interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af DSB MH 203, 14/6 2014, 15:20 (3598 dage siden)

Jeg vil høre om der er noge som er interesseret DSB Lyntog - Prototype APO
jeg har lovet en forhandlere idag at prøve at lave et indlæg herinde for at høre om hvor mange der er interesseret i denne i model :-)

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af M. Thomsen, 14/6 2014, 15:33 (3598 dage siden) @ DSB MH 203

Jeg vil høre om der er noge som er interesseret DSB Lyntog - Prototype APO
jeg har lovet en forhandlere idag at prøve at lave et indlæg herinde for at høre om hvor mange der er interesseret i denne i model :-)

Ja.

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af DSB MH 203, 14/6 2014, 15:39 (3598 dage siden) @ M. Thomsen

Tak for din positive tilbage melding, vi vender tilbage så snart vi ved noget nyt

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Sydbanen, 14/6 2014, 18:26 (3598 dage siden) @ DSB MH 203

Ja, prototypelyntoget har klart interesse herfra :-)

--
Mvh Sydbanen
[image][image]

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af DSB MH 203, 14/6 2014, 18:31 (3598 dage siden) @ Sydbanen

Tak for din positive tilbage melding, vi vender tilbage så snart vi ved noget nyt

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af ozzie, 14/6 2014, 18:47 (3598 dage siden) @ DSB MH 203

Jeg er også intresseret.

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af cm, 15/6 2014, 01:08 (3598 dage siden) @ DSB MH 203

APO lyntogs-sæt uden træk/skub-kraft... 5 vogne incl styrevogn... et slag på tasken 2500,- (?)
tjah... jo jeg ville være interesseret...

håber projectet kan iværksættes - held og lykke...

mvh
Chr

--
[image]

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Sydbanen, 15/6 2014, 01:49 (3598 dage siden) @ cm

men altså, hvis det skal være lidt kræs, så må det gerne være med styre/slytlys og indvendig belysning :) Så man ikke selv skal hen og fedte med det bagefter. samt strømførende koblinger mellem vognene :)

--
Mvh Sydbanen
[image][image]

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 16/6 2014, 10:37 (3596 dage siden) @ cm

APO lyntogs-sæt uden træk/skub-kraft... 5 vogne incl styrevogn... et slag på tasken 2500,- (?)

:-P :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-P

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Svend B J, 16/6 2014, 11:07 (3596 dage siden) @ cm

APO lyntogs-sæt uden træk/skub-kraft... 5 vogne incl styrevogn... et slag på tasken 2500,- (?)

Til sammenligning her et 4-vogns togsæt fra Roco udsendt i et noget større oplag:

http://www.roco.cc/de/product/160035-0-0-0-0-0-0-003003/products.html

Jeg tror du har været lidt for optimistisk med dit taskeslag ......

--
Svend
[image]

Avatar

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 15/6 2014, 10:23 (3597 dage siden) @ DSB MH 203

Jeg vil høre om der er noge som er interesseret DSB Lyntog - Prototype APO
jeg har lovet en forhandlere idag at prøve at lave et indlæg herinde for at høre om hvor mange der er interesseret i denne i model :-)

Ja tak :-)
(Såfremt der ikke bliver tale om noget ildelugtende epoxy á la L.A.S.E.R.-vogne).

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Nomisdk ⌂, Randers, 15/6 2014, 10:24 (3597 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Ja til overkommelig pris er jeg :)

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af jhcn, Lystrup/Århus, 15/6 2014, 21:36 (3597 dage siden) @ DSB MH 203

Ja, til den rette pris

--
Henrik

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Aleman, 16/6 2014, 00:40 (3597 dage siden) @ jhcn

Ja, til den rette pris

Ak ja, så er vi dér igen* - "til den rette pris". Hvad er "den rette pris"? Er det prisen for køberen - eller for sælgeren (producenten)? Så vidt, jeg kan tælle, er der p.t. ni interesserede i et APO-togsæt, som max. må koste 2.500,- kr. (u. motor). Motoren koster ikke mange basører, men det gør formene, og der skal dog immervæk bruges en del til et femvognstog, selvom der nok er noget, der kan genbruges. Materialerne koster i øvrigt også penge, for ikke at tale om tegnearbejdet, prøvestøbningerne, justeringerne, prøvesamlingerne osv. Skal det kunne køre på Märklins industrikurver, kan det klare at blive skubbet uden at afspore osv. osv.?

Hvem har I tænkt jer skulle producere et togsæt til dén penge? Har I gjort jer nogle tanker om produktionsomkostningerne? Afsætning, behov, markedsanalyser? Vi lever i et kapitalistisk samfund, derfor bliver der ikke - eller kun sjældent - lavet noget 'con amore'. Det er benhård business, tingene skal kunne svare sig, der skal skabes profit af produktionen, ellers går virksomheden nedenom og hjem.

Hvad om I selv nedsatte en projektgruppe og udarbejdede et budget og i det hele taget lavede en gedigen markedsundersøgelse? Vi lever jo i et frit samfund, hvor det står enhver frit for at nedsætte sig som producent. Det kan da vel ikke være så svært, bare kom i gang! Husk blot, at de kinesiske fabrikker tænder ikke for samlebåndet for en produktion for 25-50 enheder, I må stille med en lidt større ordre for at få hjulene til at rulle. Jeg har undersøgt mulighederne for en produktion på 500 vogne, og det kunne jeg godt glemme med det samme - det var for lidt.

Og husk: Det nytter ikke at sammenligne med, hvad man kan få et tysk TEE-togsæt eller lignende for. Tyske, østrigske, schweiziske modeller laves og sælges i titusinder af eksemplarer, danske i 'latterligt få', så derfor bliver prisen - naturligvis - så meget højere pr. enhed. Elementært, min kære Watson.

Venlig hilsen,

Aleman

* Læs også tidligere indlæg om de brune S-tog i model.

Avatar

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 16/6 2014, 08:43 (3596 dage siden) @ Aleman

Ja, til den rette pris


Ak ja, så er vi dér igen* - "til den rette pris". Hvad er "den rette pris"? Er det prisen for køberen - eller for sælgeren (producenten)? Så vidt, jeg kan tælle, er der p.t. ni interesserede i et APO-togsæt, som max. må koste 2.500,- kr. (u. motor). Motoren koster ikke mange basører, men det gør formene, og der skal dog immervæk bruges en del til et femvognstog, selvom der nok er noget, der kan genbruges. Materialerne koster i øvrigt også penge, for ikke at tale om tegnearbejdet, prøvestøbningerne, justeringerne, prøvesamlingerne osv. Skal det kunne køre på Märklins industrikurver, kan det klare at blive skubbet uden at afspore osv. osv.?

Hvem har I tænkt jer skulle producere et togsæt til dén penge? Har I gjort jer nogle tanker om produktionsomkostningerne? Afsætning, behov, markedsanalyser? Vi lever i et kapitalistisk samfund, derfor bliver der ikke - eller kun sjældent - lavet noget 'con amore'. Det er benhård business, tingene skal kunne svare sig, der skal skabes profit af produktionen, ellers går virksomheden nedenom og hjem.

Hvad om I selv nedsatte en projektgruppe og udarbejdede et budget og i det hele taget lavede en gedigen markedsundersøgelse? Vi lever jo i et frit samfund, hvor det står enhver frit for at nedsætte sig som producent. Det kan da vel ikke være så svært, bare kom i gang! Husk blot, at de kinesiske fabrikker tænder ikke for samlebåndet for en produktion for 25-50 enheder, I må stille med en lidt større ordre for at få hjulene til at rulle. Jeg har undersøgt mulighederne for en produktion på 500 vogne, og det kunne jeg godt glemme med det samme - det var for lidt.

Og husk: Det nytter ikke at sammenligne med, hvad man kan få et tysk TEE-togsæt eller lignende for. Tyske, østrigske, schweiziske modeller laves og sælges i titusinder af eksemplarer, danske i 'latterligt få', så derfor bliver prisen - naturligvis - så meget højere pr. enhed. Elementært, min kære Watson.

Venlig hilsen,

Aleman

* Læs også tidligere indlæg om de brune S-tog i model.

Løsningen på småserieproducenternes trængsler (og vejen væk fra ildelugtende epoxy og skrøbeligt resin) er forhåbentlig indenfor en overskuelig fremtid på vej.
3M arbejder i øjeblikket på at udvikle 3D-printere, der er til at betale, og som bruger et nyt plasticmateriale (som 3M naturligvis selv har udviklet), hvormed der kan printes med en overfladefinish, der nærmer sig niveauet for sprøjtestøbning.
Grunden til, at 3D print p.t. ikke er mere udbredt indenfor bl.a. modeltogshobbyen end tilfældet er, er nemlig at det ganske enkelt endnu ikke er godt nok.
Men 3M's kommende nyhed lyder meget lovende.
Og så hører den møllesten om halsen på småserieprojekter, som formomkostningerne udgør, jo pludselig fortiden til, og en verden af nye muligheder åbner sig for os (og lur mig om ikke det bliver indenfor modeltogshobbyen, at de muligheder bliver udnyttet allermest kreativt) :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Bent Larsen, 16/6 2014, 10:00 (3596 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej
Bliver sådan en printer så stor at den kan lave en vognkasse?
VH
Bent Larsen

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af jhcn, Lystrup/Århus, 16/6 2014, 11:43 (3596 dage siden) @ Aleman

Ja, til den rette pris


Ak ja, så er vi dér igen* - "til den rette pris". Hvad er "den rette pris"? Er det prisen for køberen - eller for sælgeren (producenten)? Så vidt, jeg kan tælle, er der p.t. ni interesserede i et APO-togsæt, som max. må koste 2.500,- kr. (u. motor).

Hej Aleman
Jeg ville gerne kunne svare dig, men er lidt i syv sind. Det oprindelige spørgsmål gik på om man kunne være interesseret, og til det kan jeg svare ja.
Men jeg vil ikke stikke en eventuelt investor blår i øjnene - af den simple grund at jeg ikke har et kæmpe budget til køb af modeltog.
Et bedre svar fra min side havde måske været "Ja" - og så bare have undladt mit "men". Specielt fordi jeg faktisk ikke ved med mig selv hvor meget jeg ville betale for sådan et sæt...
Hvis det er gennemført, kører godt etc, så er det sikkert en del værd, men den type kvalitet vil også koste at få lavet.
Med andre ord - du skal ikke tælle mig med i "max 2500 kr." gruppen, men det har du sikkert heller ikke gjort, eftersom jeg jo ikke engang selv ved hvor meget jeg vil betale.
Den rette pris for mig må være noget rent psykologisk. Hobbykæden kan godt få mig til at betale 1000 kr for et LS Models-sæt med 2 CNL-vogne, selvom det for mig er mange penge. Men vognene er super flotte, og butikken yder altid god service. Begge dele vil jeg så gerne støtte.
De kommende godsvogne, fx Hios-v, bliver sikkert heller ikke billige, og jeg vil ikke blive overrasket over en pris der ligner 300 kr. Det er mange penge for een godsvogn, men den er speciel, og jeg vil gerne have nogle stykker...
Så desværre - jeg kan ikke svare ordentlig på dit spørgsmål, kun komme med lidt om hvordan jeg tænker - også må pointen af det være at ren rette pris i mit tilfælde nok mest er for køberen, selvom det jo i sidste ende også har en betydning for både producent og forhandler.
Håber du blev lidt klogere på mig og mit første ikke særligt gennemtænkte indlæg :-)

--
Henrik

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af thomash, 16/6 2014, 13:12 (3596 dage siden) @ Aleman

Ja, til den rette pris


Ak ja, så er vi dér igen* - "til den rette pris". Hvad er "den rette pris"? Er det prisen for køberen - eller for sælgeren (producenten)? Så vidt, jeg kan tælle, er der p.t. ni interesserede i et APO-togsæt, som max. må koste 2.500,- kr. (u. motor). Motoren koster ikke mange basører, men det gør formene, og der skal dog immervæk bruges en del til et femvognstog, selvom der nok er noget, der kan genbruges. Materialerne koster i øvrigt også penge, for ikke at tale om tegnearbejdet, prøvestøbningerne, justeringerne, prøvesamlingerne osv. Skal det kunne køre på Märklins industrikurver, kan det klare at blive skubbet uden at afspore osv. osv.?

Umiddelbart vil det da være dumt at smide motor i sådan et sæt? IC5/Prototype Lyntoget har aldrig været selvkørende, men altid trukket/skubbet af et lokomotiv.

--
Mvh
Thomas Hupfeldt.
www.togbilleder.dk

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Poul Andersen, 16/6 2014, 14:15 (3596 dage siden) @ thomash

Ja, til den rette pris


Ak ja, så er vi dér igen* - "til den rette pris". Hvad er "den rette pris"? Er det prisen for køberen - eller for sælgeren (producenten)? Så vidt, jeg kan tælle, er der p.t. ni interesserede i et APO-togsæt, som max. må koste 2.500,- kr. (u. motor). Motoren koster ikke mange basører, men det gør formene, og der skal dog immervæk bruges en del til et femvognstog, selvom der nok er noget, der kan genbruges. Materialerne koster i øvrigt også penge, for ikke at tale om tegnearbejdet, prøvestøbningerne, justeringerne, prøvesamlingerne osv. Skal det kunne køre på Märklins industrikurver, kan det klare at blive skubbet uden at afspore osv. osv.?


Umiddelbart vil det da være dumt at smide motor i sådan et sæt? IC5/Prototype Lyntoget har aldrig været selvkørende, men altid trukket/skubbet af et lokomotiv.

... og på visse afgange med 2 B-vogne mellem APO-toget og lokomotivet.

Mvh.
Poul.

Avatar

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Futfar, Kajerød, 16/6 2014, 09:58 (3596 dage siden) @ DSB MH 203

Et sæt vil også komme til at køre på Kajerød Model Jernbane!

--
Med venlig hilsen
Futfar.

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Jan Bøgedal Slundt @, 16/6 2014, 10:39 (3596 dage siden) @ Futfar

Prototype Lyntoget JA JA JA TAK....!!!!

Men ikke i resin, gerne en luksus udgave med lys og strømførende koblinger.

Prisen..? vel omkring kr. 5.000,- eller..?

mvh.

Jan

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af thomash, 16/6 2014, 17:43 (3596 dage siden) @ DSB MH 203

Jeg vil høre om der er noge som er interesseret DSB Lyntog - Prototype APO
jeg har lovet en forhandlere idag at prøve at lave et indlæg herinde for at høre om hvor mange der er interesseret i denne i model :-)

Kære DSB MH 203

Jeg er ked af, at jeg har svært ved at tage din forespørgsel og videre aktivitet her i denne tråd seriøst.

Uanset hvad der skrives og svares i tråden her, er din kommentar blot: "Tak for din positive tilbage melding, vi vender tilbage så snart vi ved noget nyt".. Selv på indlæg i tråden som ikke har direkte relevans til din forespørgsel. Det er fint, at positive tilbagemeldinger er godt nyt for sådan en forespørgsel, men hvorfor ikke tage det lidt mere seriøst og evt. komme med lidt flere detaljer? Jeg går ud fra, at hvis der er en forhandler der undersøger mulighederne og markedet for sådan et sæt vogne, så har man også have gjort sig lidt research i forbindelse med en produktion og evt. et prisleje, sådanne informationer er vel ret relevante i sådan en undersøgelse her?

Mvh
Thomas.

interesseret DSB Lyntog - Prototype APO

af Charles Nygaard-Petersen @, 29/6 2014, 09:14 (3583 dage siden) @ DSB MH 203

det kunne da være kanon at ha sådan en en model mellem sine toge


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak