Off topic - nu tilbage på sporet .....

af Morten Flindt Larsen, København K, 24/3 2017, 19:21 (2587 dage siden) @ Svend B J

Ja, og så er det ikke engang med danske trækstænger...

Det er da irriterende, kunne de ikke have lagt dem i æsken...

"Men det er da ærlig talt noget irriterende, at man skal til at forbedre sådanne helt nyindkøbte vogne"

Nogen der vil starte en tråd med at tude over Weinert?

.
Dril bare ;-) :-D

Forskellen er at Weinert fremstiller et helt korrekt - modelrigtigt - tysk spor. Jeg har selv anskaffet et af de helt lange sporskifter, og det er bare flot, flot, flot. Men især det dobbelte krydsningssporskifte (håndbygget) er oppe i den høje prisklasse og det er måske skudt lidt over målet, at opbygge et så stort anlæg - som skal ses på afstand - med et så kostbart spor. Tillig (eller andet af samme kvalitet og prisklasse) egner sig bedre.

Hvilken producent fremstiller et korrekt - modelrigtigt - dansk træsvellespor, dvs. med den korrekte svelleafstand? Det er der vist endnu ingen der gør, men hvem kommer tættest på? Når man ser på den akkuratesse, der lægges for dagen i kritikken af puffer m.m. på brøkdele af millimetre, så undrer det mig, at sporet slet ikke vurderes ud fra samme nøjagtighedskriterier.

Her er et foto 8DJM/KF-S) fra klargøringen til lægningen af betonsvellespor ved Hedehusene i 1952. Den type betonsveller (altså epoke IIIb) findes vist heller ikke på markedet:
[image]

Vh
M:-)rten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak