Avatar

Patinering ved hjælp af decals

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 16/6 2014, 22:14 (3573 dage siden)

En genial idé - er der mon nogen, der har tænkt på det før ?.

Video: Weathering decals - link til WeatheringSolutions.com.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Patinering ved hjælp af decals

af jhcn, Lystrup/Århus, 17/6 2014, 07:43 (3573 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

En genial idé - er der mon nogen, der har tænkt på det før ?.

Video: Weathering decals - link til WeatheringSolutions.com.

Hej Carsten

Jeg har fulgt ham i nogen tid på Facebook, men har ikke prøvet princippet endnu. Men der er dog lidt på vej fra USA, for det skal prøves.
Det ser i hvert tilfælde godt ud, specielt på hans amerikanske vogne. Om det så passer sig på mine danske/tyske må tiden vise.

--
Henrik

Patinering ved hjælp af decals

af jhcn, Lystrup/Århus, 8/7 2014, 10:19 (3552 dage siden) @ jhcn

Jeg har nu prøvet at lege lidt med hans graffiti
[image]
[image]
[image]

--
Henrik

Avatar

Patinering ved hjælp af decals

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 8/7 2014, 20:27 (3552 dage siden) @ jhcn

Hej Henrik

Det ser aldeles godt ud.
Hvordan er disse decals at arbejde med ?. Bruger du Micro Sol og Micro Set for at få dem til at lægge sig så pænt i alle folder og "rynker" på vognen ?.
Der kunne måske være inspiration til bremsestøv/flyverust på coil-vogne at hente i denne tråd.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Patinering ved hjælp af decals

af jhcn, Lystrup/Århus, 8/7 2014, 21:41 (3551 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej Henrik

Det ser aldeles godt ud.
Hvordan er disse decals at arbejde med ?. Bruger du Micro Sol og Micro Set for at få dem til at lægge sig så pænt i alle folder og "rynker" på vognen ?.

Jeg har jo snydt lidt, vognen er uden de store folder og rynker, så decalerne er nemme at sætte på. Og det er endda bare med almindelig vand

Der kunne måske være inspiration til bremsestøv/flyverust på coil-vogne at hente i denne tråd.

Jeps, jeg er selv godt tilfreds med selve vognen, med ville gerne have mere rust/støv på undervognen

--
Henrik

Avatar

Patinering ved hjælp af decals

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 10/7 2014, 21:43 (3549 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
redigeret af Carsten B. Thomsen, 10/7 2014, 22:29

En genial idé - er der mon nogen, der har tænkt på det før ?.

Video: Weathering decals - link til WeatheringSolutions.com.

Nu har graffiti- og tilsmudsningstroldmanden Big Al Mayo også fået fingrene i de flotte patineringsdecals, og han er meget imponeret over dem - især over rustpletterne med løbestriber.
Det bliver spændende at se, hvad han får ud af dem, når han kommer igang med at bruge dem i sit smudsige troldmandsarbejde :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Jernbanebøger

Lær Mig Om - Tog

Lær Mig Om - Tog
Pris 90 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak