
1. Kontooverførsel (Ikke særlig sikker måde at betale på)
2. PayPal.. (Har eksisteret i en del år efterhånden, og jeg tror ikke man skal være nervøs ved at betale med kreditkort igennem PayPal.)
3. Yourpay.dk (Hvis i læser lidt om youpay, venter de på at finanstilsynet godkender dem, hvor de pt. har en ansøgning liggende. Det er længe siden den er sendt, og godkendelsen er forsinket på grund af at e-wire gik konkurs, så behandlingen af dette tog tid)

Jeg synes man skal passe på med at kritisere og alarmere, hvis man ikke sætter sig ordentligt ind i tingene..

Mvh
Thomas.

Seriøst?

af Jens V, 24/7 2014, 09:07 (3563 dage siden) @ thomash

Tror du ikke at dit "kig" har været lidt for hurtigt?
Du kan betale på 3 måder:
1. Kontooverførsel (Ikke særlig sikker måde at betale på)
2. PayPal.. (Har eksisteret i en del år efterhånden, og jeg tror ikke man skal være nervøs ved at betale med kreditkort igennem PayPal.)
3. Yourpay.dk (Hvis i læser lidt om youpay, venter de på at finanstilsynet godkender dem, hvor de pt. har en ansøgning liggende. Det er længe siden den er sendt, og godkendelsen er forsinket på grund af at e-wire gik konkurs, så behandlingen af dette tog tid)

Nu er det kun 3., der interesserer mig, og mine kommentarer går på, at butikken ikke selv på forespørgsel kan finde ud af at oplyse, hvad der er galt. Og ikke kan finde ud af at oplyse på selve hjemmesiden, at kortbetaling (p.t.) er ude af drift, men blot - velvidende at det ikke fungererer - bliver ved med at have funktionen i "butikken".

Seriøst?

af Aleman, 23/6 2014, 14:41 (3594 dage siden) @ Jens V

Jeg ville undersøge, om firmaet har de ønskede varer på lager, inden jeg betalte én krone forud... Det er rare og venlige mennesker, men der kan være endog særdeles lang leveringstid på produkterne fra Juweela, så mit råd er: Find deres varer hos forhandlere eller dér, hvor de står på markeder.

Venlig hilsen,

Aleman

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak