MX fra McK

af Morten Flindt Larsen, København K, 8/6 2017, 15:44 (2511 dage siden) @ Søren Johannessen

Hej
En hurtig sammenligning med tegningen i MM 8 passer målene, den kan ikke være meget for høj.
vh
Bent Larsen


Hej Bent
MM8 ? - tyskbygget Mx ? ;-) - nå, spøg til side...
Når jeg sammenligner højden på min Heljan Mx (AC) med tegningen på side 115 i MM5, er den ganske rigtigt ca 3 mm for høj, svarende til ca 6%. Eller 26 cm ude i virkeligheden.
Tegningen kan selvfølgelig være forkert.
Ikke fordi de 3 mm spiller nogen rolle for mig, men for nu at være pedantisk... :-)

Hejsa,

Tre mm lyder voldsomt, og personligt har jeg ikke hørt om den forskel før nu. Men det kan naturligvis have været en "offentlig hemmelighed". Hvor ligger de 3 mm på modellen? Er det på vognkassen, på hjulene (AC/DC) eller undervognen? Dårlig samling? Hvem vil måle efter. Har ikke selv modellen.

Med nysgerrig hilsen
M:-)rten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Hjælpen Til Sønderjylland

Hjælpen Til Sønderjylland
Pris 270 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak