Mange modelting

af Eriks datter, 23/8 2018, 21:54 (2066 dage siden)

Jeg har desværre mistet min far, Erik Schou Andersen, som var en passioneret modelbanesamler og bygger. Vi står nu med alle hans togting, og ved ikke hvad vi skal stille op med dem. Kan man sætte ting til salg i dette forum? Der er mange togbøger, togblade, værktøj m.m. til modelbyg, dele og dimser, skinner, vogne og lokomotiver m.m.
Min far har desuden taget billeder af danske jernbaner helt tilbage fra 1950'erne (flere hundrede negativer). Hvor gør vi af disse, så flest mulige kan få glæde af dem?

Jeg undskylder på forhånd, hvis indlægget ikke er relevant for jeres forum.

Mange modelting

af Ole @, 24/8 2018, 10:49 (2065 dage siden) @ Eriks datter

Hej Eriks datter

Der findes flere steder hvor du kan sælge dine fars ting, blandt andet er der flere Facebook grupper, hvor du enten kan sælge med fast pris, eller på auktion. f.eks. her:
https://www.facebook.com/groups/1466534200269987/?multi_permalinks=2139974302925970&...

Hvis du ikke orker at sælge i mange bidder kan du også få vurderet hele samlingen, og sælge det hele på en gang. Her vil jeg nok anbefale at du får flere vurderinger.

Med venlig hilsen

Ole Hansen

Mange modelting

af 87-Gruppen, 24/8 2018, 11:40 (2065 dage siden) @ Eriks datter

Kære Eriks datter

Først og fremmest vil jeg kondolere med din far bortgang! Det er trist at miste! Men din far har bidraget til denne omfattende hobby!

Med hensyn til negativerne så vi jeg opfordre dig til at skænke dem til Dansk Jernbane Klub (DJK), som har til huse på Marielundsvej 35, 2730 Herlev, telf 33 33 86 97 evt formanden Tommy O. Jensen 49 19 42 35. djk@djk.com. Så kan de blive gjort tilgængelige for alle interesserede ved hjælp scanning.

Med hensyn til de mange forskellige fysiske ting så synes jeg du skal bruge lidt tid til at finde den rigtige løsning, der er en del steder man kan afsætte sådanne ting og det ville være godt om de ender et eller flere steder, hvor der vil blive sat pris på (ikke nødvendigvis i penge) de ting som din far har hygget sig med.

Jeg vender tilbage når jeg har hørt mig lidt for.

Mvh Vagn Holstein

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak