Digital modelbane i Århus.

af Helge, 19/7 2017, 11:41 (2466 dage siden) @ Svend B J

Mht. Loxx er der nogle oplysninger i den artikel, der henvises til og jeg kan supplere:

Loxx stod overfor en forlængelse af lejekontrakten på 10 år. I Tyskland er lejemarkedet anderledes end i Danmark. Jo længere uopsigelig lejekontrakt, jo billigere er huslejen. Hvis ejerne gerne ville se tiden an og derfor kun ville have en kontrakt på f.eks. 2 år, kunne det øge huslejen kraftigt.
10 år er lang tid, hvis man føler sig usikker.
Jeg kender ikke huslejen i Berlin, men den ligger antagelig på 12 -1400 kr per kvadratmeter. I Århus, på de bedste adresser (til en modelbane) ligger huslejen på under 600 kr per kvadratmeter.

Loxx har i gennemsnit haft 85.000 besøgende om året, hvor Miniatur Wunderland har over 1.000.000 besøgende om året. Forskellen skal ses i de oplevelser, MiWuLa tilbyder. Man kan ikke "bare" lige lave en modelbane og så regne med, at folk strømmer til.

Den planlagte bane i Århus kan balancere med godt 40.000 besøgende om året og alligevel have råd til tilstrækkelig mange fuldtidsansatte.

Men der mangler stadig modelbanefolk der kan give en hånd med på forskellig vis. Din geografiske placering er ikke så vigtig.
Har du mod på det, kan du skrive til mig på legetoys@legetoys.dk

Venlig hilsen
Helge


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Kjellerupbanen

Kjellerupbanen
Pris 390 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak