MODELJERNBANE I SYDDJURS. Svar på alle spørgsmålene!

af Erik V. Pedersen ⌂, 13/3 2017, 17:03 (2594 dage siden) @ Ole Juhl

Hej Erik,

Det er vel denne du tænker på: http://www.signalposten.dk/forum/index.php?id=7108
Mon ikke konklutionen er/bliver den samme, det er en sjov ide, meeeeen.....

Mvh Ole

------------------------

Ja, --det er den (jeg ville egentlig helst ikke trække museet direkte ind i den nye "sag", men jeg synes dog, at de ligner hinanden meget), og problemerne synes at have mange sammenfald.

Jeg kan da også finde på at følge "sagen". Alene den -vel uheldige- sammenblanding af kommerciel og frivillig arbejdskraft. Alle de "ydre" forhold må betales og derfor kræve indtægter/betaling efter åbningen. Det "indre" (anlæg - rull. materiel / landskab / bygninger m.v.) synes at skulle være mere eller mindre privat (frivilligt, ulønnet arbejde / privateje ) ! ! ! Hvordan fordeler man lige, hvad der er ret og rimeligt. Hvordan står parterne i tilfælde af f. eks. konkurs --eller måske et stort overskud ??? (Husker de ældste Mj-ere ikke noget om noget, der gik galt i sin tid ved den store mj-udstilling på teknisk museum i 1970-erne.)

Hvor længe holder interessen iøvrigt ??? Kunne det tænkes, at hallens ejere måske en dag hellere vil sælge landbrugsredskaber derfra ! ! ! ???

Der må være utrolig mange forhold, der skal klarlægges meget nøje, inden man kaster sig ind med større mængder af frivilligt, ulønnet arbejde.

Meget af dette er allerede berørt i den "gamle" tråd, andre forhold er nyt p.g.a. de ændrede ejendomsforhold.

Erik V.
www-evp.dk
.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak