Avatar

MX fra McK

af Futfar, Kajerød, 9/6 2017, 18:57 (2512 dage siden) @ modeljernbane

Nu er det jo ikke enhver modelbaneentusiast beskåren, at have så nøjagtige måleinstrumenter, så en ganske almindelig skydelære, bør vel være fuldt tilstrækkelig.
Vi er vist kommet dertil, hvor insektformering nyder fremme, og selv "nittetællere", kan vel ikke - med rimelighed - påstå at Heljans MX er ude af proportioner, i en sådan grad, at det påkalder sig særlig opmærksomhed.

Jeg er den glade indehaver af 6 styks af slagsen, og jeg har aldrig haft selv de mindste problemer med deres kørsel - på Märklins C-spor!- og jeg er helt tilfreds med den størrelse de har!

Med laser måleudstyr, kan man sikkert finde flere divergerende måleresultater, men hold nu op, hvor vil I hen med at kunne måle så små tolerancer? Er det ikke vigtigere at vi får nogle, særdeles vellignende modeller, og som kører som de skal?

Når Heljan laver modeller der aldrig kommer til køre som de skal, står jeg langt fremme i køen med kritik, men vil så også rose de mange velfungerende modeller de har beriget markedet med.

Jeg er temmelig sikker på, at McK's MX, ligeledes vil kunne klandres for - hos visse personer - ikke at være 100% nøjagtige i alle henseender - men igen, who cares!
Jeg glæder mig til det tidspunkt, hvor nogen gør opmærksom på, at vægten af loket ikke er korrekt i 1:87 :-P .

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak