Nu er foliering af tog også kommet til modelbanen, Expotrain

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 13/4 2014, 09:25 (3659 dage siden)

Firmaet Expotrain har 3 vogne holdende ved Glostrup station. Vognene var oprindeligt malet gule, men i 2010 blev vognene folieret med reklamer for Siemens og Bosch.

Jeg har nu fået folieret den første af disse vogne en tidligere Ban vogn.

[image]

Med hjælp fra BSH Hvidevarer A/S har jeg fået en kopi af tegningerne på siderne af de tre vogne. Jeg har herefter skaleret tegningerne til 1:87, så de kunne passe på vognene. På mit arbejde har jeg kunnet få billederne trykt på nogle klistermærker vi normalt bruger til affaldsskilte på containere. Folien er meget fleksibel og bøjelig.

På jernbanen.dk kan du se billede af originalen:
http://www.jernbanen.dk/dsb_zvognsolo.php?Aar=1980&VognID=959

Jeg arbejder videre med de to næste vogne og forhåbentlig kan jeg præsentere dem når Foreningen Toget fejrer 35 års jubilæum lørag den 26. april på Skovbrynet Skole.

Billeder fra arbejdet med Expotrain vognene kan ses på:
http://puukka-sorensen.dk/Henrik/hobby/modeltog/expotrain.html

Hilsen Henrik

Nu er foliering af tog også kommet til modelbanen, Expotrain

af langelandsbane, 13/4 2014, 10:21 (3659 dage siden) @ HenrikPS

Det ser rigtig godt ud :-P, men er klistermærket ikke så tykt, at du ikke havde behøvet at afblænde døren?

En sidste finish kunne være at tegne gummilisterne op ved de døre der er tilbage :P

Det skulle vel ikke være muligt at kunne få motivet igennem dig, så man selv kan forsøge sig ? :)

Nu er foliering af tog også kommet til modelbanen, Expotrain

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 13/4 2014, 13:28 (3659 dage siden) @ langelandsbane

Hej Langelandsbane
Tak for ros og bemærkninger. Jo jeg kunne måske have sparet afblændingen, men det er alligevel utrolig hvor meget er trænger igennem af små fremspring.

Jeg prøver at tegne gummilisterne op.

Jeg skal lige have rettet de sidste detaljer på de andre tegninger, så vil jeg gøre dem tilgængelige. Jeg giver besked når de er klar.

Avatar

Nu er foliering af tog også kommet til modelbanen, Expotrain

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 14/4 2014, 10:02 (3658 dage siden) @ HenrikPS

Jeg skal lige have rettet de sidste detaljer på de andre tegninger, så vil jeg gøre dem tilgængelige. Jeg giver besked når de er klar.

Hej Henrik

Det lyder rigtig godt - og på forhånd tak.
Jeg har også et Expotrain-projekt på bedding - her nøjes jeg nok med at lave en stamme i gult design.

Til Bosch/Siemens-versionen får du vel også brug for en passende generatorvogn ?.
Den var på besøg i Aalborg sammen med resten af stammen i september 2012.
Jeg tog disse grumsede billeder på en overskyet dag på vej til "skole" (og havde derfor ikke tid til at vente på opklaring i vejret):

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

Som det ses er Gs 011 særdeles velholdt - det er en fornøjelse at se.
Der kan også ses et billede af den på Jernbanen.dk.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Generatorvogn samt MY 1159 til Expotrain

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 15/4 2014, 19:13 (3656 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej Carsten
Ja det er jo oplagt med generatorvognen.
Derudover står MY 1159 fra B-models også på min ønskeliste.
Indtil sidste år har det jo mange gange været den har fremført udstillingstoget.
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=52566

Venligst
Henrik

Avatar

Så er tegninger klar af Expotrain vognene

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 9/5 2014, 20:22 (3632 dage siden) @ HenrikPS


Tegningerne er nu også klar og kan hentes på min hjemmeside: http://puukka-sorensen.dk/Henrik/hobby/modeltog/expotrain.html

Hej Henrik

Tusind tak - det er et superflot stykke arbejde.

Og nu er der ingen undskyldning for ikke at komme igang med sit eget Expotrain-projekt :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak