Digital modelbane i Århus.

af Helge, 12/7 2017, 11:55 (2480 dage siden) @ Svend B J

Det er trist, at LOXX lukker, men det er ikke overraskende.
Jeg ved ikke, om du har besøgt banen, men jeg har og jeg gik derfra uden særlig lyst til at se den igen.

Når man sammenligner LOXX med Miniatur Wunderland kan man allerede i navnet se, at der er noget særligt over sidstnævnte. Jeg har talt med flere modelbanefolk som siger, at de næsten ikke ser togene, når de er i Hamborg og det er netop det, der er forskellen. De mange, mange mennesker der kommer og kommer igen er ikke nødvendigvis interesseret i togene. De er interesseret i helheden og i den verden i dukkestørrelse, de ser.

Hvad er f.eks Italienafsnittet markedsført med? Vesuv i udbrud, Vatikanet osv. Det har ikke meget med tog at gøre.

Jeg vedkender, at de er meget dygtige modelbyggere i Hamborg, men kan vi ikke blive lige så gode i Danmark, hvis vi giver os selv plads til at udvikle os? Kan vi ikke lave en dansk bane, hvro der bliver plads til Amalienborg, den lille havfrue, rådhuset i Århus og alle de mange andre ting, turister kommer til Danmark for at se? Kan vi ikke kombinere det med nye, spektakulære oplevelser, som andre baner ikke har? Selvfølgelig kan vi det. Nogle af de nye, spændende tiltag ligger allerede klar.

De fleste modelbanefolk tager et beskedent forbehold for deres egne evner. Lad være med det! Vi skal selvfølgelig have et fundament at arbejde med, men derfra kan vi udvikle os til at blive de bedste. Det kræver mere erfaring og øvelse og det kan vi give hinanden i et kreativt samspil. Jeg søger om så mange penge, at vi burde kunne belønne folk for deres arbejde, også selv om man insisterer på, at det skal være på hobbyniveau, at man sidder i den anden ende af landet og man kun kan arbejde i weekenderne. I ved jo selv, at en masse arbejde ikke foregår på selve banen.

Skriv til mig på legetoys@legetoys.dk Vi skal stadig have folk med på holdet!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak