McK halvnye Ølvogne - problem med vindue i gavl

af OHJ20, 7/4 2017, 20:15 (2573 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej OHJ20 :-) :-) :-)

Tak for info. Ja, der kan jo nemt smutte et eller andet, selv i de bedste konstruktørfamilier (og jeg glemte et 'e', da jeg skrev 'lampelak' :-| ).
Det går nok M:-P rten ;-)

Så giv du bare dine vinduer i Tuborgvognen, en gang grøn maling indvendig, når Du haver vognen skildt ad, den skal jo åbenbart have nye puffer,

Hmmmm - haver jo stavet Skildt - men skulle have stavet det skilt .... så deett :-|


Pufferne er vist primært et problem med Carlsberg-vognenes markant grove 'elefantfødder'. Godt nok er pufferskafterne på Tuborg-vognene lidt vel tynde, men generelt vinder mange godsvognsmodeller ved at få udskiftet puffer m.m., så det vil jeg indtil videre leve med.

Pufferne på TUBORGvognen er ligeså "grimme" i min optik, der er IKKE noget som, der 'fanger' øjet - og er forkert / grimt udført, hvad årsagen uanseet er, selvom undskyldningerne er mange og lange etc. BOM- Debat SLUT!!.

Jeg har brugt en farve der ligger opad hvad "Flaskegrøn" er, og så er der jo også mulighed for at lave noget ØL-research ;-) , samtidig mens der nørkles modeltog. Farven på glasset i vinduet kunne være noget hen af DB Personwagengrün - Chromdioxodgrün, husk også at give vinduet uden på en "mindre" blank overflade, så det matcher med vognkassens glans.


Jeps! Den grønne farve indvendig er nok god nok - der skal jo ikke være interiørlys i kræet (med mindre der altså skal sidde en "glemt" jernbanemand derinde og bælle under kørslen). Men måske er udvendig grøn lampelak (findes det mon endnu?) et alternativ, hvis man alligevel vil give vinduet en gang halvmat lak. Det må komme an på en prøve (på et stykke klar plast).

Du giver det bare engang 'Grøn Lampe lak' og så engang mat lak bagefter - på ydersiden - Do what you want ;-)

og BTW - ØL kan sagtens tåle sollys, i det tid det er i Øl-glasset, indtil der bliver sagt SKÅÅÅÅLL ;-) :-P :-D ...

Helt sikkert! Det var en tanketorsk fra min side af. Jeg drikker ikke øl, så derfor. :-) Men nu kan vognene vel strengt taget lige så godt kaldes for 'sodavandsvogne' i stedet for 'ølvogne' (duk og væk!). :-P :-D

Vognene var - i.flg. hvad der er skrevet er , beregnet til :" Transport af Øl og Mineralvand .....(..) ."
Mvh
;-) HJ20


Gode hilsner
M:-Drten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak