Et farvespørgsmål

af OHJ20, 1/7 2017, 14:52 (2462 dage siden) @ Børge Sundahl

Hej Børge

Svaret er JA, da HVJ sammen med OHJ og HTJ havde samme "Hoved"-værksted i Holbæk, hvor vognene blev vedligeholdt og malet. Hvordan men evt kommer frem til en "rigtig" OHJ-godsvognsfarve, vil jeg henvise til et link på Sporskiftet, hvor det på et tidspunkt blev disskutteret :

http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/dansk-i-model/hvilken-okt-model

citeret derfra: Efter at have kigget lidt i arkivbunkerne samt i projektkasserne, dukkede der endelig noget brugbart op, jeg fandt en byggevejledning til, - NEJ desværre IKKE til OKT PF, men noget , sikkert, ligeså brugbart, byggevejledningen til På Sporets ombygningssæt til G 10'ere til DSB og diverse Privatbaner. Og heri er der en bemalingsvejledning, som fortæller at OHJ QH XXX (skal have) følgende bemaling : (Alle farver er fra Humbrols sortiment) OHJ Vognkasse 4 x 73 Matt Wine + 1 x 24 TrainerYellow, undervogn 33 Matt Black + 60 Matt Scarlet, pufferstol og planke skal have samme farve som undervogn. Jeg mener at kunne huske at jeg blandede en vognkasse grundfarve, og så lavede et par farvevariationer, således at de , den gang 3 vogne, ikke fik den samme farve og skær.

Prøv at læse tråden, og se om det kan bruges, forsat god lørdag.

Mvh
OHJ20


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak